Περιοδικό Πολιτικής Και Πολιτισμικής Παρέμβασης


Σε εποχές που βασιλεύει το ψέμα, η διάδοση της αλήθειας είναι πράξη επαναστατική
ΓΙΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ...

< Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας | Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας > 
Συγγραφέας Μήνυμα
Σύλλογος Μαράσλειου
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 18, 2009 4:40 pm    Θέμα δημοσίευσης: ΓΙΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ... Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Σύλλογος Μετεκπαιδευόμενων
Δασκάλων και Νηπιαγωγών 18/3/09
Μαράσλειου Διδασκαλείου
και Διδασκαλείου ΤΕΑΠΗ
Αθήνας




Ψήφισμα της γενικής συνέλευσης ειδικής αγωγής των μετεκπαιδευόμενων δασκάλων και νηπιαγωγών στα διδασκαλεία της Αθήνας
ΓΙΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
(400 ΩΡΩΝ)


Με κάλυψη το νόμο 3699/2008 για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.) και πρωτεργάτες καθηγητές δημόσιων πανεπιστημίων και πρυτανικές αρχές ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια ακριβοπληρωμένα προγράμματα «εξειδίκευσης» στην Ε.Α.Ε. διάρκειας 400 ωρών.

Τα σεμινάρια αυτά, που οδηγούν σε πιστοποίηση και αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων, διοργανώνονται από πανεπιστήμια και πανεπιστημιακές σχολές σε συνεργασία με ιδιωτικούς φορείς, εταιρίες και συλλόγους μέσα από δαιδαλώδεις και αδιαφανείς συμπράξεις.

Ο δημόσιος έλεγχος είναι ανύπαρκτος, αφού λειτουργούν χωρίς εσωτερικό κανονισμό και δεν υπόκεινται στις γενικές συνελεύσεις των αντίστοιχων πανεπιστημιακών τμημάτων.

Η διάρκεια κάθε σεμιναρίου πρέπει να είναι ετήσια, για ν’ αναγνωριστούν τα «πτυχία» που δίνουν. Μια ματιά στα προγράμματα που έχουν ήδη ανακοινωθεί αποδεικνύει ότι τα περισσότερα συρρικνώνονται στο εξάμηνο ή προσπαθούν να χωρέσουν τις 400 ώρες σε ορισμένα Σαββατοκύριακα το χρόνο.

Αποτελεί εμπαιγμό το γεγονός ότι κάποιοι πανεπιστημιακοί καθηγητές, που κατά τ’ άλλα δεν έβρισκαν χρόνο να εμφανίζονται στα μαθήματά τους στη μετεκπαίδευση, καθηγητές που εκλέχτηκαν σε υπεύθυνες θέσεις για να προασπίσουν και να διευρύνουν, υποτίθεται, την ποιότητα σπουδών στο δημόσιο πανεπιστήμιο, να πρωτοστατούν στη δημιουργία παραμάγαζων τύπου Ι.Ε.Κ. δίπλα και μέσα στο πανεπιστήμιο υπονομεύοντας το δημόσιο χαρακτήρα του και ανοίγοντας το δρόμο για διεύρυνση των ιδιωτικοποιήσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Οι πανεπιστημιακές και πρυτανικές αρχές που βάζουν την υπογραφή και τη σφραγίδα τους στις πιστοποιήσεις «ειδίκευσης» αποδέχονται τη μετατροπή των πανεπιστημίων σε επιχειρήσεις που λειτουργούν με γνώμονα τις ανάγκες της αγοράς και το κέρδος, αντί να είναι χώροι προαγωγής της επιστήμης, της ελεύθερης διακίνησης και αντιπαράθεσης ιδεών, χώροι προσβάσιμοι σε όλους όσους το επιθυμούν.

Είναι ωμός κυνισμός η επίκληση του κενού που όντως υπάρχει στις σπουδές και την επιμόρφωση γύρω από την Ε.Α.Ε. και η εκμετάλλευση της ανεργίας των εκπ/κών, για να δικαιολογηθεί η κερδοσκοπία με τα 400ωρα προγράμματα που έχει ανοίξει.

Είναι επικίνδυνο για την Ε.Α.Ε. που ταλανίζεται από τη χρόνια υποχρηματοδότηση και έχει γίνει πεδίο κερδοσκοπίας για κάθε είδους επιτήδειους, η επιμόρφωση όσων εμπλέκονται σ’ αυτήν να στριμώχνεται σε ορισμένα αγχωμένα Σαββατοκύριακα με 9ωρα και 10ωρα μαθήματα, χωρίς κανέναν δημόσιο έλεγχο. Εδώ και χρόνια η εκπαιδευτική κοινότητα ζητά ουσιαστική, δημόσια και δωρεάν επιμόρφωση για όλους, δημιουργία νέων κατάλληλων σχολικών μονάδων, τη συνδιδασκαλία και την απο-ιδρυματοποίηση όσο το δυνατό περισσότερων ΑμΕΑ μετά από κατάλληλη στελέχωση των σχολείων με εκπ/κούς E.A.E. , σχολικούς ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, βοηθητικό προσωπικό κλπ.

Μέσα από τέτοιου είδους σεμινάρια ανοίγει μία «κερκόπορτα» για μελλοντική κατάργηση των διδασκαλείων τη στιγμή που ο κόσμος της εκπαίδευσης ζητά διεύρυνση του θεσμού, ώστε να περιλαμβάνει το σύνολο των συναδέλφων της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Επίσης προωθείται ο κατακερματισμός της γνώσης και η «τεχνικοποίηση» του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού. Προβάλλεται το μοντέλο του εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής που δε χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών που θα οδηγεί σε πολύπλευρη παιδαγωγική, φιλοσοφική, κοινωνική και διδακτική μόρφωση. Αρκεί να κατέχει ένα πακέτο από τεχνικές στις οποίες θα εκπαιδεύεται ταχύρυθμα με δικά του έξοδα και θα τις εφαρμόζει άκριτα. Γιατί να μην παράγονται αύριο και δάσκαλοι γενικής αγωγής με το ίδιο μοντέλο; Δάσκαλοι φτηνοί, πειθήνιοι και αναλώσιμοι.

Η ιστορία αυτή αφορά ολόκληρη την εκπ/κή κοινότητα και λειτουργεί σαν πειραματικό εργαστήρι για ευρύτερες ιδιωτικοποιήσεις και επιχειρηματικές δράσεις σ’ όλο το φάσμα της εκπαίδευσης. Η υποχρηματοδότηση και η απαξίωση εντείνονται χρόνο με το χρόνο και οι ντιρεκτίβες της Ε.Ε. (αποφάσεις Λισαβόνας και Μπολώνια) πιέζουν για πανεπιστήμια – επιχειρήσεις που θα αντιμετωπίζουν τους φοιτητές ως πελάτες, για κατακερματισμό των σπουδών και της γνώσης, για ένα εκπαιδευτικό μοντέλο που θα παράγει οιωνεί καταρτίσιμους σπουδαστές (που θα κυνηγούν τα πτυχία και τις πιστοποιήσεις με ατομική τους ευθύνη) και αιωνίως απασχολήσιμους εργαζόμενους χωρίς εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα.

Καταγγέλλουμε τη διοργάνωση σεμιναρίων 400 ωρών και απαιτούμε να ανασταλεί άμεσα η λειτουργία τους.
Καλούμε τους πανεπιστημιακούς που υλοποιούν 400ωρα προγράμματα να τιμήσουν τον τίτλο του πανεπιστημιακού δασκάλου σταματώντας άμεσα αυτά τα σεμινάρια και να δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους ως επιστήμονες και δάσκαλοι στο πανεπιστήμιο προάγοντας το δημόσιο χαρακτήρα του κόντρα στις «σειρήνες» της αγοράς. Τους καλούμε να αγωνιστούν μαζί με το εκπαιδευτικό κίνημα για την υπεράσπιση και διεύρυνση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας.

Καλούμε τη ΔΟΕ, την ΟΛΜΕ, τους πρωτοβάθμιους συλλόγους δασκάλων και νηπιαγωγών καθώς και τις τοπικές ΕΛΜΕ να πάρουν αποφάσεις για το θέμα αυτό.
Καλούμε τους συλλόγους μετεκπαιδευόμενων σε όλα τα διδασκαλία της χώρας σε συντονισμό και κλιμάκωση της αντίδρασής μας.
Η γενική συνέλευση αποφάσισε και δεσμεύει το δ.σ. του συλλόγου:

Α) Να δημοσιοποιήσει την απόφαση αυτή και να την κοινοποιήσει όπου χρειάζεται.

Β) Να έρθει σ’ επαφή με τη ΔΟΕ και να απαιτήσει τη συνδρομή του νομικού της συμβούλου για τη διερεύνηση της νομιμότητάς τους.

Γ) Να αναρτηθούν πανό διαμαρτυρίας στο κτήριο του Μαράσλειου και στα παιδαγωγικά τμήματα δασκάλων και νηπιαγωγών Αθήνας.

Δ) Να γίνει παράσταση διαμαρτυρίας στην πρυτανεία του Πανεπιστημίου Αθηνών και στις διοικήσεις των αντίστοιχων παιδαγωγικών τμημάτων.

Ε) Να έρθει σε επαφή με τους συλλόγους μετεκπαιδευόμενων των υπόλοιπων διδασκαλείων για κοινό συντονισμό και δράση.



Να καταργηθεί ο Ν. 3699/2008

Να ανασταλεί η λειτουργία όλων των 400ωρων προγραμμάτων «εξειδίκευσης» τώρα

Να ανοίξει ο δρόμος για τη μετεκπαίδευση όλων των εκπαιδευτικών, όλων των βαθμίδων
και ειδικοτήτων (εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, σχολικοί νοσηλευτές, ψυχολόγοι,
κοινωνικοί λειτουργοί, και ειδικό βοηθητικό προσωπικό ) στα διδασκαλεία και τα
παιδαγωγικά τμήματα της χώρας, με αυξημένο αριθμό εκπαιδευόμενων για να
καλυφτούν οι ανάγκες στην ειδική αγωγή.

Να αναβαθμιστούν οι σπουδές στα διδασκαλεία ώστε να περιλαμβάνουν όλες τις
σύγχρονες εξελίξεις στην Ε.Α.Ε με ενεργό ρόλο των μετεκπαιδευόμενων στην επιλογή
και τη διαπραγμάτευση των γνωστικών αντικειμένων

Να στελεχωθούν πλήρως όλες οι σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης με
μόνιμο προσωπικό με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα (από καθαρίστριες
και τραπεζοκόμους μέχρι εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές κλπ)

Να διευρυνθεί ο θεσμός των τμημάτων ένταξης και να στελεχωθούν πλήρως με
εκπαιδευτικούς και ειδικό επιστημονικό προσωπικό ώστε να προχωρήσει η ένταξη όσο τo δυνατό περισσότερων ΑμΕΔ στο κοινό σχολείο.



Επιστροφή στην κορυφή

 
Μετάβαση στη:  
Μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης

Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες