Περιοδικό Πολιτικής Και Πολιτισμικής Παρέμβασης


Σε εποχές που βασιλεύει το ψέμα, η διάδοση της αλήθειας είναι πράξη επαναστατική
Γιανναράς: Το άλλοθι του άλλοθι

< Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας | Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας > 
Συγγραφέας Μήνυμα
Εξόριστος



Ένταξη: 22 Ιαν 2007
Δημοσιεύσεις: 457

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 17, 2008 5:38 pm    Θέμα δημοσίευσης: Γιανναράς: Το άλλοθι του άλλοθι Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Γιανναράς: Το «άλλοθι» του «άλλοθι»

Για μας ο Γιανναράς δεν αποτελεί καμιά έκπληξη. Η «κοσμοαντίληψή» του ήταν και είναι «αυτοκρατορική», του ανεπτυγμένου και «εκσυγχρονισμένου» καπιταλισμού. Αν ο «αριστερός εκσυγχρονισμός» αποτελεί το μεταλλαγμένο προϊόν του σύγχρονου, υπερεθνικού καπιταλισμού, ο Γιανναράς αποτελεί το γνήσιο τέκνο του. Από δω και οι όποιες τυπικές τους διαφορές. Σήμερα ο Γιαννράς, πράγματι δεν μπορεί να δει πέρα από τη μύτη του. Έχει «ξεραστεί» από τις εξελίξεις και τη μόνη πραγματικότητα που αναγνωρίζει είναι το «εγώ» του. Κριτήριο των πάντων είναι ο «αφαλός» του. Ξεπεσμένος αστός διανοούμενος κλεισμένος στο γυάλινο πύργο του, γιΆ αυτό και νοσηρά ναρκισσιστής και εμπαθής…
Ο μόνος του πλέον ρόλος είναι να λειτουργεί σαν άλλοθι της «αριστεράς»: Το άλλοθι της Νέας Τάξης!
Να κατηγορεί φραστικά τον «συμπλεγματικό επαρχιωτισμό» των «προοδευτικών» και να αποδέχεται τα νέα ιδεολογήματα του εντιεθνικισμού!!!
Διαβάστε το νέο του κείμενο.







Ανάγκη για ρήξη, όχι για συνέχεια

Tου Xρηστου Γιανναρα
Με δεδομένη και ακατάσχετη την παρακμιακή κατρακύλα της ελλαδικής κοινωνίας, είναι οδυνηρά τεκμηριωμένη και η βεβαιότητα: Οτι, σε θέσεις κορυφαίας ευθύνης, ο κάθε επόμενος θα αποδείχνεται χειρότερος από τον κάθε προηγούμενο. Εκπληξη εξαίρεσης αποτέλεσε ο σημερινός Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Δεύτερη έκπληξη μοιάζει να είναι η εκλογή του καινούργιου Αρχιεπισκόπου Αθηνών.
Η αλλαγή στο μετερίζι της Αρχιεπισκοπής έχει τα στοιχεία ριζοσπαστικής (ποιοτικής) καινοτομίας. Πρόκειται για «μετάβαση σε άλλο είδος»: Από τον θρησκευτικό ηγέτη (το είδος Αγιατολάχ), φαίνεται να περνάμε στον εκκλησιαστικό διάκονο του λαϊκού σώματος. Από τη φρενιασμένη εκζήτηση δημοσιότητας, στον δυναμισμό της συνετής ταπεινότητας. Από τη φλύαρη ιδεολογικοποίηση της εκκλησιαστικής μαρτυρίας (και τις συνακόλουθες αντιμαχίες με τους αντιφρονούντες), στην ήρεμη βεβαιότητα εμπειρικών ψηλαφήσεων χωρίς ανάγκη απολογητικής.
Κάποιοι ευχήθηκαν να συνεχιστεί το έργο του προκατόχου: τα «επικοινωνιακά ανοίγματα» που «έβγαλαν την Εκκλησία από το περιθώριο», την «εκσυγχρόνισαν», «έφεραν τη νεολαία στην Εκκλησία». Αν αυτά λέγονται με αγαθότητα προθέσεων, είναι φανερό ότι λογαριάζουν την Εκκλησία σαν κάτι ανάλογο με το ΙΚΑ: οργανισμό κοινής ωφέλειας ή προσκοπισμό και για ενηλίκους. Ζωτική ανάγκη είναι η ρήξη με αυτό το παρελθόν, όχι η συνέχεια.
Η ρήξη προϋποθέτει επίγνωση ότι τα «επικοινωνιακά ανοίγματα» είναι ασυμβίβαστα με το περιεχόμενο της εκκλησιαστικής μαρτυρίας, την εμπειρία του εκκλησιαστικού (ερωτικού) αθλήματος. Οταν η μαρτυρία γίνει ρητόρευμα εξουσιαστικού εντυπωσιασμού, τέχνασμα ψυχολογικής επιβολής, προπαγάνδα για την άγρα οπαδών, τότε το εκκλησιαστικό γεγονός έχει καταλυθεί, έχει αλλοτριωθεί σε «επικρατούσα θρησκεία».
Η Εκκλησία υπάρχει αυθεντικά μόνο όταν είναι περιθώριο – ακριβώς όπως και ο έρωτας. Οταν ο έρωτας γίνεται δημόσιος, διαστρέφεται σε φτηνή πορνική πραμάτεια. Δεν μπορεί να μαρτυρηθεί η εκκλησιαστική εμπειρία με συλλαλητήρια, με «λαοθάλασσες» σύναξης επιταφίων στο Σύνταγμα, με χειροκροτήματα και δημαγωγικούς φιλιππικούς μέσα στην εκκλησιαστική Ευχαριστία, ούτε με ροδοπέταλα που ραίνουν χρυσοστόλιστες μαζορέτες. Είναι άλλης τάξεως το εκκλησιαστικό γεγονός, πανηγύρι γιορτής για τον θάνατο που «πατείται θανάτω», όχι ιδεολογική στράτευση, όχι ψυχολογικό ντοπάρισμα, όχι εγωτική αυτασφάλιση με «πεποιθήσεις» και συναισθηματικά παραισθησιογόνα.
Ισως μια μερίδα της νεολαίας, η πιο επιπόλαιη, να εντυπωσιάζεται ακούγοντας ότι ο Αρχιεπίσκοπος «την πάει», ότι την καλεί να έρθει στην Εκκλησία «όπως είναι: με το σκουλαρίκι της και τη μίνι φούστα της». Αλλά ποτέ σοβαρός άνθρωπος, παιδί ή ενήλικας, δεν θα ανοιχτεί στην περιπέτεια της μεταφυσικής αναζήτησης επειδή τον κάλεσαν εκεί με την αργκό της καθημερινής πλάκας ή με ανέκδοτα. Η ελλαδική κοινωνία σήμερα κατακλύζεται από καταιγιστικό πληθωρισμό θρησκευτικού κηρύγματος: προφορικού, έντυπου, ραδιοφωνικού. Εχει υποχρεωτική τη διδασκαλία θρησκευτικών στα σχολειά, κατηχητικά μαθήματα στους ναούς, κατηχητικές κατασκηνώσεις σε κάθε μητρόπολη, χώρια η «ιεραποστολική» δραστηριότητα ευσεβιστικών εξωεκκλησιαστικών σωματείων. Δεν μας λείπουν οι «εκσυγχρονισμένες» μέθοδοι θρησκευτικής προπαγάνδας. Μας λείπει τραγικά λόγος εκκλησιαστικός, μαρτυρία της εκκλησιαστικής εμπειρίας.
ΓιΆ αυτό και η κοινωνία μας αποδείχνεται εντελώς ακατήχητη, ντροπιαστικά απληροφόρητη και για τα στοιχειώδη της μεταφυσικής παράδοσης του Ελληνισμού. Χριστούγεννα, Πάσχα, Δεκαπενταύγουστο, πολιτικοί και δημοσιογράφοι αραδιάζουν παιδαριωδίες για να παραπέμψουν δήθεν στο «νόημα» της γιορτινής μέρας. Αλλοι, πιο «διανοούμενοι» χλευάζουν τη «χριστιανική» διδασκαλία την οποία εξοφθαλμα αγνοούν, γιΆ αυτό και τη συγχέουν με τα αφελή στερεότυπα του προπαγανδιστικού ιεραποστολισμού. Πρόβλημα σήμερα δεν είναι να φτάσει κάποιος στον ναό, αλλά το τι τον περιμένει εκεί που θα φτάσει: ποιες θρησκευτικές μωρολογίες θα τον βομβαρδίσουν, ποιες αχυρένιες ηθικολογίες, ποιος νομικισμός θα τον γεμίσει ενοχές.
Ευχή λοιπόν και προσδοκία είναι, όχι να συνεχίσει ο νέος Αρχιεπίσκοπος το έργο των προκατόχων του, αλλά να τολμήσει τη ρήξη με την «επικρατούσα εν Ελλάδι θρησκεία». Οι στόχοι του θα του δώσουν και τα κριτήρια για την επιλογή των επιτελών του, που είναι και η κρισιμότερη για την επιτυχία του προϋπόθεση. Ξέρει, από την πείρα των αμέσως προηγούμενων δέκα ετών, ότι οι «επικοινωνιακές» προτεραιότητες, ο «ιεραποστολικός» εξωραϊσμός της δίψας για δημοσιότητα, για εθναρχικό ρόλο στο πολιτικό παλκοσένικο, θα φέρουν αναπότρεπτα κοντά του «επιτελείς» τύπου Γιοσάκη, Βαβύλη, Κουλουσούσα, του οπλοφόρου αδελφού της «Χρυσοπηγής» Φαρμάκη και όποιων άλλων εφιαλτικών φαντασμάτων του χειμώνα 2005.
Η τόλμη της ρήξης με την κυρίαρχη αλλοτρίωση του εκκλησιαστικού γεγονότος απαιτεί θεσμικές καινοτομίες, όχι πρωτοβουλίες που θα επιβιώσουν σε μία και μόνη αρχιεπισκοπική θητεία. Ηδη η τηρεύουσα «Χρυσοπηγή», μόλις δύο μέρες μετά την εκλογή του νέου Αρχιεπισκόπου, έσπευσε αδιάντροπα να προτείνει όριο ηλικίας των επισκόπων, ώστε σε πέντε χρόνια να ξαναπροσπαθήσει την αναρρίχηση στην αρχιεπισκοπή Αθηνών. Σίγουρα η προκλητικά οργανωμένη, δεκαετίες τώρα, τυρεία δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί περιπτωσιακά, απαιτείται προσφυγή σε μείζονα σύνοδο, να κριθεί με κριτήρια αμιγώς εκκλησιολογικά. Το ίδιο και ο καθολικός πια καρκίνος του ατομοκεντρικού ευσεβισμού, που έχει κάνει μεταστάσεις από τα εξωεκκλησιαστικά σωματεία στο σώμα κάθε σχεδόν επισκοπής και ενορίας επιβάλλοντας τον προπαγανδιστικό ζηλωτισμό σαν τη μοναδική έκφανση «εκκλησιαστικής» δραστηριότητας και ευσέβειας.
Από τα πιο επείγοντα προβλήματα είναι η αλλαγή του τρόπου εκλογής των επισκόπων: να περιοριστεί θεσμικά η αυθαιρεσία και ασυδοσία του εκάστοτε Αρχιεπισκόπου να επιβάλλει τη στελέχωση της Ιεραρχίας με άβουλα, δουλόφρονα ανθρωπάκια υποταγμένα στα θελήματά του. Αλλο κατεπείγον πρόβλημα, η αποκατάσταση της αισθητικής και της αρχοντιάς, δηλαδή της γνησιότητας του ορθόδοξου λειτουργικού χώρου: να καθαρθούν προγραμματικά οι εκκλησίες από το ανυπόφορο κιτσαριό των πλαστικών πολυελαίων, των ηλεκτρικών καντηλιών, της τερατωδίας των μεγαφώνων, να εξοβελιστεί η χωριατιά απομιμήσεων της φραγκολαϊκής θρησκευτικής ζωγραφικής και να αναστηλωθούν εκκλησιαστικές Εικόνες.

Ελπίζουμε και στην τόλμη μιας σοβαρής, τίμιας και με εκκλησιαστικά κριτήρια προετοιμασίας για υγιή, γόνιμο χωρισμό της Εκκλησίας από το κράτος. Οχι για να κολακευτεί ο συμπλεγματικός επαρχιωτισμός των ξιπασμένων «προοδευτικών», αλλά για να ελευθερωθεί το εκκλησιαστικό γεγονός από τη δουλεία σε κρατικές και[b] εθνικιστικές σκοπιμότητες.[/b]
_________________
Όποιος δεν θέλει να είναι το φερέφωνο του ισχυρού ΔΕΝ πρέπει ΚΑΙ να αποδέχεται την εικόνα που προβάλλει και επιβάλλει ο ισχυρός για τον εαυτό του!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Διαμαντής



Ένταξη: 09 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 5

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 17, 2008 8:33 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Γιανναράς: Το άλλοθι του άλλοθι Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
ΑΘΛΙΟ!!!!!
ΑΘΛΙΟ!!!!!
ΑΘΛΙΟ!!!!!
Αυτός ο άνθρωπος υποτίθεται πως μιλά υπέρ του Γένους και της Ορθοδοξίας;;;;;
Μάλλον είναι ένα είδος απλήρωτου Μπίστη της εθνικοφροσύνης και του εκκλησιαστικού χώρου, που γκρινιάζει επειδή δεν πήρε ακόμη το κατιτίς του ή απλά το "έφαγε" και θέλει κι άλλο!
Για τον εθναρχικό και φιλάνθρωπο ρόλο της Εκκλησίας έχει ακούσει τίποτα αυτός ο "κύριος" που από το "γυάλινο πύργο" του φτύνει στον τάφο του Μακαριστού Χριστόδουλου και γλύφει στο κονάκι του Τζερόνιμο;;;;
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Φεβ 19, 2008 11:17 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Διαμαντή, θέλεις να μας πεις ΠΟΥ ΑΚΡΙΒΩΣ έχεις ενστάσεις με το κείμενο του Γιανναρά? Εντάξει, ασκεί κριτική στο μακαριστό Χριστόδουλο για τα πεπραγμένα της περιόδου 1998-2008. Είναι κακό?
Επιστροφή στην κορυφή
Διαμαντής



Ένταξη: 09 Νοέ 2007
Δημοσιεύσεις: 5

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Φεβ 19, 2008 4:41 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Παναγιώτη, πρώτα απ'όλα δεν ασκεί απλά κριτική στο μακαριστό, τον ΘΑΒΕΙ 100 μέτρα πιο βαθιά, τον ίδιο και την πολιτική του.
Μετά, με βρίσκει αντίθετο ο διαχωρισμός εκκλησίας και κράτους που ζητάει, έστω και αν το ζητάει ως ελιτιστής διανοούμενος και όχι ως ξιπασμένος αντεθνικιστής: με διαφορετικά λόγια λένε τα ίδια, έχουν τον ίδιο στόχο.
Κυρίως όμως με πειράζει ο εθναρχικός και βαθιά πολιτικός ρόλος της εκκλησίας που έχει βάλει στο στόχαστρο.
Αλήθεια, μήπως σου αρέσει και σένα, όπως και στον κύριο αυτό η σιωπή της εκκλησίας για τα γεγονότα στο Κόσοβο;
Μήπως ο μακαριστός που ο "κύριος" Γιανναράς τον θάβει, θα είχε βγει να τοποθετηθεί, να μιλήσει από άμβωνα για αυτά που αποσιωπούν τα ΜΜΕ και οι κολαούζοι τους;
Κακά τα ψέμματα, στην παρούσα χρονική συγκυρία θα φανεί η ΑΠΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ.
Η φωνή του λείπει πολύ σε όσους αντιλαμβάνονται το δράμα των Σέρβων και την τραγωδία που εκτυλίσσεται στην Κύπρο. Τέλος.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Ροβεσπιέρος
Site Admin


Ένταξη: 13 Σεπ 2006
Δημοσιεύσεις: 3102

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Φεβ 19, 2008 5:16 pm    Θέμα δημοσίευσης: Ανήσυχος Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Και αυτά που θα έρθουν στη Ελλάδα,
θα πρόσθετα.
Γιατί θα έρθουν μεγάλες εθνικές συμφορές.
_________________
«Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Ευρώπης μέσα
σε καπιταλιστικό καθεστώς, είτε είναι απραγματοποίητες,
είτε είναι αντιδραστικές»(Λένιν)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Misha



Ένταξη: 18 Ιούν 2007
Δημοσιεύσεις: 137

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Φεβ 25, 2008 6:28 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
η παρακμή του περιβάλλοντος Χριστοδουλου τα τελευταία χρόνια ήταν περισσότερο απο οφθαλμοφανής.ήταν σκανδαλώδης και προκλητική.

τον χωρισμό Εκκλησιας Κρατους υποστήριζε κι ο υπερεκατοντουτης επίσκοπος Μητροπολιτης Αυγουστινος Καντιώτης ,ο οποιος καθε αλλο παρα εθνικά αδιαφορος μπορει να χαρακτηρισθεί.

ο Χριστοδουλος ,ειδικα τα τελευταια χρόναι εκανε εντυπωσιακη στροφή προς τον κοσμοπολιτισμό και την ευρωλαγνεία.

μήπως θυμαστε τι εγιναν οι 3,5 εκατομμύρια υπογραφες για την αναγραφη του θρησκευματος στις ταυτοτητες;

μήπως ανταλλαχθηκαν με ευρωπαικά κονδυλια;;

τα πολλά λόγια και οι δημοσιοσχεσιτικες εμφανισεις με καποιες πατριωτικές κορωνες δε σημαινουν πως ενυπάρχει και ουσία.
αντιθετα χωρις πολλά λόγια μπορουν να γινουν πολυ σημαντικα πραγματα σε όλα τα επίπεδα.
ουτε ο μητρ Καστοριάς Γερμανος Καραβαγγελης έκανε διαφημιση της υποστηριξης του στους μακεδονομάχους,ουτε ο μητρ.Κονιστης Σεβαστιανος του αγωνα του για τους Βορειοηπειρωτες.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα

 
Μετάβαση στη:  
Μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης

Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες