Περιοδικό Πολιτικής Και Πολιτισμικής Παρέμβασης


Σε εποχές που βασιλεύει το ψέμα, η διάδοση της αλήθειας είναι πράξη επαναστατική
ΑΘΛΙΟΤΗΤΕΣ ΑΞΙΑΣ 1.000.000 ΕΥΡΩ

< Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας | Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας > 
Συγγραφέας Μήνυμα
ΔΙΟΓΕΝΗΣ
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Οκτ 10, 2008 6:22 pm    Θέμα δημοσίευσης: ΑΘΛΙΟΤΗΤΕΣ ΑΞΙΑΣ 1.000.000 ΕΥΡΩ Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
ΑΘΛΙΟΤΗΤΕΣ ΑΞΙΑΣ 1.000.000 ΕΥΡΩ


Ο αυτοξευτελισμός, τα βίτσια, το κέρδος
και η γλώσσα της παρέας, ξεπέρασαν κάθε
όριο στο νέο πρόγραμμα μερικών ιδιωτικών καναλιών.

Τα σήριαλ που οι παρέες αλληλοζευγαρώνονται..
Οι κωμωδίες που οι ηθοποιοί αυτοεξευτελίζονται..
Τα πρωινάδικα και τα μεσημεριάτικα που κυριαρχεί
το άρρωστο κουτσομπολιό..
Και, τέλος, τα τηλεπαιχνίδια που αγιοποιούν το κέρδος.

Με κορυφαίο το νέο,πανάθλιο,τηλεπαιχνίδι,
που κερδίζεις μέχρι και 1.000.000 ευρώ, απαντώντας
σε εξ ίσου πανάθλιες, «πρωτότυπες», ερωτήσεις, όπως π.χ.:

1.-Πόσοι άντρες φοράνε τα εσώρουχα της γυναίκας τους;!!!
2.-Πόσες φορές σας είδαν τα παιδιά σας την ώρα του σεξ;!!
3.-Πόσοι άνθρωποι πατάνε κατσαρίδες με γυμνό πόδι;!!

Κι όλα αυτά σε « σοβαρά » κανάλια
από « σοβαρούς » παρουσιαστές….!!

Ντροπή..

ΔΙΟΓΕΝΗΣ – 9.10.08
Επιστροφή στην κορυφή
ΘΑΛΕΙΑ
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Οκτ 11, 2008 3:48 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
ΔΙΟΓΕΝΗ είσαι πολύ εύστοχος. Με κέντρισες να γράψω τα παρακάτω:


Η πολυεδρική παρτούζα: το σύγχρονο «όπλο» της ισοπέδωσης…



Πριν από πολλές δεκαετίες μια θεωρητικός του φεμινισμού, η Αυστραλή Germaine Greer, είχε προβεί στην εύστοχη επισήμανση:
«Η πορεία της αμερικανικής παρακμής ξεκινάει απ’ το ομαδικό μεθύσι, που είναι ο μόνος δρόμος προς ανεξέλεγκτη συμπεριφορά και καταλήγει στην ανταλλαγή ζευγαριών».

Η «παρτούζα», λοιπόν, αυτό το «όνειρο» της καταπιεσμένης μικροαστικής μιζέριας και «αριστερής» διαστροφής, αποτέλεσε το σύγχρονο όπλο της αυτοκρατορικής Νέας Τάξης για την πολτοποίηση των κοινωνιών, τη διάλυση των ανθρωπίνων σχέσεων, την αφυδάτωση των συναισθημάτων, την τυποποίηση της ευαισθησίας και την πορνογράφηση όλης της καταναλωτικής σφαίρας.

Η πολυεδρική παρτούζα: κοινωνική, ιδεολογική, πολιτική, σεξουαλική, ένας ολικός ερμαφροδιτισμός…

Σε όλες τις σφαίρες της κοινωνικής και πολιτικής μας ζωής προωθήθηκε από την «αδέσμευτη» προοδευτικότητα και την ελευθεριάζουσα «αριστερά» αυτό το διαβρωτικό, δηλητηριώδες «όπλο».

Οι παρά φύση κοινωνικές και πολιτικές επιμειξίες που ζούμε εφιαλτικά σήμερα αποτελούν απόρροια αυτής της ιδεολογικής και ηθικής εξαθλίωσης.

Είναι αυτές οι δυνάμεις της «προόδου» και της «αριστερής» πολιτικής παρτούζας που θέλουν να κατεδαφίσουν κάθε εθνική και συλλογική κοινωνική συνοχή, που μοχθούν να κατεδαφίσουν κάθε ιστορικό ιστό των κοινωνιών, που προωθούν υστερικά την «απελευθέρωση» των ατομικών και «μειονοτικών» κοινωνικών, πολιτικών και ψυχολογικών «ενστίκτων», που ισοπεδώνουν κάθε θεωρητική, επιστημονική, καλλιτεχνική κατάκτηση και κριτήριο. Κάθε μεγάλη Ιδέα και ανθρώπινη αξία: Αγκαλιά με τα «τσακάλια» του νεοφιλελευθερισμού και τους προφήτες της Νέας Τάξης: Η Παρτούζα στο αποκορύφωμά της!!!

Η παρτούζα αυτή του νεοταξικού πολτού και του μεταμοντερνισμού δεν δέχεται πλέον καμία κατάκτηση της ΙΣΤΟΡΙΑΣ. Κανένα κοινωνικό, επιστημονικό και καλλιτεχνικό κριτήριο. Κανένα ηθικό κανόνα και καμία ανθρώπινη αξία. ΟΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΤΟΥΝ. Όλα πρέπει να υποταχθούν στους νόμους της αγοράς και του κέρδους, στη δικτατορία του αλαζονικά διαστρεμμένου ατόμου: Αυτού του έμμισθου πιονιού του κεφαλαίου…

Η τέχνη και η Πολιτική έχουν υποταχθεί πλήρως σε αυτές τις παρτουζιάρικες διαστροφές: Στους σπόνσορες της κερδοσκοπίας και στα ασπόνδυλα, ατάλαντα, ημιμαθή και κυνικά «πιόνια» τους.

Το εργαλείο-εφιάλτης αυτής της παρτουζιάρικης ιδεολογίας είναι τα ΜΜΕ και κυρίως τα τηλεοπτικά κανάλια: Οι μεγάλες εστίες διάβρωσης της νεολαίας και της κοινωνίας ολόκληρης. Οι «εκτελεστές» αυτού του έργου, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, είναι αυτοί οι πρώην «αριστεροί» και προοδευτικάριοι κάθε είδους και χρώματος: Ξέρουν καλά το «μάθημα» και έχουν «μπουκώσει» από το χρήμα των πολυεθνικών…

ΟΛΑ αυτά τα σήριαλ που παίζονται στην τηλεόραση είναι η αποθέωση της προστυχιάς, της παρτούζας και κάθε διαστροφής. Ακρωτηριάζουν τις ανθρώπινες σχέσεις, ευνουχίζουν τα συναισθήματα, καταστρέφουν το αυθόρμητο και το κοινωνικά πηγαίο της ερωτικής ευαισθησίας, προπαγανδίζουν αχαλίνωτα την απληστία της «πορνείας» και της παρτούζας.

ΟΛΑ αυτά τα σήριαλ και τα τηλεοπτικά παιχνίδια είναι ένα χυδαίο σεξουαλικό παζάρι που καταστρέφει κάθε ικανότητα του ανθρώπου για αγάπη, έρωτα και πραγματικές σχέσεις. Δημιουργούν πρότυπα χυδαιότητας, πουτανιάς, ασχήμιας και «αρπαχτής». Σπέρνουν την παθολογία της επιδειξιομανίας και του οφθαλμοπορνικού ξεγυμνώματος, τη «μανία» της διαστροφής και την ακόρεστη δίψα της σεξο-καταναλωτικής υστερίας.

Η πορνογράφηση της κοινωνικής και πολιτικής μας ζωής αποτυπώνεται μέσα από αυτά τα σήριαλ, τα τηλεπαιχνίδια, τις μεσημεριάτικες κιτσαρίες και τις εκπομπές των σταρ, τύπου Λαζόπουλου, Σπύρου Παπαδόπουλου και άλλων «αριστερών» εμπόρων…

Επιστροφή στην κορυφή
γνώστης
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Οκτ 11, 2008 3:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: .. Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Το αναφέρω για όσους τυχόν δεν το γνωρίζουν. Η παρουστριάστρια της εκπομπής αυτής (με σπουδές στη μουσική ως μουσικοσυνθέτρια κλπ) Ευγενία Μανωλίδου, είναι σύζυγος του γνωστού βουλευτή του ΛΑΟΣ και τηλεμαϊντανού Άδωνι Γεωργιάδη.

Άραγε κατά πόσο συνάδει η εκπομπή αυτή με τις "αξίες του Ελληνισμού" που παρουσιάζει ότι αποδέχεται ο τηλεπλασιέ;
Επιστροφή στην κορυφή
Ροβεσπιέρος
Site Admin


Ένταξη: 13 Σεπ 2006
Δημοσιεύσεις: 3102

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Οκτ 11, 2008 4:08 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Όσο συνάδει με τις αξίες του ελληνισμού και της ανθρωπότητας γενικά, η προβολή ορισμένων μεταμεσονύχτιων εκπομπών του καναλιού Καρατζαφέρη...
Ο νοών νοείτω
_________________
«Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Ευρώπης μέσα
σε καπιταλιστικό καθεστώς, είτε είναι απραγματοποίητες,
είτε είναι αντιδραστικές»(Λένιν)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Περαστική
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Οκτ 11, 2008 4:22 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Συνάδει, συνάδει.
Συν + άδω(νι):συνοδεύω το άσμα άλλου. Εκ του λεξικού της αρχαίας εληνικής γλώσσας...
Επιστροφή στην κορυφή
ΑΠΕΡΓΟΣΠΑΣΤΗΣ
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Οκτ 11, 2008 5:03 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
http://apergospastis.pblogs.gr/


Η ραδιοφωνία και η τηλεόραση υπάγονται στον άμεσο έλεγχο του Κράτους και έχουν σκοπό την αντικειμενική και με ίσους όρους μετάδοση πληροφοριών και ειδήσεων, καθώς και προϊόντων του λόγου και της τέχνης. Πρέπει πάντως να εξασφαλίζεται η ποιοτική στάθμη των εκπομπών που επιβάλλει η κοινωνική αποστολή τους και η πολιτιστική ανάπτυξη της Χώρας

Το Σύνταγμα της Ελλάδος
(Άρθρο 15, παράγραφος 2)

Ο σκοπός ύπαρξης του ΕΣΡ ποιος είναι; Δεν είναι η διαφύλαξη της ποιοτικής στάθμης των προγραμμάτων;
____________________________
apergospastis.pblogs.gr
Επιστροφή στην κορυφή
Περαστική
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Οκτ 11, 2008 5:37 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Συνειδητοποιεί κανείς όμως ένα: Εάν όλα αυτά τα "δημόσια πρόσωπα" είχαν ζήσει σε άλλες εποχές, π.χ καμμιά 30ρια χρόνια πριν, θα είχε πέσει ντομάτα και κλούβιο αυγό, σύννεφο. Φαίνεται όμως ότι αυτή είναι η νέα έκφανση της σύγχρονης "προοδευμένης" μας δημοκρατίας.
Επιστροφή στην κορυφή
ΕΛοχίμ
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Οκτ 11, 2008 6:25 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Επιτέλους!! Να μια "ελληνοπρεπής" εκπομπή!!!


Η σημερινή ισοτιμία του Λά.ο.ς.:
"ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ" = 200.000 ΕΥΡΩ




http://www.antenna.gr/4,185107,2663,00.aspx


Ξεχάστε τις δύσκολες ερωτήσεις και τις κοπιαστικές δοκιμασίες. Έφτασε η "Στιγμή της Αλήθειας" και διαφέρει από όλα τα παιχνίδια που ξέρετε. Το μόνο που ζητά από τους παίκτες είναι να πουν την αλήθεια! Μπορεί να σας φαίνεται απλό, αλλά η αλήθεια θα σας… διαψεύσει!

Κάθε παίκτης καλείται να απαντήσει σε 21 ερωτήσεις με απόλυτη ειλικρίνεια. Δε χρειάζονται γνώσεις, ούτε υπολογισμοί, ούτε υψηλή ευφυΐα. Το μόνο που χρειάζεται είναι να καταφέρει ο παίκτης να ξεπεράσει τις αναστολές του και να απαντήσει με απόλυτη ειλικρίνεια στις ερωτήσεις. Με κάθε ειλικρινή απάντηση, τα κέρδη αυξάνονται. Όμως, ένα μόνο ψέμα φτάνει, για να χαθούν όλα! Στο στούντιο οι ψευδείς απαντήσεις πάντα αποκαλύπτονται και η αλήθεια αποδεικνύεται πιο δύσκολη υπόθεση απ ό ,τι νομίζαμε…

Όποιος δεν έχει τίποτα να κρύψει, καλείται τώρα να το αποδείξει διεκδικώντας τον τίτλο του "πρωταθλητή" της ειλικρίνειας, αλλά και 200.000 ευρώ!



Ενα μεγάλο "μπράβο" στους εκλεκτούς αντιπροσώπους του Ελλαδεμποριστάν. Και μετά έχουν το θράσος να παρασταίνουν ότι σκιαμαχούν με τον ξεπεσμό και την χυδαιότητα που μας επιβάλλουν... Ξεφτίλα...
Επιστροφή στην κορυφή
ΕΛοχίμ
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Οκτ 11, 2008 6:34 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Κι επειδή δεν είναι αναγκασμένος ο κόσμος να ξέρει τί ξεφουρνίζει ο Κυριακού από το βοθροκάναλο για να αποβλακώνεται ο "τηλεθεατής", η παρουσιάστρια της παραπάνω εκπομπής είναι η σύζυγος του Αδώνιδος Γεωργιάδου, του βουλευτού με το πάθος για τον "ελληνισμό". Κατά δήλωσή του στην επίσης πολύ αξιοπρεπή εκπομπή του κυρίου Θέμου:

http://www.youtube.com/watch?v=P91BYev7zhs&feature=related

Επίπεδο, έ; Αυτοί θα μας σώσουν. Ο "ελληνισμός" και το δούλεμα πάνε ψιλό γαζί...

Επιστροφή στην κορυφή
Βέγγος
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Οκτ 11, 2008 6:39 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Καλοί μου άνθρωποι, με γύρισατε πίσω:στις νοσταλγικές μνήμες Γαρουφαλιά.


Τότε, που πήγαιναν σύννεφο τα γιαούρτια, τα κλούβια αυγά και οι ντομάτες.

Οι πολιτικοί απόγονοι του Γαρουφαλιά τον έχουν ξεπεράσει κατά πολύ. Διακινούν και εμπορεύονται τα πάντα: ΟΧΙ μόνο τις πολιτικές τους κοτσάνες, τους ανόητους «χρησμούς» και τις πομπώδεις χειρονομίες τους, αλλά και τα βαφτίσια των εγγονών, τα εκκλησάκια που κτίζουν, τις επιδοτήσεις στους ξεκληρισμένους, τα στεφάνια στα μνημεία και τα …κομμουνιστικά και πάρα πολλά άλλα…

Τώρα μας προέκυψε και το τηλεπαιχνίδι της συζύγου του τηλεπλασιέ.

Α, βρε φουκαρά Γαρουφαλιά. Πού είσαι για να καμαρώσεις τα τέκνα σου. Εσύ εισέπραξες κλούβιο αυγό και αυτά παρελαύνουν στις πασαρέλες των ΜΜΕ.

Αλλά μην απογοητεύεσαι. Θάρθει πάλι ο καιρός των κλούβιων αυγών…
Επιστροφή στην κορυφή
Χατζηχρήστος
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Οκτ 11, 2008 7:05 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος


Φίλε μου Βέγγο, είναι τελικά κατόρθωμα μέσα σε αυτή την γελοιότητα και τον ξεπεσμό να καταπιαστεί κανεις σοβαρά με αυτά τα φαινόμενα (πρόδρομα για τους πιο αισιόδοξους) του ελληνικού ΜΠΕΡΛΟΥΣΚΟΝΙΣΜΟΥ. Είναι τόσο καταιγιστικά γελοία τα γεγονότα που μόνο χάρη στον συνηθισμένο στην παρακμή τους εγκέφαλό μας κατορθώνουμε να τα αποδεχόμαστε ως αληθινά και όχι σαν σενάρια αρρωστημένων εγκεφάλων. Η πραγματικότητα ξεπερνά και την πιο αρρωστημένη φαντασία πλέον.


Και θυμόμαστε ξαφνικά, δύο χρόνια πίσω, τις προσπάθειες του Λαλιώτη και του Τσίπρα με έναν σκανδαλώδη εξοβελισμό του ΚΚΕ από τα μέσα, να αναδειχθεί ως "αντίπαλο δέος" του Συνασπισμού ο εύκολος αντίπαλος: Η γραφική "ακροδεξιά" καρικατούρα...

Κι έτσι, αφού τους έβαλαν στην βουλή, όλο μας μιλούσαν για το "αυγό του φιδιού". Κι όλο με αυτό τον τρόπο έδιναν πιο απλόχερα το άλλοθι στις νεοταξίτικες αποφάσεις...



Και να που τώρα το αυγό έσκασε κι άνοιξε



Και ρωτάμε τον προοδευτικούλη Συνασπισμό: Πού είναι το τέρας που σαν μπαμπούλας το μεταχειριζόσουνα για να μας φοβίσεις και να μας σύρεις σε ολοένα χειρότερα νεοφιλελέυθερα ξετραχηλώματα;; Το αυγό νά'το πλεόν ορθάνοιχτο. Μονάχα εμπορία και καπηλεία ξεχύνεται από εκεί μέσα. Γιατί τόσο πολύ ίδρωσες για να τους βάλεις στην βουλή $υνασπισμέ;;;...

(Μήπως για να βασιλεύεις σαν μονόφθαλμος στους τυφλούς και όποιον μιλάει αντινεοταξικά να τον τσουβαλιάζεις και να τον εξισώνεις με τις γραφικές ακροδεξιές καρικατούρες; Οταν θα τελειώσει η Κατοχή να δούμε πώς θα γλιτώσεις την τύχη των δωσιλόγων, προοδευτικούλη Συνασπισμέ...)
Επιστροφή στην κορυφή
Βασιλειάδου
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Οκτ 11, 2008 7:46 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Χατζηχρήστος είπε:"Γιατί τόσο πολύ ίδρωσες για να τους βάλεις στην βουλή $υνασπισμέ;;;..."

Εμ βέβαια, Τραπεζίτης και αριστερός γίνεται;

Να αυξήσουν τα εισοδήματά τους, θέλαν οι άνθρωποι, να βάλουν και λίγο λίπασμα πάνω τους. Έτσι κοντά τους κι οι νεαροί θα έχουν όλα τα ροκφόρ.

Αλλά εμείς εδώ τηρούμε την πετροπαράδοτη φιλοξενία.

Θα γίνει το ολοκαύτωμα του ζαρκαδίου!
Επιστροφή στην κορυφή
Αριστείδης
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Οκτ 12, 2008 11:35 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Πολλοί θα το ξέρετε, αλλά πρέπει να το μάθουν όλοι. Ποιού βουλευτή του Ελληνικού κοινοβουλίου το βιογραφικό αναφέρει ότι είναι εκδότης, ιδρυτής και αρχισυντάκτης του περιοδικού "...","..." και του "Cosmopolitan";
Για το περιοδικό δεν χρειάζονται συστάσεις. Για τον "κύριο" βουλευτή;
Επιστροφή στην κορυφή
σίσσυφος
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 13, 2008 8:24 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Αριστείδη, επειδή εγώ δεν το γνωρίζω ποιό είναι το πρώτο περιοδικό που αναφέρεσαι , και ποιός ο "κύριος" βουλευτής;
Επιστροφή στην κορυφή
ΔΙΟΓΕΝΗΣ
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Οκτ 13, 2008 10:03 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Αλλο "ντοκουμέντο" αθλιότητας και ισοπέδωσης





Το τρίτο καζανάκι

Μήπως έφθασε το τέλος του θεάτρου όπως το γνωρίζαμε; Το διάλειμμα καταργείται, ο σκηνοθέτης το ίδιο, ενώ τα βελούδινα καθίσματα αντικαθίστανται από... καπάκια τουαλέτας


ΤΟ ΒΗΜΑ – 12.10.08 = ΑΣΤΕΡΟΠΗ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ

«Τρίπτυχο» στην τουαλέτα: το έργο του Χάινερ Μύλερ ανεβαίνει στο Bios σε μια παράσταση που επιχειρεί να συνδεθεί με τις φυσικές λειτουργίες του οργανισμού μας
________________________________________

«Ναι, καλά διαβάσατε.
Στις τουαλέτες!» μας διαβεβαίωνε μέσα σε παρένθεση το e-mail που εστάλη για την παράσταση που φιλοξενείται στο Bios. Και ενώ η γνωστή ρήση επιμένει ότι εκεί ακόμη και ο βασιλιάς πηγαίνει μόνος του, ο εναλλακτικός χώρος της Αθήνας φιλοδοξεί να επαληθεύσει για μία ακόμη φορά τον τίτλο του, φιλοξενώντας κάθε Δευτέρα, Τρίτη και Παρασκευή την παράσταση «Τρίπτυχο» του Χάινερ Μύλερ σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μπίτου στις ευρύχωρες, αλλά όχι και τόσο ευάερες, τουαλέτες του. Γόνιμη έμπνευση ή στείρος εντυπωσιασμός; Σε μια πόλη όπως η Αθήνα, όπου τα θέατρα τείνουν να γίνουν πιο πολλά και από τους... θεατές, κάθε παράσταση που βαπτίζεται «ψαγμένη» προκειμένου να προκαλέσει ντόρο γύρω από το όνομά της οφείλει να διαθέτει τα περισσότερα, αν όχι όλα τα γνωρίσματα που παραθέτουμε πιο κάτω. Το τέλος του θεάτρου όπως το ξέραμε; Από τα βελούδινα καθίσματα στα πλακάκια μπάνιου η απόσταση είναι μεγάλη και η νέα τάση σε καλεί να εισέλθεις σε μια εντελώς διαφορετική θεατρική πραγματικότητα. Να μπει κανείς ή να μην μπει;

1. χωρίς διάλειμμα

Πάνε οι εποχές κατά τις οποίες είχατε τη δυνατότητα να κάνετε ένα τσιγάρο, να συζητήσετε με τους συνοδούς σας αν σας αρέσει ή όχι αυτό που είδατε στο πρώτο μέρος, αλλά και - γιατί όχι; - να ξεγελάσετε την πείνα σας μασουλώντας κάτι από το κυλικείο. Οι περισσότερες παραστάσεις πλέον δεν έχουν διάλειμμα. Για να μη χαθεί η μαγεία του έργου και ο ειρμός του θεατή, λένε οι συντελεστές, για να μην το βάλουν στα πόδια οι θεατές , αντιλέγουν οι κυνικοί. Οσο για τις φυσικές ανάγκες που μπορεί να καταπιέζονται όταν δεν υπάρχει διάλειμμα, φοβούμεθα ότι μόνο στην προαναφερθείσα παράσταση που θα λάβει χώρα στις τουαλέτες του Bios θα αισθάνεστε ασφαλείς.

2. μπενχουρική διάρκεια

«Τελειώνετε επιτέλους!» ήταν η άξεστη έκρηξη οργής θεατή που μάλλον είδε φως και μπήκε στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου στις 15 Αυγούστου για να παρακολουθήσει τη «Μήδεια» σε σκηνοθεσία Ανατόλι Βασίλιεφ. Κι όσο κι αν δεν συμφωνούμε με τα γιουχαρίσματα που ακούστηκαν στη συγκεκριμένη παράσταση, καθώς τη βρήκαμε εξαιρετική, παρ' όλ' αυτά η τρίωρη και κάτι χωρίς διάλειμμα καθήλωση είναι κάποιες φορές ικανή να ξυπνήσει τον χούλιγκαν ακόμη και μέσα στον πιο φιλήσυχο θεατή.

3. σ' άλλη γη, σ' άλλα μέρη
Το θέατρο δεν κάθεται στ' αβγά του. Οι επιλογές απεριόριστες: Ενα λεωφορείο εν κινήσει με τους θεατές/επιβάτες για πρώτη ίσως φορά στη ζωή τους να μην αγχώνονται για το πότε θα φθάσουν. Ενα εγκαταλελειμμένο νεοκλασικό στο κέντρο της Αθήνας με τα φαντάσματα του παρελθόντος να παίζουν ρόλο ταξιθέτη. Η υπόγεια διάβαση στην Αλεξάνδρας, ένας πεζόδρομος, μια λαχαναγορά, μια στοά ή και ένα προαύλιο εκκλησίας όταν οι κληρικοί δεν διαμαρτύρονται. Ενας σταθμός του μετρό, ένα βαγόνι τρένου, ένα πάρκο, αλλά και μια νεκροφόρα για τολμηρούς και ουχί προληπτικούς θεατρόφιλους.

4. εσο έτοιμος, πάντα πρόθυμος

Τα αμφίδρομα θεάματα δίνουν και παίρνουν, με την εξήγηση ότι η εποχή κατά την οποία το κοινό αντιμετωπιζόταν από τον ηθοποιό ως ο «τέταρτος τοίχος» έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Τώρα πια οι ηθοποιοί όχι μόνο σας δίνουν σημασία, αλλά φθάνουν στο σημείο να ασχολούνται περισσότερο με εσάς παρά με την παράστασή τους. Στον «Εθνικό ύμνο» του Μιχαήλ Μαρμαρινού πλεονεκτικές ήταν οι θέσεις γύρω από το μεγάλο τραπέζι, αφού μπορούσες να πιεις κρασί και να φας νοστιμότατη ρεβυθάδα, ενώ, αφού είχες χορτάσει, κάποιος από τους ηθοποιούς θα σου άρπαζε το χέρι και θα σε παρέσυρε σε ένα βαλς, κάνοντάς σε πρωταγωνιστή έστω για λίγο. Είτε το θέλετε είτε όχι, πρέπει λοιπόν να είστε έτοιμοι ανά πάσα στιγμή γιατί κάποιος μπορεί να σας ρωτήσει πώς σας λένε, τι σκέφτεστε, αν έχετε σύντροφο και αν τον έχετε απατήσει κ.ο.κ. Οπως και να 'χει, αν κάποιο βράδυ νιώθετε αντικοινωνικοί, μην επιλέξετε να πάτε σε παράσταση που γράφει «interactive» στην ούγια.

5. θα φάμε, θα πιούμε...

Μια φορά κι έναν καιρό το φουαγέ του θεάτρου ήταν το ναρκοπέδιο που έπρεπε να περάσεις όσο το δυνατόν γρηγορότερα για να μην πέσεις πάνω στην επίμονη κυρία με το πρόγραμμα της παράστασης. Οχι πια. Τα προγράμματα βρίσκονται πλέον σε συγκεκριμένη θέση, απαλλαγμένα από τους ενοχλητικούς «κράχτες» τους, και τα φουαγέ τείνουν να αυτονομηθούν αποτελώντας ενδιαφέροντα στέκια. Σερβίρουν φαγητό και ποτό, φιλοξενούν μίνι συναυλίες ή παραστάσεις σύντομης διάρκειας και οι θαμώνες τους ποικίλλουν: από ηθοποιούς που νιώθουν σαν στο δεύτερο σπίτι τους ως και περίεργους που συνεχίζουν να κάνουν συλλογή από αυτόγραφα και αντιμετωπίζουν τους «επώνυμους» σαν αξιοθέατα ζωολογικού κήπου.

6. φέρε ό,τι θέλεις, παλιατζή...

Πενία τέχνας κατεργάζεται, κι έτσι ο χαμηλός προϋπολογισμός των περισσότερων παραστάσεων έχει καταφέρει τα τελευταία χρόνια να μετατρέψει την ένδεια σε σκηνογραφική άποψη: ένα ξύλινο κουτί μπορεί να συμβολίσει το σπίτι, μεταχειρισμένες καρέκλες και ξεβαμμένα τραπέζια χωρούν σε ένα σαιξπηρικό παλάτι, φορώντας ένα καπέλο μπορείς να παίξεις έναν διαφορετικό ρόλο μέσα στο ίδιο έργο. Καλό θα ήταν πάντως οι ηθοποιοί να νίπτουν καλά τας χείρας τους ύστερα από κάθε παράσταση, καθώς ποιος ξέρει από ποιο παλιατζίδικο προέρχονται τα αντικείμενα που χρησιμοποιούν. Διότι, πώς να το κάνουμε, υπάρχουν μικρόβια πιο επικίνδυνα και από αυτό του θεάτρου.

7. απόψε αυτοσχεδιάζουμε
Πρώτη ύλη τα εσώψυχα του καθενός. Χωρίς προκαθορισμένο θέμα. Κι έτσι όλα είναι πιθανά. Τόσο ο δρόμος προς το αριστούργημα όσο και εκείνος προς το φιάσκο. Πολλές φορές οι ηθοποιοί μετατρέπονται σε ήρωες τσαλακωμένων άρλεκιν, αναμασώντας για πολλή ώρα και χωρίς διάλειμμα κλισέ του τύπου «Αραγε υπάρχει κάπου το άλλο μου μισό; / Γιατί είναι τόσο δύσκολες οι σχέσεις σήμερα; / Κανένας δεν με καταλαβαίνει. / Νιώθω τόσο μόνος. / Ολα γύρω μου είναι ψεύτικα». Δωρεάν ψυχανάλυση για τους ηθοποιούς, τη στιγμή που οι θεατές πληρώνουν εισιτήριο για να ακούσουν το παραλήρημά τους.

8. σκηνοθέτης, «ένας από μας»

Ποιος είναι το αφεντικό; Με άλλα λόγια, ποιος είναι ο σκηνοθέτης; Η σύγχρονη τάση ενθαρρύνει το μοντέλο του ανθρώπου-ορχήστρα, με όλους να κάνουν λίγο απ' όλα: να γράφουν, να παίζουν, να σκηνοθετούν. Ο ένας για όλους και όλοι για έναν, με τον ρόλο του Ντ' Αρτανιάν να μην είναι πάντα τόσο ευδιάκριτος. Κι έτσι, εκεί που άλλοτε ο σκηνοθέτης δεχόταν την ανθοδέσμη ή... έτρωγε τις ντομάτες στο τέλος, τώρα πια, με τόσους σωματοφύλακες, η επιτυχία και η αποτυχία είναι τούρτες ισόποσα μοιρασμένες.

9. αντίο, μαρκίζα

Οταν το θεατρικό κοινό λειτουργεί με τηλεοπτικά ένστικτα, δεν πρόκειται να επιλέξει μια παράσταση αν δεν ξέρει τον πρωταγωνιστή από κάποιο σίριαλ. Τώρα όμως που τα «ιερά τέρατα» λιγοστεύουν και όλο και περισσότερες ελληνικές σειρές δεν προλαβαίνουν καλά καλά να ολοκληρώσουν τον πρώτο κύκλο επεισοδίων και κόβονται, τα φωτεινά λαμπιόνια γύρω από τα λαμπερά ονόματα σβήνουν το ένα μετά το άλλο. Μόνο η Κατερίνα Παπουτσάκη, θλιβερή και γι' αυτό ξεκαρδιστική απομίμηση της Αλίκης Βουγιουκλάκη στο «Εχω ένα μυστικό» (Alpha), λέει 40 φορές ανά επεισόδιο «εγώ θα γίνω θεατρίνα». Και κανείς δεν την πιστεύει.
Επιστροφή στην κορυφή

 
Μετάβαση στη:  
Μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης

Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες