Περιοδικό Πολιτικής Και Πολιτισμικής Παρέμβασης
Σε εποχές που βασιλεύει το ψέμα, η διάδοση της αλήθειας είναι πράξη επαναστατική
Αρχική σελίδα
Προτάσεις
Τεύχη
Αρθρα
Αναζήτηση διαλόγου
Αναζήτηση - άρθρα/τεύχη
Σύνδεσμοι
Πληροφορίες
Ρεσάλτο Blog
Αναζήτηση
::
Κατάλογος Μελών
Εγγραφή
::
Σύνδεση
::
Προφίλ
Πολιτισμός-Παιδεία-Γλώσσα
Δημοσίευση απάντησης
Όνομα μέλους
Θέμα
Περιεχόμενο
Emoticons
Περισσότερα Emoticons
Χρώμα γραμματοσειράς:
Προεπιλογή
Βαθύ Κόκκινο
Κόκκινο
Πορτοκαλί
Καφέ
Κίτρινο
Πράσινο
Λαδί
Κυανό
Μπλέ
Βαθύ Μπλέ
Λουλακί
Βιολετί
Λευκό
Μαύρο
Μέγεθος γραμματοσειράς:
Μικροσκοπικό
Μικρό
Κανονικό
Μεγάλο
Τεράστιο
Να κλείσουν τα Tags
[quote="Φιλύποπτος"][color=blue][size=18]Στο «μάτι του κυκλώνα» οι εκπαιδευτικοί.[/size] [img]http://www.antinews.gr/wp-content/uploads/2013/06/yepth.jpg[/img] Οι εκπαιδευτικοί είναι το κύριο πιάτο στο μενού της «κινητικότητας» που έχει παραγγείλει για το δημόσιο τομέα η τρόικα αδημονώντας για το σερβίρισμά του από τους αρμόδιους υπουργούς. Υποχρεωτικές μετατάξεις σε υπηρεσίες εκτός της δημόσιας εκπαίδευσης προβλέπει το καλύτερο σενάριο που κυκλοφορεί για τους καθηγητές. Το χειρότερο είναι αυτό που συνδυάζει τις υπεραριθμίες με κατάργηση οργανικών θέσεων, στάδιο το οποίο θεωρείται προθάλαμος απολύσεων με όχημα το νέο σύστημα αξιολόγησης δασκάλων και καθηγητών. Η τρόικα έχει από μήνες στραμμένα τα κανόνια της στα τείχη της δημόσιας εκπαίδευσης. Τα κλιμάκιά της φέρονται πεπεισμένα ότι οι 15.000 σχολικές μονάδες της χώρας «ξεχειλίζουν από ψαχνό». Οι λίστες με τα πλεονάσματα ανά κλάδο βρίσκονται ήδη στα χέρια των δανειστών. Στο στόχαστρο βρίσκονται οι ειδικότητες της Πληροφορικής και της Φυσικής Αγωγής που παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα πλεονάσματα. Το Προεδρικό Διάταγμα για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις των εκπαιδευτικών δεν περιέχει πρόβλεψη για την τύχη των ολικά υπεράριθμων, που περισσεύουν στο σύνολο της επικράτειας. Οι μετατάξεις των υπεράριθμων εκπαιδευτικών σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες εκτός εκπαίδευσης συζητούνται ως «αναγκαστική λύση» μέχρι να λειτουργήσει και να αποδώσει το σύστημα της αξιολόγησης, το οποίο έχει προγραμματιστεί να εγκαινιαστεί την επόμενη σχολική χρονιά. Η αξιολόγηση είναι απαραίτητο εργαλείο για να προχωρήσει ο σχεδιασμός συρρίκνωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού. Εν αντιθέσει με την εντύπωση που διατηρούν πολλοί, οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών δεν συνδέονται με συγκεκριμένες σχολικές μονάδες. Καθορίζονται ανά κλάδο και μπορούν να αυξάνονται ή να μειώνονται με μία απλή υπουργική απόφαση. Έτσι, στην περίπτωση που αποφασιστεί π.χ. να μειωθούν κατά 1.000 οι οργανικές θέσεις του κλάδου Πληροφορικής, θα πρέπει να υπάρχει ο τρόπος με τον οποίο θα αποκτήσουν ονοματεπώνυμο οι 1.000 καθηγητές Πληροφορικής που θα φύγουν από την εκπαίδευση. Τα συγκεκριμένα ονοματεπώνυμα θα αναζητηθούν στους καταλόγους των μη προακτέων εκπαιδευτικών. Οι πρώτοι κατάλογοι αναμένεται ότι θα συνταχθούν στα μέσα του 2014. Η τρόικα ασκεί από πέρυσι ασφυκτική πίεση στο υπουργείο Παιδείας, το οποίο προσπάθησε να κερδίσει χρόνο με το εναλλακτικό σχέδιο της αναδιάρθρωσης του προσωπικού. Από τον Νοέμβριο του 2012 που ψηφίστηκε η ρύθμιση για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις το υπουργείο άφησε να περάσουν 6 μήνες για να συντάξει το Π.Δ. που απείλησε να τινάξει στον αέρα τις πανελλαδικές. Οι καθηγητές επιστρατεύτηκαν, ο κίνδυνος για τις εξετάσεις αποσοβήθηκε, αλλά το «σκανάρισμα» των κενών ανά την επικράτεια αποκάλυψε τη βασική δυσκολία για την εφαρμογή των υποχρεωτικών μεταθέσεων: Δεν υπάρχουν κενά. Η αύξηση του ωραρίου των καθηγητών, σε συνδυασμό με τις αυστηρές οδηγίες που δόθηκαν φέτος στις διευθύνσεις για τον υπολογισμό των κενών, δημιούργησε κύματα υπεράριθμων σε όλη τη χώρα. Πρόσθετες ανακατατάξεις στην ανθρωπογεωγραφία της εκπαίδευσης αναμένεται ότι θα προκαλέσουν τα σχέδια του υπουργείου Παιδείας για το Γενικό και το Τεχνολογικό Λύκειο που εκκρεμεί να δοθούν στη δημοσιότητα το επόμενο διάστημα. Η κατάργηση ειδικοτήτων στη δευτεροβάθμια τεχνική εκπαίδευση και οι αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα των Λυκείων θα επηρεάσουν την κατανομή του εκπαιδευτικού δυναμικού. [b]Τριάντα χιλιάδες λιγότεροι μέσα σε μία τετραετία.[/b] Οι εκπαιδευτικοί, τους οποίους υποβλέπει η τρόικα ως τον πολυπληθέστερο κλάδο του Δημοσίου, έχουν υποστεί μεγάλη συρρίκνωση τα τελευταία χρόνια. Κύματα συνταξιοδοτήσεων εκδηλώθηκαν υπό την πίεση των αλλαγών στο ασφαλιστικό, ενώ το μαχαίρι στους αναπληρωτές θα κόψει την επόμενη χρονιά το 80% των θέσεων. Από 180.000 το 2008 οι εκπαιδευτικοί βρέθηκαν 4 χρόνια μετά, στο μέτρημα του ενιαίου μισθολογίου, 151.487. Τόσοι εντάχθηκαν στο ενιαίο μισθολόγιο πέρυσι. Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση μετρήθηκαν 68.567 μόνιμοι, 3.503 αναπληρωτές και 41 ΙΔΑΧ. Στη δευτεροβάθμια μετρήθηκαν 82.920 μόνιμοι, 99 ΙΔΑΧ και 2.562 με συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Οι Φινλανδοί με το μισό πληθυσμό της Ελλάδας μισθοδοτούν 100.000 εκπαιδευτικούς και επαίρονται ότι διαθέτουν το καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα στην Ευρώπη.[/color] [size=18][color=black]Το ανωτέρω από εδώ: [url=http://www.antinews.gr/2013/06/23/219827/]Antinews[/url][/color][/size] [size=24][color=red]"Εκεί που κλείνει ένα σχολείο, ανοίγει μια φυλακή".[/color][/size] [size=18][color=black]Όταν ΟΛΗ η χώρα - ΟΛΗ Η ΓΗ, ουσιαστικά - σχεδιάζεται να μετατραπεί όχι απλά σε φυλακή αλλά σε ΑΟΥΣΒΙΤΣ, τότε ΤΙ ΘΕΣΗ έχουν τα σχολεία και οι δάσκαλοι;[/color][/size][/quote]
Επιλογές
HTML
Ενεργό
BBCode
Ενεργό
Smilies
Ενεργά
Απενεργοποίηση HTML σ' αυτή τη δημοσίευση
Απενεργοποίηση BBCode σ' αυτή τη δημοσίευση
Απενεργοποίηση Smilies σ' αυτή τη δημοσίευση
*** Αυτή η Δημοσίευση θα εξετασθεί και θα μείνει κρυφή μέχρι την έγκρισή της. ***
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη:
Επιλέξτε μια Δημόσια Συζήτηση
----------------
Πολιτική Δημοσίευσης
Ανακοινώσεις
Ευρετήριο
----------------
Ειδήσεις
Πολιτική - Oικονομία
Εθνικό - Μεταναστευτικό
Ορθοδοξία - Κοινωνία
Πολιτισμός-Παιδεία-Γλώσσα
Ιστορία - Φιλοσοφία
MME - Τρομοκρατία - Μ.Κ.Ο.
Οικολογία - Περιβάλλον
Γεωπολιτική - Επιστήμη
Καταγγελίες
Χιούμορ - Σάτιρα
Γενικές Συζητήσεις
Ανασκόπηση Θέματος
Συγγραφέας
Μήνυμα
ΘΑΛΕΙΑ
Δημοσιεύθηκε: Τετ Ιούλ 03, 2013 9:38 am
Θέμα δημοσίευσης:
Για ποια εκπαίδευση να μιλήσουμε; των κλειστών σχολείων ή των μαύρων στατιστικών;
Συνήθως τελειώνοντας οι πανελλαδικές κάνουμε ένα μίνι απολογισμό του σχολικού έτους. Ωστόσο, φέτος ο απολογισμός δεν μπορεί παρά να είναι απαισιόδοξος με εξαιρετικά δυσοίωνες τις προοπτικές της επόμενης χρονιάς, τόσο από τη μαθητική όσο από τη διδακτική και κοινωνιοεκπαιδευτική σκοπιά.
Τα στατιστικά του Υπουργείου για τις επιδόσεις στις Πανελλαδικές εξετάσεις απέδειξαν πασιφανώς ότι κάθε χρόνο και χειρότερα.
Οι επιδόσεις πέφτουν, ενώ οι αριστείες μειώνονται κατά ποσοστιαίες μονάδες (κι όχι κατά δέκατα όπως γινόταν παλαιότερα).
Και όταν το φαινόμενο αυτό παρατηρείται σε βάθος 4ετίας, τότε σίγουρα έχουμε να κάνουμε με μία συνειδητή επιλογή. Η δυσκολία των θεμάτων φέτος ξεπέρασε κατά πολύ τις ίδιες τις μαθητικές ικανότητες. Η τρομακτική μείωση σε ορισμένα μαθήματα των αριστειών το αποδεικνύει, ενώ σε αρκετά αντικείμενα ακόμα και οι μεσαίες επιδόσεις είχαν αισθητή πτώση.
Ένα ζήτημα που αναδεικνύεται
είναι ότι τα θέματα των εξετάσεων ξεπερνούν κατά πολύ την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία (ακόμα σε ορισμένα μαθήματα και την ύλη).
Οι μαθητές,
δηλαδή, καλούνται να αξιολογηθούν σε θέματα που δε διδάχθηκαν στο χρόνο που έπρεπε ή με τον τρόπο που επιδιώκουν οι προτείνοντες τα θέματα.
Ουσιαστικά αναδεικνύεται
ότι το σχολείο το ίδιο δεν προετοιμάζεται για τις εξετάσεις και όχι εξαιτίας των φυσικών προσώπων που το απαρτίζουν. Άνθρωποι που απέχουν από την εκπαιδευτική διαδικασία ορίζουν τις επιδόσεις και τους εισακτέους και αυτό είναι το χειρότερο.
Έτσι, επιβάλλεται στους γονείς χρόνο με το χρόνο να εξαρτώνται όλο και περισσότερο από τα φροντιστήρια που καλούνται κι αυτά να ξεπεράσουν τη απλή φροντιστηριακή πρακτική και να φτιάξουν επιστήμονες πριν ακόμα τελειώσει η εφηβεία.
Φυσικά μέσα σε όλα αυτά
η απαίτηση να γίνει το σχολείο αγαπητό σε μαθητές και η παρότρυνση για αλλαγή της ύλης και του αναλυτικού και η μετεξέλιξή τους σε ένα ελεύθερο και εξελισσόμενο ανάλογα με τις ανάγκες curiculum φαντάζουν αστειότητες. Και φυσικά πού να μιλήσουμε για αντικείμενα που να αναπτύσσουν την κριτική και αφαιρετική ικανότητα του μαθητή ή να μειώνει τη στείρα αποστήθιση προβάλλοντας την ανάγκη για διαθεματική γνώση.
Ένα άλλο όμως ζήτημα
κοινωνιοπολιτικής υφής που αναδεικνύεται είναι η κατεύθυνση που κυριαρχεί για μείωση των φοιτητών στα ΑΕΙ. Και η μείωση αυτή ξεκινά ήδη από τις εξετάσεις και τα θέματα.
Ταυτόχρονα το “σχέδιο Αθηνά”
(για το οποίο μιλήσαμε παλαιότερα) σε συνδυασμό με την εκπαιδευτική πολιτική στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση προδιαγράφουν ένα μέλλον αναλφαβητισμού (στη χειρότερη) ή ένα μέλλον βασικής εκπαίδευσης και γνώσεων (στην πιο αισιόδοξη οπτική) για τη δημιουργία ενός ημιμορφωμένου εργατικού δυναμικού εύκολα χειραγωγήσιμου και κατ' ανάγκην εργασιακής επιβίωσης καταρτιζόμενου.
Και αν τα παραπάνω
φαντάζουν πολιτικές ξύλινες θέσεις, δεν έχουμε παρά να σκεφτούμε
το κλείσιμο δεκάδων σχολείων
(ήδη ξεπερνούν τα 300 σε όλη την Επικράτεια)
και τις απολύσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών
(ήδη δρομολογείται η απόλυση 15.000 εκπαιδευτικών -γυμναστών, πληροφορικής και θεολόγων- σε πρώτη φάση μέσα στο έτος) σε συνδυασμό με τη μη πρόσληψη αναπληρωτών ή μόνιμου προσωπικού.
Και οι νέες εγκύκλιοι για την αύξηση των μαθητών ανά τάξη,
οι προφορικές εντολές σε νηπιαγωγούς να αποφεύγουν να εγγράψουν παιδιά σε προνήπια, οι τόσες ελλείψεις σε εκπαιδευτικές ειδικότητες σε ΕΠΑΛ
αποδεικνύουν ακριβώς τις πολιτικές διαθέσεις της κυβέρνησης.
Και αν κάποτε ο Παλαμάς
πρότεινε να χτιστούν σχολεία ευάερα και ευήλια με βάση τις αρχές της Νέας Παιδαγωγικής, σήμερα τείνουμε στον αντίποδα που ούτε επί Οθωμανών βίωσε ο τόπος:
την απουσία παιδείας.
Το κερασάκι στην πολιτική που διαλύει το εκπαιδευτικό σύστημα -χωρίς να στήνει κάτι νέο στη θέση του- είναι η επιστράτευση των εκπαιδευτικών πριν ακόμα απεργήσουν (ως ιδιώνυμο αδίκημα τιμώρησαν την απειλή και μόνο απεργίας) στην ίδια ακριβώς λογική που αντιμετωπίσαμε με το κλείσιμο σε μία δύση του ήλιου της ΕΡΤ.
Το διαβάσαμε ΕΔΩ:
http://odofragma-skas.blogspot.gr/2013/07/blog-post_3425.html
Φιλύποπτος
Δημοσιεύθηκε: Τρι Ιούλ 02, 2013 5:52 pm
Θέμα δημοσίευσης: "Εκεί που κλείνει ένα σχολείο, ανοίγει μια φυλακή"
Στο «μάτι του κυκλώνα» οι εκπαιδευτικοί.
Οι εκπαιδευτικοί είναι το κύριο πιάτο στο μενού της «κινητικότητας» που έχει παραγγείλει για το δημόσιο τομέα η τρόικα αδημονώντας για το σερβίρισμά του από τους αρμόδιους υπουργούς.
Υποχρεωτικές μετατάξεις σε υπηρεσίες εκτός της δημόσιας εκπαίδευσης προβλέπει το καλύτερο σενάριο που κυκλοφορεί για τους καθηγητές. Το χειρότερο είναι αυτό που συνδυάζει τις υπεραριθμίες με κατάργηση οργανικών θέσεων, στάδιο το οποίο θεωρείται προθάλαμος απολύσεων με όχημα το νέο σύστημα αξιολόγησης δασκάλων και καθηγητών.
Η τρόικα έχει από μήνες στραμμένα τα κανόνια της στα τείχη της δημόσιας εκπαίδευσης. Τα κλιμάκιά της φέρονται πεπεισμένα ότι οι 15.000 σχολικές μονάδες της χώρας «ξεχειλίζουν από ψαχνό». Οι λίστες με τα πλεονάσματα ανά κλάδο βρίσκονται ήδη στα χέρια των δανειστών. Στο στόχαστρο βρίσκονται οι ειδικότητες της Πληροφορικής και της Φυσικής Αγωγής που παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα πλεονάσματα. Το Προεδρικό Διάταγμα για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις των εκπαιδευτικών δεν περιέχει πρόβλεψη για την τύχη των ολικά υπεράριθμων, που περισσεύουν στο σύνολο της επικράτειας. Οι μετατάξεις των υπεράριθμων εκπαιδευτικών σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες εκτός εκπαίδευσης συζητούνται ως «αναγκαστική λύση» μέχρι να λειτουργήσει και να αποδώσει το σύστημα της αξιολόγησης, το οποίο έχει προγραμματιστεί να εγκαινιαστεί την επόμενη σχολική χρονιά. Η αξιολόγηση είναι απαραίτητο εργαλείο για να προχωρήσει ο σχεδιασμός συρρίκνωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού. Εν αντιθέσει με την εντύπωση που διατηρούν πολλοί, οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών δεν συνδέονται με συγκεκριμένες σχολικές μονάδες. Καθορίζονται ανά κλάδο και μπορούν να αυξάνονται ή να μειώνονται με μία απλή υπουργική απόφαση. Έτσι, στην περίπτωση που αποφασιστεί π.χ. να μειωθούν κατά 1.000 οι οργανικές θέσεις του κλάδου Πληροφορικής, θα πρέπει να υπάρχει ο τρόπος με τον οποίο θα αποκτήσουν ονοματεπώνυμο οι 1.000 καθηγητές Πληροφορικής που θα φύγουν από την εκπαίδευση. Τα συγκεκριμένα ονοματεπώνυμα θα αναζητηθούν στους καταλόγους των μη προακτέων εκπαιδευτικών. Οι πρώτοι κατάλογοι αναμένεται ότι θα συνταχθούν στα μέσα του 2014.
Η τρόικα ασκεί από πέρυσι ασφυκτική πίεση στο υπουργείο Παιδείας, το οποίο προσπάθησε να κερδίσει χρόνο με το εναλλακτικό σχέδιο της αναδιάρθρωσης του προσωπικού. Από τον Νοέμβριο του 2012 που ψηφίστηκε η ρύθμιση για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις το υπουργείο άφησε να περάσουν 6 μήνες για να συντάξει το Π.Δ. που απείλησε να τινάξει στον αέρα τις πανελλαδικές. Οι καθηγητές επιστρατεύτηκαν, ο κίνδυνος για τις εξετάσεις αποσοβήθηκε, αλλά το «σκανάρισμα» των κενών ανά την επικράτεια αποκάλυψε τη βασική δυσκολία για την εφαρμογή των υποχρεωτικών μεταθέσεων: Δεν υπάρχουν κενά. Η αύξηση του ωραρίου των καθηγητών, σε συνδυασμό με τις αυστηρές οδηγίες που δόθηκαν φέτος στις διευθύνσεις για τον υπολογισμό των κενών, δημιούργησε κύματα υπεράριθμων σε όλη τη χώρα. Πρόσθετες ανακατατάξεις στην ανθρωπογεωγραφία της εκπαίδευσης αναμένεται ότι θα προκαλέσουν τα σχέδια του υπουργείου Παιδείας για το Γενικό και το Τεχνολογικό Λύκειο που εκκρεμεί να δοθούν στη δημοσιότητα το επόμενο διάστημα. Η κατάργηση ειδικοτήτων στη δευτεροβάθμια τεχνική εκπαίδευση και οι αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα των Λυκείων θα επηρεάσουν την κατανομή του εκπαιδευτικού δυναμικού.
Τριάντα χιλιάδες λιγότεροι μέσα σε μία τετραετία.
Οι εκπαιδευτικοί, τους οποίους υποβλέπει η τρόικα ως τον πολυπληθέστερο κλάδο του Δημοσίου, έχουν υποστεί μεγάλη συρρίκνωση τα τελευταία χρόνια. Κύματα συνταξιοδοτήσεων εκδηλώθηκαν υπό την πίεση των αλλαγών στο ασφαλιστικό, ενώ το μαχαίρι στους αναπληρωτές θα κόψει την επόμενη χρονιά το 80% των θέσεων. Από 180.000 το 2008 οι εκπαιδευτικοί βρέθηκαν 4 χρόνια μετά, στο μέτρημα του ενιαίου μισθολογίου, 151.487. Τόσοι εντάχθηκαν στο ενιαίο μισθολόγιο πέρυσι. Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση μετρήθηκαν 68.567 μόνιμοι, 3.503 αναπληρωτές και 41 ΙΔΑΧ. Στη δευτεροβάθμια μετρήθηκαν 82.920 μόνιμοι, 99 ΙΔΑΧ και 2.562 με συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Οι Φινλανδοί με το μισό πληθυσμό της Ελλάδας μισθοδοτούν 100.000 εκπαιδευτικούς και επαίρονται ότι διαθέτουν το καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα στην Ευρώπη.
Το ανωτέρω από εδώ:
Antinews
"Εκεί που κλείνει ένα σχολείο, ανοίγει μια φυλακή".
Όταν ΟΛΗ η χώρα - ΟΛΗ Η ΓΗ, ουσιαστικά - σχεδιάζεται να μετατραπεί όχι απλά σε φυλακή αλλά σε ΑΟΥΣΒΙΤΣ, τότε ΤΙ ΘΕΣΗ έχουν τα σχολεία και οι δάσκαλοι;