Περιοδικό Πολιτικής Και Πολιτισμικής Παρέμβασης


Σε εποχές που βασιλεύει το ψέμα, η διάδοση της αλήθειας είναι πράξη επαναστατική
Οι Εργολάβοι της Λήθης - Η κυρία Ρεπούση «ξαναχτυπά»

< Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας | Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας > 
Συγγραφέας Μήνυμα
Γνωστός-άγνωστος
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Σεπ 22, 2008 5:35 pm    Θέμα δημοσίευσης: Οι Εργολάβοι της Λήθης - Η κυρία Ρεπούση «ξαναχτυπά» Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Από το blog Zorba The Greek. (zorbagr.wordpress.com)

Γράμμα απΆ την Ιστανμπούλ: αναγνώστης Μπακλαβατζίογλου

«Δύο πράγματα είναι άπειρα: το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία, αλλά δεν είμαι σίγουρος γιά το πρώτο», Αλβέρτος Αϊνστάιν.

Κύριε Ζορμπά,

εάν ζούσε σήμερα ο μεγάλος επιστήμων θα διαπίστωνε πως ένα ακόμη πράγμα είναι άπειρο: το θράσος ορισμένων ανθρώπων, που ενώ έχουν κατηγορηματικά και αμετάκλητα αποδοκιμαστεί γιά το επονείδιστο έργο που παρήγαγαν, συνεχίζουν παρΆ όλα αυτά να προκαλούν. Και ναί, αναφέρομαι στην περίπτωση της σπουδαίας ιστορικού, καθηγήτριας κυρίας Μαρίας Ρεπούση. Η οποία, εκτός από την διαστρέβλωση της ελληνικής ιστορίας που επιχείρησε μέσω του σχολικού εγχειριδίου της ΣΤΆ Δημοτικού, προσπαθεί τώρα να «βάλει χέρι» και στο αντίστοιχο Κυπριακό βιβλίο. Αυτό προσπαθεί επί της ουσίας να κάνει με το άρθρο της, που τιτλοφορείται «Δεν ξεχνώ και αγωνίζομαι», το οποίο και δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ”, στις 17.9.2008.

Τι μας λέει με τη νέα της αυτή παρέμβαση η σπουδαία ιστορικός; Πως η μνήμη των ιστορικών γεγονότων γιά τη νεολαία της Μεγαλονήσου αποτελεί «εγλωβισμό σε στερεότυπα θύτη και θύματος» και πως η ιστορική πραγματικότητα της Τουρκικής εισβολής του 1974, ο βίαιος ξεριζωμός των ελληνοκυπρίων από τις πατρογονικές τους εστίες, οι 1620 αγνοούμενοι Κύπριοι και η παραμονή των τουρκικών στρατιωτικών δυνάμεων στη βόρεια Κύπρο αποτελούν μιά «απόλυτα μεροληπτική εκδοχή του παρελθόντος». Δε με εκπλήσσει καθόλου όμως. ¶λλωστε, η κυρία Ρεπούση έχει αποδείξει περίτρανα πως έχει πάρει με άριστα το ντοκτορά της στην παραχάραξη και τη νόθευση των ιστορικών γεγονότων. Στο κάτω κάτω, είναι γνωστό πως, όταν η ιστορική πραγματικότητα δε συμφωνεί με τους παραχαράκτες της, τότε τόσο το χειρότερο γιά την ίδια.

Επί της ουσίας τώρα. Στην Κύπρο ξεκίνησε πρόσφατα μιά προσπάθεια να αλλάξουν τα σχολικά εγχειρίδια - να γίνουν τάχα «προοδευτικότερα», να αποτινάξουν από πάνω τους το βαρύ φορτίο της ελληνοκεντρικής εκπαίδευσης, να βαδίσουν κιΆ αυτά στο δρόμο της ισοπέδωσης της μνήμης που χάραξε το Σχέδιο Ανάν του 2003. Θαρρούν οι γελασμένοι - και μαζί τους και η σπουδαία ιστορικός του Α.Π.Θ. - πως έτσι θα καλλιεργηθεί «κουλτούρα ειρηνικής συμβίωσης και αμοιβαίου σεβασμού» με την τουρκοκυπριακή κοινότητα. Οι νέοι της Κύπρου πρέπει να μη θυμούνται το τι συνέβη στο νησί τους, να λησμονούν τα όσα δεινά πέρασαν κατά το παρελθόν οι γονείς και οι παππούδες τους, να ζουν με την αίσθηση ότι όλα ήταν και είναι ρόδινα, να γίνουν με λίγα λόγια άβουλοι, με θολή μνήμη και σκέψη, πολίτες, ενδοτικοί σε κάθε είδους περίεργα, ιμπεριαλιστικού τύπου, σχέδια Ανάν. Φαντάζεστε να είχε αναλάβει τη συγγραφή των κυπριακών βιβλίων ιστορίας η κυρία Ρεπούση; Η εισβολή του Αττίλα θα είχε μεταλαχθεί, πιθανόν, σε μαζική επίσκεψη τουριστών από την Ανατολία. Κλαυσίγελως.

Η προσπάθεια, όμως, να μπασταδευτεί η ιστορία της Μεγαλονήσου ξεκίνησε καιρό πριν. Σε σχετικό άρθρο της με εύγλωττο τίτλο «Γιατί πολεμούν την Ιστορία μας;» στην κυπριακή εφημερίδα «Σημερινή» (20.6.2003), η πρώην υπουργός παιδείας κ.Κλαίρη Αγγελίδου γράφει: «Μου φάνηκε πολύ αστείο, δύο κυρίες, μιά Ευρωπαία και μιά Αμερικανίδα, δύο δημοσιογράφοι και ο σύμβουλος του Υπουργού Παιδείας, αλλά υπό την προσωπική του ιδιότητα ως ιστορικού - ερευνητή (γιατί όχι υπό την επίσημη;) να συναντηθούν σε μιά καφετέρια στα κατεχόμενα και μεταξύ ενός καφέ και ενός λίζου, η ενός εκμέκ κατεϊφι -και στα δύο ωραία τουρκοκυπριακα γλυκά - για να αλλάξουν τα βιβλία της Ιστορίας. Της ιστορίας ενός λαού και ενός έθνους, του κατΆ εξοχήν ιστορικού έθνους». Το συμβάν που αναφέρει η κυρία Αγγελίδου είναι δηλωτικό το πως ορισμένοι αντιλαμβάνονται τόσο την Παιδεία, όσο και την απόδοση της Ιστορίας - ως ζαχαροπλάστες που πλάθουν το ζυμάρι της ιστορικής μνήμης όπως αυτοί επιθυμούν, διανθίζοντας το με ζάχαρη και κανέλλα έτσι ώστε να γλυκαίνει η, πολλές φορές, πικρή αλήθεια που δεν τους αρέσει.

Κύριε Ζορμπά,

ρωτά, εύλογα, ο κ.Ανδρέας Μορφίτης, της κυπριακής Εταιρείας Μελέτης Ελληνικών Θεμάτων, σε σχετικό του άρθρο (10.9.2008): «Αφού ο κ. Χριστόφιας πιστεύει πραγματικά, και δεν έχω καμιά απολύτως αμφιβολία, ότι «η καλλιέργεια κουλτούρας, ειρηνικής συμβίωσης, αμοιβαίου σεβασμού και συνεργασίας θα μας απαλλάξει από την κατοχή και θα επανενώσει την πατρίδα και τον λαό μας», γιατί δεν εισηγείται στον σύντροφό και φίλο του Ταλάτ, όπως ο ίδιος τον αποκαλεί, να σβήσει από τα σπλάχνα του Πενταδάχτυλου, το σύμβολο της κατοχής, έτσι απλά, τουλάχιστο γιά την καλλιέργεια του αμοιβαίου σεβασμού;». Ίσως διότι η ιστορική μνήμη είναι φαινόμενο παρακμιακό, εθνικιστικό και μεροληπτικό μόνο όμως γιά την πλευρά της ελληνοκυπριακής νεολαίας. Ίσως επειδή, όπως θεωρεί η κυρία Ρεπούση, ο θύτης και το θύμα πρέπει να εξισώνονται και, στο τέλος, να μπαίνει στο ίδιο τσουβάλι η δράση της ΕΟΚΑΆ Β με την εισβολή του Αττίλα.

Παραθέτω, έτσι γιά την ιστορία, αποσπάσματα μαρτυριών του Τούρκου Αξιωματικού, οικονομολόγου στο επάγγελμα, Yalçın Küçük (Γιαλτσίν Κιουτσούκ), ο οποίος μετείχε στην επιχείρηση του Αττίλα 2, τον Αύγουστο του 1974. Μαρτυρίες που περιλαμβάνονται στο ενδιαφέρον βιβλίο της Σοφίας Ιορδανίδου «Νταλγκά-Νταλγκά» (εκδόσεις Νέα Σύνορα-Λιβάνη, 1998):

Παράθεση:
«Ξαφνικά άκουσα κοντά μου πυροβολισμούς και είδα δύο στρατιώτες, τον Σεφίκ και τον Σουλεϊμάν, να φωνάζουν περήφανοι: “Oldurdum, oldurdum, komutanim”, δηλαδή “σκότωσα, σκότωσα, αρχηγέ”. Τους ήξερα. Ήταν χουλιγκάνοι. Πλησίασα προς τα εκεί που έδειχναν χειρονομώντας ενθουσιασμένοι. Μια νέα ευτραφής γυναίκα κειτόταν σφαδάζοντας στο χώμα. Είχε τα χέρια δεμένα πισθάγκωνα και ανοιχτά τα σκέλια απΆ όπου έτρεχαν άσπρα πηχτά υγρά και αίμα. Είχαν αδειάσει τα πιστόλια τους μεσΆ στον κόλπο της. Παρατηρούσα τα χέρια της και τα πόδια της. Μου φαίνονταν μικρότερα απΆ το υπόλοιπο σώμα της. Καθώς την κοίταγα που ξεψύχαγε με χυμένο έξω το σταφύλι των σπλάχνων της, με κόμπους λίπους κολλημένους στο ανοιχτό πληγωμένο φύλο της, με κυρίεψε μια αναγούλα. Ένα προϊστορικό θηλαστικό πιασμένο στα δίχτυα ενός αποτρόπαιου θανάτου.»

«Ο Νετζατίν έκλαιγε καθώς μου το περιέγραφε. Υπηρετούσε είκοσι χρόνια στο στρατό μόνιμος υπαξιωματικός, είχε γυναίκα και παιδιά. Δεν το χωρούσε ο νους του πως το ΅χαν κάνει. Ήτανε αξιωματικοί συνάδελφοί του. Πίναν καφέ μαζί και κάναν χοντροκομμένες πλάκες. Είχε κολλήσει το μυαλό του στο περιστατικό. Σαν χαλασμένος δίσκος γραμμοφώνου. Κάθε φορά που μΆ έβρισκε έπιανε να μου το διηγείται ξανά και ξανά. Πρόσθετε νέες λεπτομέρειες σε κάθε αφήγηση, λες και φοβόταν μην του διαφύγει τίποτε. Τη βιάζανε δύο, ο ένας από μπρος κι ο άλλος από πίσω. Κι εκείνη σφάδαζε. Από πόνο. Λες και μπορούσε να σφαδάζει απΆ την ηδονή! Μπροστά στη μάνα της και στο παιδί της. Ακούς! Τρεις γενιές κακοποιημένες»

Ομαδικές εκτελέσεις έγιναν από τον τουρκικό στρατό. Όμως, να ξέρεις, τις περισσότερες δολοφονίες τις διέπραξαν οι Τουρκοκύπριοι, οι γνωστοί mukavement mucahit (μουκαβεμέτ μουτζαχίντ). Όταν άρχισε ο πόλεμος, τους συμπεριέλαβαν σε κανονικές μονάδες. Ήταν όμως δειλοί και από τις πρώτες μέρες δραπέτευσαν. Οι μουτζαχίντ ανήκαν στην παραστρατιωτική δύναμη, που λειτουργούσε μέσα στην τουρκοκυπριακή κοινότητα, τη γνωστή Οργάνωση Τουρκικής Αντίστασης (ΤΜΤ). Διατηρούσαν στενές σχέσεις με τον αντίστοιχο μηχανισμό που είχε στήσει το ΝΑΤΟ στην Τουρκία, αυτό που στη Δύση είναι γνωστός ως Gladio και στην Ελλάδα, αν δεν κάνω λάθος, ως Κόκκινη Προβιά. Αρχηγός τους ήταν ο σημερινός πρόεδρος της “Τουρκικής Δημοκρατίας Βορείου Κύπρου”, ο Ντενκτάς. Αυτός υπήρξε, πράγματι, εγκληματίας πολέμου και όχι ο Κάρατζιτς».

Γιάννης Ε. Διακογιάννης, «ΤΑ ΝΕΑ», 21.10.1998


Κύριε Ζορμπά,

η κυρία Ρεπούση γνωρίζει την Κυπριακή ιστορία όσο ο κ.Τσίπρας γνωρίζει το Μάο Τσε Τούνγκ. ΓιΆ αυτό και με θράσος οκτακοσίων μαϊμούδων, αποκαλεί όσους Δεν θέλουν να ξεχάσουν την Ιστορία, ως «εργολάβους της μνήμης». Λογικό επιχείρημα, αν σκεφτούμε πως η κυρία καθηγήτρια και οι ομογάλακτοι της αποτελούν τους «εργολάβους της λήθης». Δυστυχώς όμως γιΆ αυτούς, όπως έλεγε και ο Πολωνός συγγραφέας Στάνισλαβ Λετς, «μπορείς να κλείσεις τα μάτια σου στην πραγματικότητα, όχι όμως στις αναμνήσεις». Αυτές ούτε διαγράφονται, ούτε παραχαράσονται.

ΠΗΓΗ: http://zorbagr.wordpress.com/2008/09/22/repousi-returns/
Επιστροφή στην κορυφή
Ολυμπιάδα
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Σεπ 24, 2008 10:34 pm    Θέμα δημοσίευσης: Ναζιστική προπαγάνδα με κρατική επιχορήγηση Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Δεικτικό το κείμενο που αναδημοσιεύετε και αρκετά συγκινητικό. Δυστυχώς οι λαοί που ζούν υπό το ζυγό της αδικίας έχουν μπουχτίσει πια από συγκινηση και οδυρμό. Ορθολογικά λοιπόν, έχουμε την εξής κατάσταση:
Το κράτος αναθέτει σε μια κυρία Ρεπούση τη συγγραφή ενός ιστορικού εγχειριδίου. Το εγχειρίδιο ολοκληρώνεται και παραδίδεται στο κράτος ως μια νεοφιλελεύθερη ξεπέτα και τσαπατσουλιά έχοντας δύο βασικά χαρακτηριστικά.
1. Αγνωσία τεκμηρίων και ιστορικών πηγών
2. Ναζιστική προπαγάνδα χειρίστου είδους που εκφράζεται με απόκρυψη εθνοκαθάρσεων και ναζιστικών πρακτικών.
Το εγχειρίδιο λογικά, αποσύρεται.
Αναμένονται λοιπόν δύο ενέργειες:
1. Εισαγγελική έρευνα για το ποιοί ενέχονται σε αυτή την κατασπατάληση δημόσιου χρήματος και άμεση δίωξη - αποζημιώσεις. Κυρίως γιατί ανέθεσαν σε έναν άνθρωπο μειωμένων ακαδημαϊκών δυνατοτήτων έργο το οποίο όφειλαν να γνωρίζουν ότι αδυνατεί να το φέρει εις πέρας.
2. Εάν η κυρία Ρεπούση διέθετε τη δυνατότητα να συντάξει αυτό το εγχειρίδιο, τότε εσκεμμένα προέβη σε αυτό το φασιστικό παραλήρημα, αλλοιώνοντας ιστορικά στοιχεία με ενδεχόμενο δόλο. ¶ρα η δικαιοσύνη (sic) πρέπει να ερευνήσει τους λόγους που η κυρία Ρεπούση με κρατικά χρήματα προέβει στην άρνηση εθνοκαθάρσεων και στην απόκρυψη διεθνών καταγεγραμμένων στοιχείων. Ιδιαίτερα για την περίπτωση της Σμύρνης, η κυρία Ρεπούση δήλωσε΄ότι οι Τούρκοι (αορίστως) λένε ότι οι Έλληνες έβαλαν τη φωτιά.
Κυρία Ρεπούση, εάν ευαγγελίζεστε την ιστορική καταγραφή πέραν σωβινιστικών φανατισμών, οφείλετε απλούστατα να μη χρησιμοποιήσετε ούτε Ελληνικές ούτε Τουρκικές πηγές. Πείτε μας λοιπόν σε ποιά διεθνώς αναγνωρισμένη καταγραφή αναγνώσατε αυτά που καταγράψατε.
Και κύριοι στο υπουργείο παιδείας επειδή έχετε μάθει να πετάτε τα χρήματα του εργαζόμενου λαού και να του επιστρέφετε ρατσιστικό δηλητήριο, μπορείτε να μας ενημερώσετε για το ποιές ενέργειες έχετε κάνει για να τιμωρηθούν οι ένοχοι αυτής της κατάχρησης δημοσίου χρήματος; Γιατί κάποιος πρέπει να πληρώσει. Είτε ο ανάδοχος του έργου, ή ή ίδια η κυρία Ρεπούση.
Επιστροφή στην κορυφή

 
Μετάβαση στη:  
Μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης

Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες