Περιοδικό Πολιτικής Και Πολιτισμικής Παρέμβασης


Σε εποχές που βασιλεύει το ψέμα, η διάδοση της αλήθειας είναι πράξη επαναστατική
Εκκλησία και αστικό κράτος

< Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας | Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας > 
Συγγραφέας Μήνυμα
ΘΥΜΙΟΣ
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Αύγ 19, 2010 11:31 pm    Θέμα δημοσίευσης: Εκκλησία και αστικό κράτος Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Εκκλησία και αστικό κράτος
Η διαλεκτική της διάβρωσης και της σύγκρουσης




Ειδικοί ιστορικοί λόγοι ταύτισαν το ελληνικό καπιταλιστικό κράτος με το εκκλησιαστικό κατεστημένο. Κράτος και εκκλησιαστικό κατεστημένο, οι δύο αυτές εξουσίες «συμβιβάστηκαν» και «συγχωνεύτηκαν» στο ενιαίο εθνικό κράτος.

Αυτός ο «συμβιβασμός» οφείλεται σε δύο βασικούς λόγους: Στην καθυστέρηση του ελληνικού καπιταλισμού και στην εθνική δύναμη της Εκκλησίας που απέκτησε μέσα από τον αγώνα ενάντια στην τουρκοκρατία, στον αγώνα συγκρότησης του εθνικού κράτους.

Η Εκκλησία έτσι αποτέλεσε ισχυρότατο δομικό στοιχείο του ελληνικού εθνικού αστικού κράτους, δισυπόστατο και αντιφατικό θεμέλιο:

α) το εκκλησιαστικό κατεστημένο ήταν πλήρως ταυτισμένο με το καπιταλιστικό κράτος και με το πολιτικό κατεστημένο του κεφαλαίου, ήταν ο πνευματικός ροπαλοφόρος του κεφαλαίου.

Γι’ αυτό και η γραφειοκρατική ιεραρχία ήταν συνδεδεμένη με τις πλέον αντιδραστικές πολιτικές δυνάμεις, με το κράτος της ιστορικής δεξιάς και διακατεχόταν από υστερικό αντικομουνισμό…

β). Το σώμα, όμως, της ορθόδοξης ελληνικής Εκκλησίας, ήταν στενά συνδεδεμένο με τις αγωνίες και τους πόνους του ελληνικού λαού, «ποτισμένο» με τον ιδρώτα του και τους ηρωικούς αγώνες του.

Αυτή η αντίφαση ανάμεσα στη γραφειοκρατική, καθεστωτική εκκλησιαστική ιεραρχία και στο «σώμα» της Εκκλησίας, το ζυμωμένο με το λαό, δεν απέτρεψε μόνο την εξουσιαστική ισοπέδωση ολόκληρης της Εκκλησίας, αλλά έφερε και μεγάλες επαναστατικές ρωγμές στο εσωτερικό της: Σφυρηλάτησε αγωνιστές ιερωμένους και μοναχούς, ανέπτυξε την Ορθόδοξη και πολιτική σκέψη και γέννησε μεγάλους, σύγχρονους πνευματικούς πατέρες, με κοφτερό πολιτικό κριτήριο και κατάρτιση.

Από αυτήν την αντίφαση ξεκινά και η προχωρημένη λαϊκή συνείδηση, αλλά και η απώθηση προς τους γραφειοκράτες διαχειριστές του εκκλησιαστικού κατεστημένου, οι οποίοι συναγελάζονταν με την οικονομική και πολιτική ολιγαρχία και αποκτούσαν όλα τα ελαττώματά της, τη διαφθορά της, την ψυχολογία της και τα «βίτσια» της.

Η ομαλή, ωστόσο, περίοδος αυτής της ταύτισης των κρατικών ιερατείων (εκκλησιαστικό και πολιτικό) άρχισε να κλονίζεται με το πέρασμα του καπιταλισμού στην υπερεθνική του φάση, στη φάση της παγκοσμιοποίησης και της Νέας Τάξης.

Η δομή της Εκκλησίας, ως εθνικό θεμέλιο του ελληνικού καπιταλισμού, έρχεται σε διάσταση με τις απαιτήσεις της «μετάλλαξης» του εθνικού καπιταλιστικού κράτους: το Κράτος μεταλλάσεται σε εκτελεστικό όργανο των υπερεθνικών αναγκών, δηλαδή ισοπέδωσης των εθνικών δομών.

Η Εκκλησία έγινε πλέον «βαρίδι», ανασταλτικός παράγοντας αυτής της καπιταλιστικής, νεοταξικής εξέλιξης. Και όχι μόνο το «σώμα» της Εκκλησίας, αυτό πάντα ήταν ριζωμένο στις δομές της λαϊκής συνείδησης, αλλά και η εκκλησιαστική, γραφειοκρατική ιεραρχία, οι διαχειριστές της Ορθοδοξίας.

Η δομή της Εκκλησίας, ως ενιαίο σύνολο, δεν ήταν κόμμα για να μεταλλαχτεί σε όργανο των διεθνών μηχανισμών του χρήματος. Ήταν δομή ισχυρότατης εθνικής διάρθρωσης και λαϊκής συνείδησης, ένας πανίσχυρος ιστός εθνικής συνοχής μέσα στα κύτταρα της ελληνικής κοινωνίας.

Κράτος και Εκκλησία πλέον άρχισαν να μην είναι συμβατά μεγέθη. Το κράτος είχε μεταλλαχτεί σε εκτελεστικό όργανο ισοπέδωσης κάθε εθνικού στοιχείου και η Εκκλησία αποτελούσε τον ακρογωνιαίο λίθο της εθνικής υπόστασης.

Έτσι και η εξουσία του εκκλησιαστικού κατεστημένου, το οποίο αντλούσε τη μεγάλη του δύναμη από την εθνική υπόσταση της ελληνικής κοινωνίας και από το «σώμα» της Ορθοδοξίας, μπήκε στο στόχαστρο της Νέας Εποχής.

Η ταύτιση, συνεπώς, Εκκλησίας και αστικού κράτους στη γένεση του ελληνικού καπιταλισμού μόλυνε, διάβρωσε και διέφθειρε το εκκλησιαστικό κατεστημένο, αλλά σήμερα αποτελεί το «σημείο» της ανελέητης σύγκρουσης του νεοταξικού κράτους με το θεμέλιο του «εθνικού κράτους»: Την Εκκλησία ως σύνολο…

Το βάθεμα των συγκρούσεων



Η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της ένταξής μας γέννησε τις πρώτες σοβαρές ρήξεις μεταξύ της Εκκλησίας και του πολιτικού καθεστώτος.

Πρώτος, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής έκανε απόπειρες ψαλιδίσματος της εκκλησιαστικής εξουσίας. Οπισθοχώρησε ολοταχώς…


Λέγεται μάλιστα ότι είχε καλέσει τον Σεραφείμ και προσπάθησε να το «στριμώξει» με απαξιωτικές φράσεις κατά της Εκκλησίας. Τα έχασε κυριολεκτικά ο Καραμανλής και έγινε πελιδνός, όταν ο Σεραφείμ βγάζει από το ράσο του μια πιστόλα και διέταξε τον Καραμανλή να πάρει πίσω τις απαξιωτικές φράσεις…

Μπορεί το περιστατικό αυτό να έχει θρυλοποιηθεί, αλλά δείχνει, πολύ παραστατικά, την άκαμπτη στάση της Εκκλησίας και τον τρόμο της πολιτικής εξουσίας.

Αυτή η ρωμαλέα στάση του Σεραφείμ επιβεβαιώνεται και από τα κατοπινά γεγονότα.

Εποχή Ανδρέα Παπανδρέου: Ο Ανδρέας έκανε και αυτός μια απόπειρα να ψαλιδίσει την εξουσία της Εκκλησίας. Ζητά αμέσως συνάντηση ο Σεραφείμ, ο οποίος του λέει μόλις βρέθηκαν μαζί: «Ανδρέα, έλα να τα βρούμε. Έχουμε και οι δύο μεγάλα μαγαζιά, αλλά το δικό μου είναι γωνιακό»!!!

Ο πολιτικά μεγαλοφυής Ανδρέας δεν χρειαζόταν τίποτα άλλο για να καταλάβει τη γρανιτένια δύναμη της Εκκλησίας. Τα βρήκανε…

Μετά μπαίνουμε στην περίοδο της «εκσυγχρονιστικής», νεοταξικής επέλασης. Στην περίοδο των αχυρανθρώπων του οικονομικού κατεστημένου, συνακόλουθα των ηλιθίων εκτελεστών των ευρωπαϊκών εντολών.

Χριστόδουλος



Ο Σημίτης, από κοινού με όλα τα «αριστερά» εξαπτέρυγά του, εξαπέλυσε μετωπική επίθεση κατά της Εκκλησίας και έκανε το Χριστόδουλο, Ανδρέα Παπανδρέου.

Η γραφειοκρατική ιεραρχία της Εκκλησία, με πρώτο τον χαρισματικό Χριστόδουλο, διέγνωσε τη μεγάλη απειλή και αντέδρασε ακαριαίως κινητοποιώντας τον ελληνικό λαό και μπαίνοντας ηγέτης των εθνικών θεμάτων και της αντίστασης στην εθνική ισοπέδωση.


Η ίδια η νίκη του Χριστόδουλου απέναντι στον Ιερώνυμο στο ζήτημα της εκλογής του νέου Αρχιεπισκόπου αποτυπώνει τη συσπείρωση της εκκλησιαστικής ιεραρχίας μπροστά στον κίνδυνο του σημιτισμού.

Ο Χριστόδουλος νίκησε τότε ακριβώς γιατί όλο το εκσυγχρονιστικό παρακράτος, με νύχια και με δόντια, προσπαθούσε να βγάλει τον Ιερώνυμο. Τα αντανακλαστικά της εκκλησιαστικής ιεραρχίας, μπροστά σε αυτή την επιθετική στάση του «εκσυγχρονισμού» αντέδρασαν και εξέλεξαν τον ικανότερο να αντιμετωπίσει αυτή την επίθεση, τον Χριστόδουλο.

Πράγματι ο Χριστόδουλος κονιορτοποίησε με μεθόδους και βοναπαρτίστικο, χαρισματικό στιλ Ανδρέα Παπανδρέου, την καθεστωτική επίθεση εναντίον της Εκκλησίας.

Εδώ, πλέον, βλέπουμε μια συμμετρία: Έναν ηγέτη στο εκκλησιαστικό κατεστημένο (δεξιών καταβολών) στα χνάρια του Ανδρέα Παπανδρέου (σοσιαλιστικών καταβολών)…


Θα δούμε παρακάτω και τις συμμετρίες των γελοιογραφικών, παρακμιακών τους απομιμήσεων: Καρατζαφέρης- Άνθιμος…

Ο Χριστόδουλος, τελικώς, χρησιμοποίησε και διαχειρίστηκε τη δύναμη της Εκκλησίας, ΟΧΙ για να ανατρέψει τους σχεδιασμούς της Νέας Τάξης, αλλά για να διαπραγματευτεί με το καθεστώς και να προωθήσει τα συμφέροντα του εκκλησιαστικού κατεστημένου σε άλλες μορφές εξουσίας, συμβατές με την πλανητική νέα τάξη και ενταγμένες μέσα στο πλανητικό κράτος του Βατικανού.

Ο Χριστόδουλος, σαν το εκκλησιαστικό σύμμετρο του Ανδρέα Παπανδρέου δεν είχε κανένα δισταγμό να κινητοποιήσει δημαγωγικά τον κόσμο και να δώσει ένα καλό μάθημα στο εκσυγχρονιστικό κράτος.

Αυτό προκάλεσε θετικές αναταράξεις στην ελληνική κοινωνία, αναταράξεις αντίστασης στη Νέα Τάξη, θετικά στοιχεία που δεν πρόλαβαν να ανατραπούν και να ξευτελιστούν από τον ίδιο το Χριστόδουλο γιατί πέθανε έγκαιρα…

Έμεινε στη συνείδηση του κόσμου η Αντίσταση και η νίκη του Χριστόδουλου και επισκιάστηκαν οι βοναπαρτιστικές, δημαγωγικές μεθοδεύσεις του και το ξεπούλημα των κατακτήσεών του στο νεοταξικό χρηματιστήριο της ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ. Τον διέσωσε ο θάνατος, γιατί ο Χριστόδουλος θα χρησιμοποιούσε τη νίκη του και τη δύναμή του για την εξαπάτηση του λαού και για τους δικούς του στόχους…

Ήταν αυτός και ο λόγος που επέβαλε ένα καθεστώς φίμωσης και τρομοκρατίας εναντίον των ΑΝΤΙΝΕΟΤΑΞΙΚΩΝ ριζοσπαστικών ζυμώσεων στο εσωτερικό της Εκκλησίας ΚΑΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ των αυθεντικών, συγκροτημένων και αδιάλλακτων αγωνιστών της Εκκλησίας κατά της Νέας Τάξης.

Ο Χριστόδουλος έφυγε νωρίς και έτσι έμεινε το θετικό στοιχείο εθνικής αντίστασης στη συνείδηση του λαού.

Ωστόσο, έστρωσε το δρόμο στο τέκνο της Νέας Τάξης, τον Ιερώνυμο.

Έστρωσε το δρόμο γιατί το βοναπαρτιστικό καθεστώς που επέβαλε, η δημαγωγία του και η θυσία των πάντων στο βωμό των προσωπικών του φιλοδοξιών, μπορεί να μην είχαν γίνει ευδιάκριτα ακόμα στον ελληνικό λαό, αλλά ήταν πολύ ευδιάκριτα στο εσωτερικό της Εκκλησίας: Τα βίωνε σπαρακτικά.

Έτσι, ο Χριστόδουλος, συσπείρωσε πολλούς εναντίον του, γεγονός που αξιοποίησε άριστα το πολιτικό κατεστημένο και το παρακράτος για να «σπρώξει» θριαμβευτή τον Ιερώνυμο.

Η ανολοκλήρωτη, λοιπόν, «επανάσταση» του Χριστόδουλου οδήγησε, στη σφαίρα της γραφειοκρατικής εκκλησιαστικής ιεραρχίας, στη νίκη της «αντεπανάστασης»: στην επικράτηση του Ιερώνυμου.

Η «Τάξη» αποκαταστάθηκε, καθώς και οι συμμετρίες, ΓΑΠ και Ιερώνυμος: Αχυράνθρωποι των ξένων κέντρων εξουσίας, γι’ αυτό και άνευροι, άχρωμοι και αφυδατωμένοι. Απλοί διεκπεραιωτές εντολών…

Φυσικά, τα θετικά στοιχεία του Χριστόδουλου, που πότισαν τη λαϊκή συνείδηση αποτελούν σημείο αναφοράς και λειτουργούν, δεν έχουν ξεριζωθεί, όπως δεν έχει σβήσει η «σφραγίδα» που έβαλε στην ελληνική κοινωνία ο Ανδρέας Παπανδρέου, παρ’ όλη τη δραματική πτώση του…

Καρατζαφέρης-Άνθιμος



Αυτές οι κοινωνικές «σφραγίδες», μέσα στην ολοκληρωτική πτώση και σήψη που ζούμε σήμερα, γεννούν και τους γελοιωδέστατους και γλοιωδέστατους κλόουν-καρικατούρες.

Τέτοια γελοιογραφικά κακέκτυπα απομίμησης του Ανδρέα και του Χριστόδουλου είναι οι ακραίοι πατριδοκάπηλοι, Καρατζαφέρης και Άνθιμος.

Έχουμε και εδώ μια άλλη συμμετρία του «πολιτικού» με το «εκκλησιαστικό»: δύο αυθάδειες πατριδεμπόρων, δύο αχρείοι καμποτίνοι (αγύρτες, τσαρλατάνοι) βουτηγμένοι μέσα στην πλέον γλυκερή υποκρισία, διψασμένοι μέχρι τρέλας για εξουσία ΚΑΙ στυλοβάτες του Γιωργάκη και της εκκλησιαστικής καθεστηκυίας τάξεως…
Επιστροφή στην κορυφή
Ροβεσπιέρος
Site Admin


Ένταξη: 13 Σεπ 2006
Δημοσιεύσεις: 3102

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Αύγ 21, 2010 5:54 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Οι υπερ-πατριώτες φωνακλάδες

Για να συμπληρωθεί το πορτραίτο του Άνθιμου παραπέμπουμε σε τρία ακόμα κατατοπιστικά κείμενα:
1). Ο Άνθιμος είναι ο ηθικός αυτουργός του αυτοευνουχισμού της Εκκλησίας από τον Ιερώνυμο
Διαβάστε στο ΣΑΝΤΟΡΙΝΙΟ
http://santo-rinios.blogspot.com/2010/08/blog-post_9715.html
2). Ο «εθνικιστής» Άνθιμος στο πλευρό της Ντόρας» (γραμμένο το Νοέμβριο του 2009)
3) Καιροσκοπισμός (γραμμένο το Φεβρουάριο του 2008, τότε που διεκδικούσε την Αρχιεπισκοπή)
Και τα δύο βρίσκονται εδώ:
http://www.resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?p=22356#22356



Ο «εθνικιστής» Άνθιμος στο πλευρό της Ντόρας!!!




Οι «υπερ-πατριώτες» φωνακλάδες είναι κάλπικοι παράδες: Σκέτοι δημοκόποι πατριδοκάπηλοι…

Είναι ιστορικά αποδεδειγμένο: Όσο πιο υστερικά φωνάζεις για «πατρίδα», «δημοκρατία» και «ηθική», τόσο και πιο μεγάλος απατεώνας είσαι…

Ο πατριωτισμός, η ηθική, κ.λπ, δεν είναι «εμπορεύματα» της αγοράς. Όταν νιώθεις την ανάγκη να διαλαλήσεις τον πατριωτισμό σου, το ήθος σου και τις πολιτικές σου ιδιότητες (την πραμάτεια σου), σημαίνει ότι είσαι απλώς ένας έμπορας…

Αργά ή γρήγορα αυτοί οι φωνακλάδες έμποροι αποκαλύπτονται. Έρχεται η στιγμή που πρέπει να «εκτελέσουν» τις «εντολές»…

Έτσι είδαμε τον πατριδοκάπηλο Καρατζαφέρη να προπαγανδίζει υπέρ της Ντόρας: Τον «εκτελεστή» των «εντολών» κατά της πατρίδας!!!

Μετά είδαμε τον έτερο πατριδοκάπηλο: Τον Ψωμιάδη!

Και αυτός ο υστερικός πατριώτης κρατάει ουδετερότητα που ισοδυναμεί με θέση υπέρ της Ντόρας…

Ο «υπερπατριώτης» φωνακλάς, χάνει τους πατριωτικούς ψαλμούς του και σιωπά μπροστά στη διαβόητη ιστορία και πολιτική της Ντόρας: δεδηλωμένη αμερικανική και τόσο εναντίον των εθνικών μας θέσεων που έχει προκαλέσει την ΟΡΓΗ της ελληνικής κοινωνίας…

Το κακό τρίτωσε με έναν άλλο υστερικό πατριώτη: Το Μητροπολίτη Άνθιμο!!!

Φαίνεται ότι στη Θεσσαλονίκη η πατριδοκαπηλία έχει «δουλευτεί» πολύ, διότι υπάρχουν πιο εκρηκτικά τα «εθνικά» αισθήματα.

Βγαίνει, λοιπόν και ο Άνθιμος, εμμέσως πλην σαφώς, υπέρ της Ντόρας!!!

ΟΛΟΙ οι φανατικοί «υπερπατριώτες» τάσσονται με το «σύμβολο» και τις ιδέες του ακραιφνούς αντιπατριωτισμού!!!

Οξύμωρο σχήμα άκρατου παραλογισμού;


ΟΧΙ. Απλώς όλοι αυτοί είναι καθεστωτικοί υπάλληλοι, άνθρωποι των ισχυρών μηχανισμών, οι οποίοι εκτελούν «διατεταγμένη» υπηρεσία θορυβώδους εμπορίας του «πατριωτισμού».

Την προβολή της Ντόρας μέσα στο Ναό την έδειξαν, σχεδόν, όλα τα κανάλια.

Διαβάστε και την πρώτη είδηση εδώ:

http://taxalia.blogspot.com/2009/11/blog-post_9274.html


Για μας, φυσικά, ο Άνθιμος, δεν αποτελεί καμία έκπληξη.

Καθαρά δείγματα γραφής είχε δώσει από τότε που διεκδικούσε την Αρχιεπισκοπή. Τότε που είχε δηλώσει στον Κουναλάκη, ποιον τον Κουναλάκη, ότι αν βγει Αρχιεπίσκοπος δεν θα λέει αυτά που λέει!!!


Διαβάστε το συμβάν και το τι είχαμε γράψει τότε, 2 Φεβρουαρίου 2008.

ΕΔΩ:

http://www.resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?t=2076&postdays=0&postorder=asc&start=30


Καιροσκοπισμός


Ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος πληροφόρησε τον Δημοσιογράφο κ. Νίκο Ευαγγελάτο πως «Η δική μας προσπάθεια έχει φθάσει σ ένα σημείο να μας υποστηρίζουν 24 Μητροπολίτες, και γι΄αυτό που σας λέω ομίλησα με όλους αυτοπροσώπως».
Επίσης ο κ. Άνθιμος ξεκαθάρισε πως σε περίπτωση που εκλεγεί στον Αρχιεπισκοπικό Θρόνο, ο λόγος του θα είναι διαφορετικός, όσον αφορά τις πολιτικές εξελίξεις.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
Ο Άνθιμος, σαν κοινός πολιτικάντης, βγήκε στην κανιβαλική αρένα του Ευαγγελάτου, να δώσει «είδηση»: Έχω 24 ψήφους!!!
Το σπουδαιότερο, όμως είναι άλλο. Δήλωσε ότι αν εκλεγεί θα πάψει να μιλάει «πολιτικά». Δηλαδή θα συμμορφωθεί «προς τας υποδείξεις»!!!
Μπροστά στο αξίωμα του Αρχιεπισκόπου, τι αξία έχουν οι αρχές και τα πιστεύω!!!
«Πατερικός» αμοραλισμός και πολιτικαντισμός του χειρίστου είδους.
Γι αυτό και Κουναλάκης (αυτός ο σύγχρονος σκοταδιστής) και οι άλλοι της «αρένας» του Ευαγγελάτου γέλασαν με ικανοποίηση.
Ο Άνθιμος είναι παντελώς ακίνδυνος!!!


_________________
«Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Ευρώπης μέσα
σε καπιταλιστικό καθεστώς, είτε είναι απραγματοποίητες,
είτε είναι αντιδραστικές»(Λένιν)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος

 
Μετάβαση στη:  
Μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης

Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες