< Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας | Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας > |
Αντώνης Επισκέπτης
|
Δημοσιεύθηκε: Δευ Σεπ 29, 2008 4:43 pm Θέμα δημοσίευσης: Παγίδες Σημίτη στην Εκκλησία εκμεταλλεύεται ο Αλαβάνος |
|
|
|
Παγίδες Σημίτη στην Εκκλησία εκμεταλλεύεται ο Αλαβάνος
Του Αντώνη Μποσνακούδη
antboss@eexi.gr
Οι αποκαλύψεις και «αποκαλύψεις» γύρω από την υπόθεση της Μονής Βατοπεδίου κατά περίεργο τρόπο … ξεχνούν ν’ αποκαλύψουν τον πυρήνα του θέματος και το πλαίσιο στο οποίο εντάσσεται αυτό το περιστατικό.
Η υπόθεση αποτελεί ένα στιγμιότυπο της μεθόδευσης από την κυβέρνηση Σημίτη για συνδιαλλαγή με τμήμα της Εκκλησίας, ώστε να φιμώσει την Εκκλησία κυρίως στο θέμα των ταυτοτήτων. Η κυβέρνηση της ΝΔ βρήκε βολική την κατάσταση και σε μεγάλο βαθμό τη διατήρησε. Στην ιστοσελίδα μου http://unchain.gr και ειδικότερα http://unchain.gr/politicians.html και http://unchain.gr/parliament.html μπορείτε να δείτε αναλυτικά και με έγγραφα, τη διείσδυση ακόμη και της εξτρεμιστικής οργάνωσης Scientology (ΚΕΦΕ) μέσα στην Εκκλησία, τον πολιτικό κόσμο και τη δημοσιογραφία – με ονόματα. Τα παρακάτω αποτελούν τμήμα Υπομνήματος προς τους βουλευτές-μέλη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, το οποίο ακόμη δεν έχει συζητηθεί.
Δεν είναι τυχαίο ότι κάποιοι «αριστεροί» όπως ο Συνασπισμός (δηλαδή που στηρίζονται και είναι προσανατολισμένοι στην αριστερή πλευρά του Ατλαντικού) εκτοξεύουν δηλητήριο εναντίον της Εκκλησίας. Οι νεοταξίτικες οργανώσεις όπως η Σαηεντολογία, από το 1993 και 1995 ακόμη τους γνώριζαν. Τον Αλαβάνο τον χαρακτήριζαν ως «αντιορθόδοξο», όπως και τον Παπαγιαννάκη και Εφραιμίδη, τον Κουναλάκη ως σύμμαχο. Γενικά αυτόν τον πυρήνα του «αριστερού» εκσυγχρονιστικού χώρου από τότε τον φλέρταραν τέτοιες νεοταξίτικες οργανώσεις. Αυτή είναι η αφετηρία εξέτασης του θέματος και με την προαναφερθείσα οπτική ερμηνεύονται και κατανοούνται πολλές πτυχές, οι οποίες συνειδητά δεν αναδεικνύονται από τα ΜΜΕ.
Δεν αναρωτηθήκατε τι έγινε με τις υπογραφές για τις ταυτότητες; Εκατομμύρια πολίτες έδωσαν έμπρακτη εντολή, σύμφωνα με το Σύνταγμα, για να διενεργηθεί δημοψήφισμα. Εντός του εκκλησιαστικού χώρου, εδώ και πολλά χρόνια, υπήρχε δυσαρέσκεια για την «οικονομική διείσδυση» που γινόταν στο Άγιο Όρος από φορείς που δεν είχαν σχέση με την πίστη και φαινόταν ότι αποσκοπούσαν στο να διαβρώσουν την πνευματικότητά του. Πραγματικά, μετά από κάποιο καιρό ακούστηκαν εκσυγχρονιστικά «επιχειρήματα» ότι η Εκκλησία δεν μπορεί να αρθρώνει λόγο όταν «τα παίρνει από την Ευρώπη» (ή από την Πολιτεία). Στο κάτω κάτω, τα κονδύλια της Ε.Ε. είναι δικά μας χρήματα. Ειδικά, για το Άγιο Όρος ένας βασικός στόχος ήταν να περιοριστεί η μαχητικότητα των μοναχών και να μειωθούν οι αντιδράσεις από το έντονο φλερτ του Οικουμενικού Πατριαρχείου όχι με την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία αλλά με το Βατικανό: την κρατική οντότητα που διαχειρίζεται τον ρωμαιοκαθολικισμό.
Αυτό που έγινε, όμως, επί Σημίτη και (όπως φαίνεται) κορυφώθηκε επί «Μαριέττας της Τρομερής» είναι ακόμη χειρότερη δοσοληψία. Η διχαστική πολιτική Σημίτη για τις ταυτότητες και για πλήγματα στην Εκκλησία είχε και το σκέλος της εξουδετέρωσης των αντιδράσεων. Μία λειτουργία προς αυτή την κατεύθυνση φαίνεται ότι ήταν ο νομικός χειρισμός: την προσφυγή των εκκλησιαστικών προσώπων στη Δικαιοσύνη, τη χειρίστηκε … ο νομικός σύμβουλος της Scientology, Μορμόνων κλπ, χωρίς οι εντολείς του να έχουν ενημερωθεί γι’ αυτή του την ιδιότητα. Έκανε διοικητική προσφυγή αν και υπήρχαν αποδείξεις για ποινικές παραβάσεις. Η άλλη λειτουργία ήταν (όπως είναι κοινό μυστικό στους εκκλησιαστικούς κύκλους) οι οικονομικές, διοικητικές και άλλου είδους διευκολύνσεις για θέματα που ενδιέφεραν την ηγεσία της Εκκλησίας. Γιατί άλλωστε, μία έμπρακτα αντιεκκλησιαστική κυβέρνηση να «χάριζε» τέτοιες εκτάσεις στην Εκκλησία; Χωρίς αντάλλαγμα; Σύμπτωση και ότι η ηγεσία της Εκκλησίας ξέχασε το θέμα των ταυτοτήτων;
Σε αυτή την κατεύθυνση των «συμπτώσεων» είναι και η φανατική εμμονή της υπουργού Μαριέττας Γιαννάκου για το σχέδιο νόμου κατά των Πανεπιστημιακών Θεολογικών Σχολών με ανωτατοποίηση εκκλησιαστικών σχολών, αν και υπήρχαν ισχυρές αντιδράσεις από εκκλησιαστικές προσωπικότητες με χαρακτηριστικό σχόλιο «είναι άξιον απορίας το πώς είναι δυνατόν σε περίοδο δημοσιονομικής στενότητας να διατίθεται ένα πολύ μεγάλο χρηματικό ποσό για τη δημιουργία Σχολών για τις οποίες δεν υπάρχει μελέτη σκοπιμότητας και οι οποίες με βάση δεδομένα που είναι γνωστά σε όλους θα επιδιώξουν να καλύψουν σε πολύ χαμηλότερο επίπεδο ανάγκες της Εκκλησίας που αποδεδειγμένα καλύπτονται από τις υπάρχουσες Θεολογικές Σχολές». Πάλι είναι σύμπτωση και χωρίς αντάλλαγμα ειδικά η Μαριέττα Γιαννάκου (προστάτιδα της κυρίας Ρεπούση) να εκθέτει τόσο λυσσαλέα τον εαυτό της για αυτό το θέμα; Ακόμη και ο ραδιοφωνικός σταθμός της Ιεράς Συνόδου είχε υποστεί πλήγματα από αυτές τις «ισορροπίες» με εξωεκκλησιαστικούς χώρους, που μέχρι και σήμερα φαίνεται ότι επηρεάζουν πρόσωπα και καταστάσεις. Από σύμπτωση τοποθετήθηκε σε διευθυντική θέση ένα πρόσωπο που χαρακτήρισε τον Αγιασμό ως "βρωμόνερο";
Οι εμπλεκόμενοι εκκλησιαστικοί παράγοντες έχουν ευθύνη κυρίως διότι δέχθηκαν συνδιαλλαγή και προκλητική εξυπηρέτηση από έναν κυβερνητικό χώρο που με τη μεθόδευση των ταυτοτήτων κινήθηκε με διεστραμμένη εχθρότητα κατά της Εκκλησίας. Το νομικό θέμα (αν υπάρχει) είναι δευτερεύον, δεδομένου ότι υπάρχει πνευματικό θέμα.
Ορισμένα από τα περιεχόμενα του Υπομνήματος (http://unchain.gr/parliament.html):
• Εισαγωγή
• Η εξωθεσμική επιβολή για τις ταυτότητες
• ΞΕΠΛΥΜΑ ΙΣΧΥΟΣ (Αναγραφή του θρησκεύματος στις αστυνομικές ταυτότητες, διαχωρισμός Εκκλησίας – Κράτους, «Ανεξάρτητες» Αρχές, Επιτροπές Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων)
• Οι δικηγόροι της Scientology
• Λίστα Συμμάχων της Σαηεντόλοτζυ
• Έλεγχος Ασφαλείας «Γιοχάνεσμπουργκ»
• Οι Στατιστικές Επίθεσης και Τιμωρίας της Σαηεντόλοτζυ
• Η αποτυχία των Μέσων Ενημέρωσης
• Η παράνομη λειτουργία της Σαηεντόλοτζυ
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Πηνελόπη Επισκέπτης
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 01, 2008 6:22 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
|
Πτυχές της υπόθεσης που αποκρύπτονται μονίμως από τα ΜΜΕ. Οι νομικοί μπορούν να επιβεβαιώσουν την ορθότητα των κάτωθι θέσεων. Στα Στάγειρα την ανταλλαγή την ζήτησαν οι ίδιοι οι κάτοικοι. Μα επιτέλους, τι γίνεται; Γιατί αυτή η μονόπλευρη πολεμική;
http://www.romfea.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=1738&Itemid=1
Τρίτη ανακοίνωση της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου
Η Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπαιδίου, συναισθανόμενη την ευθύνη της έναντι του Ελληνικού λαού, της ιστορίας της, της πνευματικής της παράδοσης και του πνευματικού και ηθικού κύρους της στην Ορθοδοξία και την ελληνική κοινωνία και λόγω της άδικης επίθεσης που δέχεται από διάφορους παράγοντες, επισημαίνει τα ακόλουθα: Απόλυτη νομιμότητα και διαφάνεια - Η Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπαιδίου δια των εκπροσώπων της επιδίωξε και επιδιώκει, όπως έχει ευθύνη και καθήκον από τους κοινοβιακούς κανόνες, την προστασία των νομίμων δικαιωμάτων της, με νόμιμους τρόπους και διαφανείς διαδικασίες ενώπιον των θεσμοθετημένων οργάνων του Ελληνικού Δημοσίου. Η Ιερά Μονή δεν έχει συμμετοχή σε καμία παράνομη συναλλαγή ή παράνομη πράξη... Νομικά πλήρως τεκμηριωμένη η κυριότητα της λίμνης Βιστωνίδας - Η κυριότητα της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου επί της λίμνης Βιστωνίδας και των παραλίμνιων εκτάσεων και νησίδων αυτής είναι αδιαμφισβήτητη και νομικά πλήρως τεκμηριωμένη. Όλοι οι τίτλοι της Μονής στη λίμνη Βιστωνίδα αναγνωρίζονται παγίως από τα Ελληνικά δικαστήρια ως τίτλοι κυριότητος. - Η κυριότητα της Ιεράς Μονής επί της λίμνης και της εν γένει περιοχής της, επιβεβαιώνεται με συνοδικά έγγραφα και σιγίλλια των Πατριαρχών Κωνσταντινουπόλεως (Πατριάρχης Νεόφυτος Ζ’ έτους 1731, Πατριάρχης Γρηγόριος Ε’ έτους 1808, Πατριάρχης Κωνστάντιος Α’ έτους 1835, Πατριάρχης Γρηγόριος Στ’ έτους 1839, ο Τοποτηρητής του Οικουμενικού Θρόνους Μητροπολίτης Προύσσης Δωρόθεος έτους 1919). Μετά την εισαγωγή του Αστικού Κώδικα (1946), ορίστηκε στον Εισαγωγικό του Νόμο ότι τα ιδιοκτησιακά δικαιώματα, που αποκτήθηκαν πριν από την εισαγωγή του Αστικού Κώδικα, κρίνονται κατά το δίκαιο που ίσχυε κατά τον χρόνο της απόκτησής τους. - Τα ιδιοκτησιακά δικαιώματα της Μονής στη λίμνη Βιστωνίδα δεν ήταν ποτέ αντικείμενο της πολεμικής λείας που περιήλθε στο Ελληνικό Δημόσιο. Αναγνωρίστηκαν και από το Οθωμανικό Δημόσιο και ουδέποτε περιήλθαν σε αυτό, όπως δεν περιήλθαν και στο Βουλγαρικό Δημόσιο. Ως εκ τούτου τα δικαιώματα αυτά παρέμειναν στη Μονή έως την απελευθέρωση του τόπου από τους κατακτητές. - Τα δικαιώματα της Μονής επιβεβαιώνονται και από δύο γνωμοδοτήσεις των Καθηγητών της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών Κ. Πολυγένη, Γ. Στρέιτ, Κ. Ράλλη, Δ. Παπούλια (Μάρτιος 1922, Θέμις ΛΓ’, σελ. 158 – 160) και Κ.Δ. Ρακτιβάν, Δ. Παπούλια, Δημ. Δίγκα, Ν.Ν. Σαρίπολου, Κ.Μ. Ράλλη (26 Ιανουαρίου 1923, Θέμις ΛΕ’, σελ. 332 – 335 και 349 – 351), που ήσαν οι επιφανέστεροι εκπρόσωποι της νομικής επιστήμης στην Ελλάδα την εποχή εκείνη. Η δεύτερη από τις εν λόγω γνωμοδοτήσεις εμπεριέχει εμπεριστατωμένη αντίκρουση της από 27/6/1922 αντίθετης γνωμοδότησης του Νομικού Συμβούλου του Υπουργείου Γεωργίας Ν. Ελευθεριάδου. - Με το υπ’ αριθμ. 8/10-4-1924 ν.δ. (ΦΕΚ Α82/10-4-1924) επιλύεται οριστικά χωρίς αντιδικία το ζήτημα της αναγνώρισης των ιδιοκτησιακών δικαιωμάτων της Μονής στη λίμνη Βιστωνίδα και στην παρόχθια περιοχή της, το οποίο εκκρεμούσε ενώπιον των δικαστηρίων ύστερα από την άσκηση της από 1/5/1922 αγωγής της Ιεράς Μονής κατά του Ελληνικού Δημοσίου. - Οι ανωτέρω τίτλοι, οι οποίοι εφαρμόστηκαν επί του εδάφους από τις αρμόδιες Κτηματικές Υπηρεσίες Ξάνθης και Ροδόπης, οδήγησαν απολύτως νόμιμα το Γνωμοδοτικό Συμβούλιο Δημοσίων Κτημάτων και Ανταλλάξιμης Περιουσίας να γνωμοδοτήσει ομοφώνως, με τέσσερις (4) γνωμοδοτήσεις του σε διαφορετικά χρονικά σημεία (1998 – 2004), με διαφορετικές συνθέσεις και επί διαφορετικών Κυβερνήσεων, υπέρ της κυριότητος της Ιεράς Μονής. Επιλογή του δημοσίου η ανταλλαγή της λίμνης - Η ανταλλαγή της λίμνης και της εν γένει περί αυτήν έκτασης με άλλα ακίνητα του Ελληνικού Δημοσίου απετέλεσε επιλογή του Ελληνικού Δημοσίου, που επιθυμούσε αφενός να περιέλθει η λίμνη στην κυριότητά του προς ικανοποίηση του δημοσίου συμφέροντος ανάπτυξης της περιοχής και των εκμεταλλεύσεων αυτής προς όφελος του τοπικού πληθυσμού και αφετέρου να μην απαλλοτριώσει την ιδιοκτησία της Ιεράς Μονής με την καταβολή της νόμιμης αποζημίωσης. - Οι προς ανταλλαγή εκτάσεις επιλέγησαν από το Ελληνικό Δημόσιο, και όχι από την Ιερά Μονή. - Η εκτίμηση της αξίας των προς ανταλλαγή εκτάσεων και της λίμνης ανατέθηκε από το Ελληνικό Δημόσιο στο αρμόδιο θεσμοθετημένο όργανο, το Σώμα Ορκωτών Εκτιμητών, που είναι ανεξάρτητο και δεν ανήκει στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, και έγινε με βάση τα διεθνή και ευρωπαϊκά εκτιμητικά πρότυπα, χωρίς συμμετοχή, επέμβαση ή δυνατότητα επέμβασης από την Ιερά Μονή. - Με το υπ’ αριθμ. 8/10-4-1924 ν.δ. (ΦΕΚ Α82/10-4-1924) εξουσιοδοτήθηκε ο Υπουργός Γεωργίας να υπογράψει σύμβαση, με την οποία η Ιερά Μονή θα παραχωρούσε στο Ελληνικό Δημόσιο δύο Μετόχια αυτής (Αγίου Μάμαντος και Σοφουλάρ), συνολικής έκτασης 35.000 στρεμμάτων για την αποκατάσταση των εκ της Μικράς Ασίας προσφύγων και το Δημόσιο θα παραιτούνταν από οποιαδήποτε αξίωσή του επί της λίμνης, των ιχθυοτροφείων αυτής, της νησίδας και της εν γένει περιοχής της. - Ανταποκριθείσα η Ιερά Μονή στο περιεχόμενο του ν.δ. 8/10-4-1924 μεταβίβασε στο Ελληνικό Δημόσιο τα αναφερόμενα στο διάταγμα δύο Μετόχιά της με το υπ’ αριθμ. 2343/4-5-1930 συμβόλαιο του συμβολαιογράφου Αθηνών Διονυσίου Ιατρίδου. Αντίθετα το Ελληνικό Δημόσιο περιορίστηκε με το συμβόλαιο αυτό να αναφερθεί μόνο στο δικαίωμα εκμετάλλευσης της ιχθυοκαλλιέργειας και ιχθυοπαραγωγής, το οποίο στη συνέχεια τροποποιούσε κατά το δοκούν, χωρίς πάντως να προκύπτει από το συμβόλαιο οποιαδήποτε μεταβίβαση στο Ελληνικό Δημόσιο. Η Ιερά Μονή ενημερώνει το Ελληνικό Δημόσιο ότι είναι έτοιμη για ανάκληση των ανταλλαγών - Η Ιερά Μονή, με επιστολή της στο αρμόδιο Υπουργείο έχει δηλώσει ότι, όχι μόνο δεν έχει οποιαδήποτε αντίρρηση, αλλά είναι έτοιμη, εφόσον αυτό επιθυμεί το Ελληνικό Δημόσιο, να επιστρέψει στο Δημόσιο όσα εκ των ακινήτων περιήλθαν σε αυτήν στο πλαίσιο των ανταλλαγών και δεν έχουν μεταβιβαστεί σε τρίτους, ανταλλασσόμενα με άλλα ισάξια ακίνητα που το Ελληνικό Δημόσιο θα επιλέξει. - Αν το Δημόσιο δεν επιθυμεί την ανταλλαγή, και πάλι η Ιερά Μονή δεν έχει αντίρρηση στην ανατροπή των ανωτέρω ανταλλαγών και την επιστροφή στην πρότερα, προ της ανταλλαγής κατάσταση, δηλαδή την επιστροφή στην Ιερά Μονή των ποσοστών της λιμνιαίας έκτασης Βιστωνίδας. - Εξάλλου, στο παρελθόν, η Ιερά Μονή, μη επιθυμώντας να διαταράξει τις σχέσεις της με τους κατοίκους και τους τοπικούς φορείς της Ουρανούπολης ήδη είχε δηλώσει στο Δημόσιο την απόφασή της για ανατροπή της πραγματοποιηθείσας ανταλλαγής του ακινήτου της Ουρανούπολης, με την επιστροφή του στο Δημόσιο. - Πλην όμως, αντιπροσωπεία συμβούλων του Δήμου Σταγείρων Ακάνθου όλων των πολιτικών παρατάξεων του Δημοτικού Συμβουλίου επισκέφθηκε την Ιερά Μονή και υπέβαλε αίτημα να μην πραγματοποιηθεί η σκοπούμενη ανατροπή και να παραμείνει στην κυριότητα της Μονής η έκταση της Ουρανούπολης, διότι έτσι εξυπηρετούνταν κατά τον καλύτερο τρόπο τα συμφέροντα του Δήμου και των κατοίκων. Έτσι, η τότε ανατροπή ματαιώθηκε. Πλήττονται συνταγματικά δικαιώματα προστασίας της ιδιοκτησίας - Όλα όσα αναφέρονται στην Εισαγγελική παραγγελία έχουν αντιμετωπισθεί από το Γνωμοδοτικό Συμβούλιο και απετέλεσαν αντικείμενο Εισαγγελικής έρευνας, τόσο του Εισαγγελέα Ξάνθης όσο και δύο Εισαγγελέων Πρωτοδικών Αθηνών. Ύστερα από την Εισαγγελική αυτή έρευνα όλες οι σχετικές καταγγελίες τέθηκαν στο αρχείο με έγκριση του αρμόδιου Εισαγγελέα Εφετών. - Η αμφισβήτηση των τίτλων της Ιεράς Μονής πλήττει ιδιοκτησιακά δικαιώματα που εμπίπτουν στο πεδίο της συνταγματικής προστασίας της ιδιοκτησίας και των προστατευτικών της ιδιωτικής περιουσίας ρυθμίσεων του Πρώτου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ. - Επιπλέον θέτει σε επικίνδυνη αμφισβήτηση το στηριζόμενο σε τίτλους από το Βυζάντιο και την Οθωμανική Περίοδο δικαιϊκό καθεστώς που ισχύει για την κυριότητα και τα λοιπά εμπράγματα δικαιώματα σε αρκετές περιοχές της Ελλάδος, όπως τα Δωδεκάνησα και οι Κυκλάδες, δημιουργεί μεγάλη αναταραχή για τα ίδια δικαιώματα στις λεγόμενες «Νέες Χώρες», που απελευθερώθηκαν με τους αγώνες του 1912 – 1913 και ύστερα και θέτει εν αμφιβόλω τη δυνατότητα διεκδίκησης της εκκλησιαστικής περιουσίας εκτός της Ελληνικής Επικράτειας (π.χ. διεκδικήσεις Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως κ.λ.π.). - Η αναζήτηση ευθυνών κατά των οργάνων του Δημοσίου για τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν πλήττει επίσης σοβαρά την αρχή της προστασίας της εμπιστοσύνης των διοικουμένων και τα συμφέροντα των καλοπίστως συναλλασσομένων με το Ελληνικό Δημόσιο, όπως είναι η Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπαιδίου και όσοι απέκτησαν στη συνέχεια δικαιώματα, εμπιστευόμενοι τις πράξεις του Ελληνικού Δημοσίου. Τα ιστορικά δικαιώματα - Οι τίτλοι της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου ανάγονται στο 1080 μ.Χ. και εφεξής, με αφετηρία Χρυσόβουλλο Λόγο του Νικηφόρου Βοτανειάτη το έτος 1080 και στη συνέχεια Χρυσόβουλλους Λόγους του Ανδρόνικου Παλαιολόγου του Γ’ του έτους 1329, Ιωάννου Παλαιολόγου του έτους 1357, του Ηγεμόνος Ιωάννου Ούγγλεση του έτους 1371. - Οι Οθωμανοί κατακτητές σεβάστηκαν τα προνόμια της Εκκλησίας και των Ιερών Μονών, δημιουργώντας έτσι τις προϋποθέσεις για τη διατήρηση της θρησκείας και περαιτέρω της εθνικής συνοχής, της γλώσσας και των παραδόσεων του Ελληνισμού. Με σειρά φιρμανίων των Σουλτάνων και τον «Αχτιναμέ», με τον οποίο ο Μωάμεθ ο Πορθητής χορήγησε στον Οικουμενικό Πατριάρχη Γεννάδιο Σχολάριο τα γνωστά σε όλους «Προνόμια» και διασφάλισε το αναπαλλοτρίωτο της Εκκλησιαστικής Περιουσίας, αναγνωρίστηκαν στις Μονές του Αγίου Ορους όλα τα προνόμια που είχαν επί Βυζαντίου. - Λόγω της ενεργού συμμετοχής των Μοναχών του Αγίου Ορους στην Ελληνική Επανάσταση του 1821 (Βατοπαιδινός Επίσκοπος ευλόγησε την σημαία του Αλέξανδρου Υψηλάντη), οι Τούρκοι καταπάτησαν προς καιρόν βιαίως την ιδιοκτησία της Μονής Βατοπαιδίου, τελικά όμως επανήλθε η ιδιοκτησία της λίμνης στην Ιερά Μονή μετά από επανειλημμένες διαμαρτυρίες του Πατριάρχη. Ηθική δικαίωση - Οι μοναχοί ούτε ίδια συμφέροντα έχουν, ούτε συμφέροντα άλλων εξυπηρετούν. Είναι αυτονόητο αλλά πρέπει συνεχώς πλέον να το επισημαίνουμε ότι τόσο οι μοναχοί, όσο και οι ηγούμενοι καμία ιδιωτική περιουσία δεν διαθέτουν, οπότε σχετικοί ισχυρισμοί περί προσωπικών λογαριασμών είναι παντελώς αστήρικτοι και αδικαιολόγητοι. - Η προσπάθεια στέρησης της περιουσίας της Ιεράς Μονής αποβαίνει αποκλειστικά σε βάρος του κοινωφελούς, ιεραποστολικού και φιλανθρωπικού της έργου, καθώς επίσης και της προσπάθειάς της να διατηρήσει την πνευματική και πολιτιστική κληρονομιά και αυτονομία της. - Η Αδελφότητα της Ιεράς Μονής είναι πεπεισμένη για τα δίκαιά της και αναμένει την ηθική δικαίωσή της από την Δικαιοσύνη.
Εκ της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου Τρίτη 17 / 30 Σεπτεμβρίου 2008
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
Misha
Ένταξη: 18 Ιούν 2007 Δημοσιεύσεις: 137
|
Δημοσιεύθηκε: Τετ Οκτ 01, 2008 11:29 pm Θέμα δημοσίευσης: |
|
|
|
 _________________ «Ως πότε θα είναι παντοδύναμο το χρήμα, η αγχόνη των ψυχών, το αγκίστρι του θανάτου, το δόλωμα της αμαρτίας; Ως πότε θα κυβερνά ο πλούτος, η αιτία των πολέμων για τον οποίο κατασκευάζονται όπλα και ακονίζονται ξίφη;»Μ.Βασίλειος
|
|
Επιστροφή στην κορυφή |
|
|
|
Μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες |
|
|
|
|