Περιοδικό Πολιτικής Και Πολιτισμικής Παρέμβασης


Σε εποχές που βασιλεύει το ψέμα, η διάδοση της αλήθειας είναι πράξη επαναστατική
ΤΡΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ

< Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας | Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας > 
Συγγραφέας Μήνυμα
ΔΙΟΓΕΝΗΣ
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάϊ 06, 2009 8:07 pm    Θέμα δημοσίευσης: ΤΡΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
ΤΡΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ

Αναρωτιόμαστε ποιοι και πόσοι συνετέλεσαν ώστε να διαπραχθούν τρία πολιτιστικά εγκλήματα, την Τρίτη το βράδυ, στο Μέγαρο Μουσικής, στην «παράσταση» του Ιταλού ηθοποιού Μπενίνι, με θέμα την «Κόλαση» του Δάντη.

1.- Η κάκιστη μετάφραση των στίχων του μεγάλου ποιητή:
Δεν αναφέρεται πουθενά ο μεταφραστής τους. Τουλάχιστον, το πάμπλουτο Μέγαρο, δεν διαθέτει έστω και έναν «επιμελητή» να διορθώσει, τους τόνους και την κακοποίηση της γλώσσας μας, όχι μόνο στο πρόγραμμα αλλά και στη μεγάλη οθόνη; (Ψυχαγωγούμασταν.. περιέκλειε.. ετούτος.. και να (;Wink… αυτός που το’γράψε.. στην καρδία μας..!!)

2.- Η απομυθοποίηση του σπουδαίου Ιταλού κωμικού.
Είναι δυνατόν να υποστούμε, στην τεράστια, ΑΔΕΙΑ , σκηνή του Μεγάρου, επί δυο, περίπου ώρες, έναν μοναχικό άνθρωπο με ένα μικρόφωνο στο χέρι και με ένα κείμενο στο μικρό αναλόγιο, να μην κάνει ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ παρά να διαβάζει, να αναλύει και να απαγγέλλει ΜΟΝΟΤΟΝΑ λίγους στίχους του ποιητή, Ο Λ Α στην Ιταλική γλώσσα, χωρίς ΟΥΤΕ ΕΝΑΝ υπέρτιτλο, εκτός από τους 50 στίχους που υπήρχαν ήδη στο πρόγραμμα;
Ποιος άραγε έχει τη μεγαλύτερη ευθύνη; Ο ίδιος ο Μπενίνι που έκανε το μέγιστο λάθος, αυτός, ένας χαρισματικός, κωμικός, ηθοποιός να υπερτιμήσει τις δυνάμεις του και να αποφασίσει, σαν μέτριος δασκαλάκος, μια τέτοια, μονότονη, «δραματική διάλεξη», απαγγέλλοντας μάλιστα, στο τέλος, «λίαν δραματικά», τους στίχους του ποιητή; ΄Η μήπως οι πανέξυπνοι παραγωγοί του που τη διαφήμισαν σαν ένα…ξεκαρδιστικό σόου; Το οποίο, πράγματι, το γευτήκαμε στο πρώτο ημίωρο, πριν αρχίσει την «Κόλαση», με την άσχετη αλλά καταιγιστική γελοιοποίηση ( και όχι σάτιρα βέβαια..) του Μπερλουσκόνι. Μια δουλειά που την κάνουν εξ ίσου καλά ο Χάρυ Κλύν και ο Λαζόπουλος…Οι οποίοι όμως ουδέποτε σκέφτηκαν ( ακόμη..), να απαγγείλουν 50 στίχους από την ΟΔΥΣΣΕΙΑ του Όμήρου με εκατό ευρώ εισιτήριο...

3.- Η απογοήτευση δυο, περίπου, χιλιάδων θεατών, που πλήρωσαν 70, 90 και 110 ευρώ..!!
Πρώτη φορά είδαμε, στο Μέγαρο, από τη μέση περίπου της «διάλεξης» όχι μόνο να φεύγουν πολλοί θεατές αλλά να διακόπτουν ή και να σφυρίζουν ακόμη τον καλλιτέχνη..!! Αναγκάζοντάς τον να απαντήσει και να ζητήσει, δυο φορές, συγνώμη…Και είναι ενδεικτικό της κόπωσης των θεατών, το καθολικό, ειρωνικό, χειροκρότημά τους, όταν ο Μπενίνι, λίγο πριν το τέλος, είπε: «Ultima parte…» (Τελευταίο μέρος…!!)

Συμπέρασμα: Μεγάλο λάθος και του Μπελίνι και των οργανωτών. Και μεγαλύτερο λάθος η προσπάθεια να τον βαφτίσουν «διάδοχο» του Τσάρλι Τσάπλιν και του Ντάριο Φο.

Και μια αδιάκριτη ερώτηση, χωρίς να περιμένουμε βέβαια απάντηση: Στις δυο παραστάσεις του Μπενίνι, 5 και 6 Μαίου, υπολογίζουμε ότι θα πρέπει να κόπηκαν, τουλάχιστον, 3.000 εισιτήρια, δηλαδή έσοδα, περίπου, 300.000 ευρώ…Και έξοδα: ένας ΜΟΝΟΝ ηθοποιός, μηδέν σκηνικά, μηδέν μουσική, μηδέν συγγραφικά, η οργάνωση των παραγωγών και το νοίκι του Μεγάρου. Άραγε πόσα έμειναν, πόσα πήρε ο Μπενίνι και πόσα όλοι οι άλλοι;
Κρίμα.. Ειλικρινά κρίμα…
Επιστροφή στην κορυφή
παθων2
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ Μάϊ 14, 2009 12:45 pm    Θέμα δημοσίευσης: ήμουν ένας από τους παρόντες-παθοντες της πρώτης παράστασης Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
σε σχέση με την πρώτη παράσταση Μπενίνι της 5/5/2009 στο Μέγαρο, θα ήθελα να παρατηρήσω τα εξής:
1. Ήταν απόλυτα δικαιολογημένες όλες οι αντιδράσεις του κοινού, το οποίο μάλιστα αυτοσυγκρατήθηκε απέναντι του καλλιτέχνη (το γεγονός ότι φύγαμε δεν ήταν τόσο αποδοκιμασία του ίδιου, όσο των υπευθυνων διοργανωτών).
2. Αν δεν γινόταν ο χαμός που έγινε στις 5 Μαϊου δε θα υπήρχε μετάφραση από ακουστικά για τους 2000 θεατές της επόμενης παράστασης της 6/5/2009...
3)Η ενημέρωση που είχαν οι 1700 θεατές της πρώτης παράστασης ήταν για ελληνικούς υπέρτιτλους. Αυτό που υπήρξε ήταν υπέρτιτλοι μόνο των στίχων της 5ης ωδής, τους οποίους είχαμε ούτως ή άλλως στο έντυπο πρόγραμμα! Πουθενά και κανείς δεν είχε επισημάνει ότι προοϋπόθεση για την παρακολούθηση της παράστασης ήταν η (άριστη) γνώση ιταλικών εκ μέρους των θεατών. Αυτό συνιστά (και νομικά απ' όσο ξέρω) σκόπιμη ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΗ του κοινού (κάποιοι χαχόλοι θα το ονόμαζαν και αρπαχτή). Άλλωστε αυτός φαντάζομαι είναι και ο λόγος που οι υπεύθυνοι οδηγήθηκαν (κατόπιν των εντονότατων διαμαρτυρίων και της δημοσιότητας που δόθηκε) σε χρηματική αποζημίωση (τουλάχιστον σε εμένα προσωπικά, θα ήθελα να μάθω τι έγινε με τους υπόλοιπους 800 περίπου θεατές που διαμαρτύρονταν).
4) Τουλάχιστον τώρα αισθάνομαι δικαιωμένος για τη διαμαρτυρία μου. Αν δεν λαμβαναν το μηνυμα οι υπευθυνοι διοργανωτές- παραγωγοί θα συνέχιζαν να φέρονται στους θεατές σα ζώα...)
Επιστροφή στην κορυφή

 
Μετάβαση στη:  
Μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης

Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες