Περιοδικό Πολιτικής Και Πολιτισμικής Παρέμβασης


Σε εποχές που βασιλεύει το ψέμα, η διάδοση της αλήθειας είναι πράξη επαναστατική
τα ΜΑΤ ετοιμάζονται για εισβολή στην Εσφιγμένου

< Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας | Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας > 
Συγγραφέας Μήνυμα
Misha



Ένταξη: 18 Ιούν 2007
Δημοσιεύσεις: 137

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάϊ 23, 2008 4:01 pm    Θέμα δημοσίευσης: τα ΜΑΤ ετοιμάζονται για εισβολή στην Εσφιγμένου Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Διαβάζω από τα χτεσινά ΝΕΑ

«Άμεση επέμβαση της Αστυνομίας» για τους ζηλωτές μοναχούς ζητεί ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας

«ΑΜΕΣΗ επέμβαση της Αστυνομίας» στο Άγιον Όρος για την επίλυση του ζητήματος με τους ζηλωτές μοναχούς της Μονής Εσφιγμένου, ζητεί ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης Βασίλης Φλωρίδης, με επιστολή του στην υπουργό Εξωτερικών Ντόρα Μπακογιάννη. Υποστηρίζει πως τίθεται μείζον «νομικό, εκκλησιαστικό αλλά και εθνικό ζήτημα», με την παραμονή στη μοναστική Πολιτεία των ζηλωτών που έχουν κηρυχθεί σχισματικοί, τονίζοντας ότι πρέπει να απομακρυνθούν. Ο κ. Φλωρίδης, ο οποίος κοινοποιεί την επιστολή στον Πρωθυπουργό και στον Οικουμενικό Πατριάρχη, μεταθέτει την ευθύνη τής μη απομάκρυνσης των ζηλωτών μοναχών της Μονής Εσφιγμένου στην Πολιτεία, που δεν προχωράει «στην εκτέλεση αποφάσεων» και αναφέρεται στην απόφαση του Οικουμενικού Πατριάρχη, της διοίκησης του Αγίου Όρους και την επικύρωσή τους από το Συμβούλιο της Επικρατείας, με τις οποίες οι μοναχοί πρέπει να απελαθούν.
«Επιβάλλεται η άμεση επέμβαση της δημόσιας δύναμης, η οποία μπορεί γρήγορα, αποτελεσματικά και χωρίς επιπλοκές να προβεί στην εκτέλεση της απόφασης περί απέλασης των παρανόμως κατεχόντων την Ι. Μονή», επισημαίνει ο εισαγγελέας. Εκτός του νομικού ζητήματος που θέτει ο εισαγγελέας, σημειώνει ότι υπάρχει σοβαρό εκκλησιαστικό και εθνικό ζήτημα.


O εισαγγελέας προτείνει επίθεση των ΜΑΤ για να λυθεί ένα κατεξοχήν πνευματικό ζήτημα!

Σημειώνω για οσους δεν γνωριζουν πως οι Εσφιγμενίτες αρνουνται να αναγνωρίσουν τον Οικ.Πατριαρχη ως επισκοπο τους,κατηγορωντας τον για απαράδεκτες συμπράξεις με το Βατικανό.

Επίσης αρνουνται να εκταμιεύσουν τις ευρωπαικές επιδοτησεις που έχουν ήδη εγκριθεί για το μοναστήρι και ανέρχονται στα 5δις δραχμές.O λόγος αυτής της άρνησης είναι ότι θεωρούν πως γι αυτά τα χρήματα θα απαιτηθεί το αντάλλαγμα της συμμόρφωσης τους προς τις απαιτήσεις της Νέας Τάξης και των εκπροσώπων της.

Δίχως να είμαι παλιοημερολογίτης τάσσομαι αλληλέγγυος στο πλευρό των Εσφιγμενιτών,αρνούμενος να αποδεχθώ την βία ως μέθοδο επίλυσης πνευματικών προβλήμάτων, υπερασπιζόμενος αυτό που γράφει ο Ντοστογέφσκυ και θεωρώ αυτονόητο για έναν ορθόδοξο χριστιανό:

«Μπροστά σε μερικές σκέψεις ο άνθρωπος στέκεται μπερδεμένος, ιδίως μπροστά στη θέα της ανθρώπινης αμαρτίας, και αναρωτιέται αν θα την πολεμήσει με βία ή με ταπεινή αγάπη .

Πάντα ν' αποφασίζεις: «Θα την πολεμήσω με ταπεινή αγάπη » . Αν αποφασίσεις πάνω σ' αυτό μια για πάντα, μπορείς να κατακτήσεις ολόκληρο τον κόσμο. Η γεμάτη αγάπη ταπείνωση είναι μια τρομερή δύναμη: είναι το πιο δυνατό απ' όλα τα πράγματα και δεν υπάρχει τίποτε άλλο σαν κι αυτή.»


Η ταπεινή ,αν και μάλλον ανεδαφική,πρόταση μου είναι να μεταβεί ο ίδιος ο Πατριάρχης στο Άγιον Όρος ως ταπεινός προσκυνητής,δίχως μπράβους,βαστάζους και ορντινάντσες ,απαλλαγμένος από το βαρύ φορτίο των χρυσαφικών που κουβαλά συνήθως και να χτυπήσει την πόρτα των 110 εσφιγμενιτών ,να καθήσει να κουβεντιάσει μαζί τους δίχως την αυταπάτη της «παναγιότητος»,να διασκεδάσει τις ανησυχίες τους και να λύσει εν αγάπη και ταπεινώσει τον γόρδιο δεσμό.

Η Εκκλησία έχει ταλανισθεί αρκετά από τις χουντικές νοοτροπίες αρκετών εκπροσώπων της.Οι ιστοχώροι των νεοπαγανιστών και όχι μόνο, βρίθουν από τις αναφορές στις αμετροέπειες των μιτροφόρων ,τις οποίες χρεώνουν στο Άγιο Σώμα του Χριστού.

Προσφατα αποκαταστάθηκε στο Πατριαρχειο Κωνσταντινουπόλεως,ως μητρ.Γάνου και Χώρας ,ο πρώην Καλύμνου και Λέρου Νεκτάριος,ο οποιος εκδιώχθηκε από την Κάλυμνο με βαρυτατες κατηγορίες παιδοφιλίας,ατασθαλιών κλπ.

Την ευαισθησία του για το δίκαιο ο κ.Βαρθολομαίος την εξαντλεί στους ταπεινούς εσφιγμενίτες μοναχούς,την ίδια στιγμή που καλύπτει με προκλητικό τρόπο τον πρώην Καλύμνου?

Tο κοσμικό δίκαιο δεν επικαλούνται και οι Γκρίζοι Λύκοι που ζητούν την έξωση του Πατριαρχείου από την Τουρκία?

Τέλος πάντων,η αλήθεια είναι πως δεν χρειαζόμαστε αλλους κοσμικόφρονες εξουσιαστές ,«αυθέντες και δεσπότες».

Μιμητές του ταπεινού Ιησού ζητάμε μήπως κι αναζωπυρωθεί το χάρισμα που λάβαμε στο Αγιο Βάπτισμα.

Παρακαλώ όσους φίλους διαβάσουν αυτή την δημοσίευση να μεταφέρουν την είδηση ώστε να αποτραπεί ,μέσω της δημοσιότητος, το ανοσιούργημα που προετοιμάζεται στη Μ.Εσφιγμένου.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
ορθόδοξος
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάϊ 24, 2008 6:42 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Νομίζω έχεις άδικο όσον αφορά τον πρώην Μητροπολίτη Καλύμνου κ. Νεκτάριο. Προσωπικά, έχω ακούσει καλά λόγια, ήταν σοβαρός επίσκοπος. Δεν γνωρίζω όμως γιατί παραιτήθηκε.
Μήπως αυτές οι φήμες που γράφεις δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Για τους Εσφιγμενίτες, αυτό μόνο: Αν ήμουν στη θέση τους, δεν θα παρέμενα στο Άγιο Όρος και να δημιουργώ τόσα προβλήματα με το αντάρτικο. Θα πήγαινα σ' άλλο μοναστήρι. Δόξα τω Θεώ, υπάρχουν παλαιοημερολογίτικα μοναστήρια στην Ελλάδα ένα σωρό. Μήπως είναι εγωιστές;
Επιστροφή στην κορυφή
Misha



Ένταξη: 18 Ιούν 2007
Δημοσιεύσεις: 137

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάϊ 24, 2008 10:38 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Φίλε Ορθόδοξε ,πραγματικά δε μ αρέσει καθόλου ν ανακατεύω τις ακαθαρσίες και δη τις μητροπολιτικές,καθώς είναι εξαιρετικά δυσώδεις και μολυσματικές.
Εκτός αυτού γνωρίζω καλά πως τα παπαγαλάκια του εκσυγχρονισμού ψάχνουν αφορμές για να προπαγανδίσουν την «πολυπολιτισμικότητα» και την αποσύνδεση της κοινωνίας από την ορθόδοξη παράδοση.
Η αναφορά μου στον πρώην Καλύμνου έγινε για να τονίσω τα δύο μέτρα και σταθμά που χρησιμοποιεί στις αποφάσεις του ο Πατριάρχης,ο οποίος νομίζει πως ζει στην εποχή του Βέκκου ή του Μάμμα.
Οι ζηλωτές στο Αγ.Ορος είχαν μια πολύ καλή σχέση με τους υπολοίπους,έως ότου ανέλαβε πατριάρχης ο σημερινός που με νοοτροπία «αυθέντου και δεσπότου» προσπαθεί να λύσει με την βία ενα κατεξοχήν πνευματικό πρόβλημα.
Το ίδιο ακριβώς δλδ που επιζητούν και οι Γκρίζοι Λύκοι της Τουρκίας στις σχέσεις τού τουρκικού κράτους με το Φανάρι.
Για τον πρ.Καλύμνου, γνωστό και με γαργαλιστικά παρωνύμια στα Δωδεκάνησα και στους εκκλησιαστικούς κύκλους,αφού το ζήτησες:

Παράθεση:
Ενα σκάνδαλο απίστευτων διαστάσεων σόκαρε τη κοινή γνώμη, με επίκεντρο τις δραστηριότητες της μητρόπολης Καλύμνου. Πάνω από εκατό χειρόγραφες σελίδες από σημειώσεις λέγεται ότι κράτησε ο αρχιγραμματέας της Συνόδου του Οικουμενικού Θρόνου.
Οι τρεις απεσταλμένοι του Πατριαρχείου που διερεύνησαν τις καταγγελίες στη Λέρο και Κάλυμνο κατά του μητροπολίτη Νεκτάριου, δεν μπορούσαν να πιστέψουν στ’ αυτιά τους.
Οι απίστευτες διηγήσεις αναφέρουν.
«Κάποια αγόρια δέκα έως δώδεκα χρόνων μας εξομολογήθηκαν ότι τα κακοποιούσαν σεξουαλικά. Τα άγγιζαν στο παιδικό τους κορμάκι και τους ζητούσαν να κάνουν ακατανόητα πράγματα.» Ο απεσταλμένος αρχιμανδρίτης Ελπιδοφόρος, προχώρησε παραπέρα κάνοντας ορισμένες διευκρινιστικές ερωτήσεις. «Σας το εξομολογήθηκαν τα ίδια τα παιδιά;» Η συνεργάτιδα του οικοτροφείου κούνησε το κεφάλι της καταφατικά και πρόσθεσε: «Τα παιδιά μας τα είπαν αυτά μετά από πολλές πιέσεις και ερωτήσεις δικές μας. Δεν ήθελαν αρχικά να μας που τι έχουν. Είχαν πάθει σοκ. Έχουν καταστραφεί ψυχολογικά, μιλάμε για αγοράκια δέκα, έντεκα και δώδεκα χρόνων. Τα έγδυναν και τα κακοποιούσαν και μετά τους έκαναν δώρα.»

Ιστορίες φρίκης

Μετά τις καταγγελίες αυτές, ο επικεφαλής της Εξαρχίας, μητροπολίτης Κισσάμου και Σελίνου κ. Ειρηναίος,(νυν αρχιεπ.Κρήτης) δεν μπορούσε να αρθρώσει λέξη, ούτε καν να κοιτάξει στα μάτια τις παιδοψυχολόγους. Κρατούσε το κεφάλι ανάμεσα στα χέρια του, παρακαλώντας προφανώς να είναι όλα αυτά που ζούσε ένας κακός εφιάλτης. Οι δύο Ιεράρχες του Οικουμενικού Θρόνου και ο αρχιμανδρίτης δεν άντεξαν και κάποια στιγμή ξέσπασαν σε κλάματα.
Όλα φαίνονταν απίστευτα. Ο «Άγιος» μητροπολίτης Λέρου, Καλύμνου και Αστυπάλαιας Νεκτάριος, είχε κοσμήσει με τη μορφή του και το μητροπολιτικό ναό, βάζοντας τον εαυτό του ανάμεσα σε «συνάδελφους» αγίους της Εκκλησίας. Αν και τα στόματα των περισσότερων έμεναν κλειστά, κάποιοι εξομολογήθηκαν στους ιεράρχες της Εξαρχίας ότι ο Νεκτάριος είχε γίνει κάτι σαν ανέκδοτο στα στέκια της νεολαίας. «Όποιος είχε αφραγκιές, πήγαινε στον δεσπότη». Ούτε οι καταγγελίες ότι έχει καταπατήσει έναν ολόκληρο λόφο του Δημοσίου, σόκαραν πλέον την τριμελή Εξαρχία του Οικ. Πατριαρχείου. Αυτά ήταν πταίσματα μπροστά στις καταγγελίες για σεξουαλική κακοποίηση των παιδιών.
Εκτός των άλλων «κατορθωμάτων» του, ο μητροπολίτης Καλύμνου, ήταν και μέτοχος σε εταιρεία παραγωγής μελιού. Το συγκεκριμένο μέλι το διαφήμιζε ο ίδιος, από άμβωνος! «Μόνο το μέλι της συγκεκριμένης εταιρείας να τρώτε», έλεγε στα κηρύγματα του, εξηγώντας πως το μέλι αυτό ήταν πιο άγιο κι από το αγίασμα!!! «Αυτό το μέλι είναι πραγματικό αγίασμα, είναι η ίδια η ευλογία του Κυρίου», έλεγε στους εμβρόντητους πιστούς.

«Άγγελος ο Βαβύλης»

«Ο Απόστολος Βαβύλης είναι ένας πραγματικός άγγελος», έλεγε ο ιεράρχης. Τον Βαβύλη του τον σύστησε ο αρχηγός της Μοσάντ με τον οποίο γνωρίστηκαν σε «λασπόλουτρα στη Χάιφα», είχε πει στον Οικ. Πατριάρχη. Όμως, το μοναστήρι της Λέρου γινόταν ξενώνας για τον Γιοσάκη και τον Κύριλλο Σταυρόπουλο, ενώ οι μοναχές διηγήθηκαν απίστευτε ιστορίες στους απεσταλμένους του Πατριάρχη, όπως π.χ. για τα προφυλακτικά που έβρισκαν.

Ο Μητροπολίτης, ο φαντάρος και διάκος.

Κάποτε ο μητροπολίτης Νεκτάριος κινδύνεψε να σφαγεί από Κρητικό για λόγους τιμής. Όπως διηγείται ο πατέρας Χρύσανθος, κληρικός που είχε επιλέξει τη σιωπή λόγω «εκκλησιαστικής υπακοής», είδε «σαν μάνα εξ ουρανού» την Εξαρχία, ο Νεκτάριος κάποτε προχώρησε σε άσεμνη πρόταση και χειρονομία προς νεαρό φαντάρο εκ Κρήτης, Ο φαντάρος το είπε στον πατέρα του, κι εκείνος πήρε το βαπόρι για Λέρο κι εμφανίστηκε στο επισκοπείο κρατώντας μαχαίρι. «Ακούσαμε έντρομοι τις φωνές ενός άνδρα που έβριζε τον δεσπότη και ζητούσε να τον δει για να τον σφάξει, επειδή ατίμασε τον γιο του. Τρέχοντας από φόβο ο δεσπότης είπε στον κληρικό Χρύσανθο «εσύ είσαι ο δεσπότης τώρα», έβγαλε το εγκόλπιο, του το φόρεσε και τον έστειλε να αντιμετωπίσει τον μαινόμενο πατέρα. «Δεν είσαι εσύ ο δεσπότης, τον έχω δει σε φωτογραφία. Φέρτε τον εδώ να τον σφάξω τον θεομπαίχτη» ούρλιαξε ο πατέρας. «Εγώ είμαι ο δεσπότης, φοράω και εγκόλπιο, δεν βλέπετε;» ψέλλισε με τρεμάμενη φωνή ο κληρικός, που όφειλε να υπακούσει στον ιεράρχη. «Ποιος άλλος είναι μέσα;» ρώτησε ο πατέρας. «Ο διάκονός μου ο Χρύσανθος. Χρύσανθε! έλα παιδί μου!» Τότε εμφανίστηκε ο μητροπολίτης ως οικονόμος, ζωσμένος με μια ποδιά, κουβαλώντας δίσκο με καφέδες. «Ναι γέροντα, έχω φτιάξει καφεδάκια. Θέλετε;» ρώτησε ο μεταμφιεσμένος δεσπότης, για να συλλάβει τελικά η Αστυνομία τον εξαγριωμένο πατέρα.



πηγή: «Το Πρώτο Θέμα» 24. Απρ. 2007.


Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Misha



Ένταξη: 18 Ιούν 2007
Δημοσιεύσεις: 137

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Μάϊ 26, 2008 2:14 pm    Θέμα δημοσίευσης: η επιστολή του εισαγγελέα κ.Φλωρίδη στην ΥΠΕΞ Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Παράθεση:
“ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ ΠΡΩΤΟΔΙΚΩΝ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Αριθ. πρωτ. 2008

Θεσσαλονίκη 20/5/2008

Προς
Την Αξιότιμη Υπουργό των Εξωτερικών
Κα Θεοδώρα Μπακογιάννη


Κοινοποιείται:

- Γραφείο Πρωθυπουργού
- Γραφείο Οικουμενικού Πατριάρχη
- Γραφείο Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος
- Αξιότιμο Κο Υπουργό Εσωτερικών
- Αξιότιμο Κο Υφυπουργό Δημόσιας Τάξης
- Αξιότιμο Κο Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου
- Αξιότιμο Κο Εισαγγελέα Εφετών Θες/νίκης
- κ. Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας
- κ. Γενικό Αστυνομικό Δ/ντη Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας
- κ. Αστυνομικό Διευθυντή Χαλκιδικής
- Ιερά Κοινότητα Αγίου Όρους
- Ιερά Μονή Εσφιγμένου


Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ

Έχω την τιμή να Σας αποστείλω τις απόψεις μου σχετικά με το θέμα της Ι. Μονής Εσφιγμένου του Αγίου Όρους για την πληρέστερη ενημέρωσή Σας, αποβλέποντας πάντα προς την κατεύθυνση της επίλυσης του ακανθώδους, πλην υπαρκτού, αυτού προβλήματος.

Α’ ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

1. Ελληνικό Σύνταγμα

Σύμφωνα με το άρθ. 105 § 1 του Συντάγματος «Από πνευματική άποψη το Άγιο Όρος διατελεί υπό την άμεση δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου». Κατά την § 2 του ίδιου άρθρου «Το Άγιο Όρος διοικείται, σύμφωνα με το καθεστώς του, από τις είκοσι Ιερές Μονές, μεταξύ των οποίων είναι κατανεμημένη ολόκληρη η χερσόνησος του Άθω, το έδαφος της οποίας είναι αναπαλλοτρίωτο. Η διοίκησή του ασκείται από αντιπροσώπους των Ιερών Μονών, οι οποίοι αποτελούν την Ιερά Κοινότητα. Δεν επιτρέπεται καμία απολύτως μεταβολή στο διοικητικό σύστημα ή στον αριθμό των Μονών του Αγίου Όρους, ούτε στην ιεραρχική τάξη και τη θέση τους προς τα υποτελή τους εξαρτήματα. Απαγορεύεται να εγκαταβιώνουν στο Άγιο Όρος ετερόδοξοι ή σχισματικοί». Κατά την § 3 του ίδιου άρθρου «Ο λεπτομερής καθορισμός των αγιορειτικών καθεστώτων και του τρόπου της λειτουργίας τους γίνεται από τον Καταστατικό Χάρτη του Αγίου Όρους, τον οποίο, με σύμπραξη του αντιπροσώπου του Κράτους, συντάσσουν και ψηφίζουν οι είκοσι Ιερές Μονές και τον επικυρώνουν το Οικουμενικό Πατριαρχείο και η Βουλή των Ελλήνων».

Τέλος, κατά την § 4 του ίδιου άρθρου «Η ακριβής τήρηση των αγιορειτικών καθεστώτων τελεί ως προς το πνευματικό μέρος υπό την ανώτατη εποπτεία του Οικουμενικού Πατριαρχείου και ως προς το διοικητικό μέρος υπό την εποπτεία του Κράτους, στο οποίο ανήκει αποκλειστικά και η διαφύλαξη της δημόσιας τάξης και ασφάλειας».

2. Καταστατικός Χάρτης του Αγίου Όρους

Σύμφωνα με το άρθ. 5 του ΚΧΑΟ (ΝΔ της 10-16/9/1926), «Πάσαι αι εν Αγίω Όρει μοναί ως Πατριαρχικαί και Σταυροπηγιακαί υπάγονται υπό την πνευματικήν δικαιοδοσίαν της Μεγάλης του Χριστού Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας, μη επιτρεπομένου ουδενός άλλου μνημοσύνου πλην του ονόματος του Πατριάρχου. Εις ουδένα δε ετερόδοξον ή σχισματικόν επιτρέπεται η εν Αγίω Όρει εγκαταβίωσις». Κατά το άρθ. 10 του ΚΧΑΟ «Πάσα απόφασις της Ιεράς Κοινότητος, λαμβανομένη εν τη αρμοδιότητι αυτής, τη οριζομένη εν τω παρόντι Καταστατικώ Χάρτη, είναι σεβαστή και υποχρεωτική δια τας ιεράς μονάς». Κατά το άρθ. 95 «Πάσα μεταβολή λόγω κουράς ή θανάτου αδελφού τινος μονής ή εξαρτήματος δέον να αναφέρηται εις την Ιεράν Κοινότητα, ήτις κρατεί γενικόν πάντων των μοναχών μοναχολόγιον. Τα εξαρτήματα αναφέρονται πάντοτε δια των κυριάρχων αυτών μονών». Κατά το άρθ. 98 «Αι χειροτονίαι των μοναχών του Αγίου Όρους γίνονται μόνον τη προτάσει της μοναστηριακής αρχής. Ουδείς λαϊκός ή μη κανονικός αγιορείτης μοναχός δύναται να χειροτονηθεί εν Αγίω Όρει. Πάσα χειροτονία μη γενομένη κατά την διάταξιν ταύτην θεωρείται άκυρος και ανενέργητος και ως μη γενομένη». Κατά το άρθ. 183 «Σύστασις ή ίδρυσις ιδιαιτέρας αδελφότητος εν Αγίω Όρει απαγορεύεται απολύτως ως ασυμβίβαστος και αντικειμένη προς τα μοναχικά καθεστώτα του Αγίου Όρους». Κατά το άρθ. 184 «Πάσα προσηλυτιστική και προπαγανδιστική ενέργεια ηθική, θρησκευτική, εκκλησιαστική, κοινωνική, εθνικιστική και οιασδήποτε άλλης φύσεως τοιαύτη εν Αγίω Όρει, απαγορεύεται απολύτως επί ποινή απελάσεως». Τέλος κατά το άρθ. 41 του κυρωτικού του ΚΧΑΟ ΠΔ/τος «Η μέριμνα της τακτοποιήσεως και συντηρήσεως των βιβλιοθηκών, χειρογράφων, κειμηλίων, αρχαίων εικόνων, αμφίων και των τοιούτων ανήκουσα εις τας οικείας μονάς, τελεί υπό την άμεσον εποπτείαν της Ιεράς Κοινότητος και της δισεναυσίας Συνάξεως, οφειλούσης να εκδίδει κανονιστικάς περί αυτών διατάξεις».

Β’ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Η αδελφότητα της Μονής Εσφιγμένου, από το 1972 διέκοψε κάθε σχέση με το Οικουμενικό Πατριαρχείο και τις άλλες Μονές του Αγίου Όρους αλλά και με κάθε άλλη Ορθόδοξη Εκκλησία και εντάχθηκε στην παλαιοημερολογίτικη παράταξη του Χρυσοστόμου Κιούση. Από τότε, οι κατέχοντες την Μονή απέκοψαν αυτήν διοικητικά από το σώμα των Ιερών Μονών του Αγ. Όρους, δεν συμμετείχαν στα κοινά διοικητικά όργανα αυτών δηλ. δεν απέστειλαν εφεξής Αντιπρόσωπο στην Ιερά Κοινότητα, την Ιερά Δισενιαύσια Σύναξη, την Ιερά Επιστασία και την Έκτακτη Διπλή Ιερά Σύναξη, απέκοψαν την Μονή από την πνευματική-εκκλησιαστική κοινωνία με τις υπόλοιπες Μονές, αρνούμενοι οποιαδήποτε συμμετοχή στις κοινές προσευχές, την από κοινού τέλεση μυστηρίων ή λοιπών λατρευτικών πράξεων. Απέκοψαν την Μονή από την εκκλησιαστική-πνευματική κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, χαρακτηρίζοντας εφεξής τους Πατριάρχες και τους Συνοδικούς Αρχιερείς ως αιρετικούς, έπαυσαν το μνημόσυνο του εκάστοτε Οικουμενικού Πατριάρχη και μνημονεύουν τον δικό της «Αρχιεπίσκοπο» (Χρυσόστομο Κιούση). Ακόμη, ασκούν προπαγάνδα εναντίον του Οικουμενικού Πατριάρχη (ο οποίος συχνά εξυβρίζεται σκαιότατα και κατά χυδαίο τρόπο), των άλλων Μονών και των άλλων Ορθοδόξων Εκκλησιών, καθώς και ευθύ προσηλυτισμό στις τάξεις της παλαιοημερολογίτικης παράταξης στην οποία και οι ίδιοι ανήκουν. Από το έτος 1974 και εντεύθεν, καμία πράξη διοίκησης της Μονής ή εκλογής οργάνων ή εγγραφής μοναχολογίου δεν αναγνωρίστηκε από την Ιερά Κοινότητα. Κανείς δεν ξέρει πόσοι μοναχοί υπάρχουν εντός της Μονής, ποία η προέλευση και το ποιόν τους, ενώ κανείς δεν ξέρει πόσοι από τους υπάρχοντες εκεί ασπάζονται τις θέσεις της ομάδας Μεθοδίου, δεδομένου ότι υπάρχουν πολλοί υπερήλικοι γέροντες που αδυνατούν να επιβάλλουν πλέον διαφορετική άποψη εντός της Μονής.

Προσπάθειες προσέγγισης έγιναν εξ αρχής τόσο από την πλευρά του Οικουμενικού Πατριαρχείου όσο και της Ιεράς Κοινότητας. Ιδίως από το 1996 η Ιερά Κοινότητα και η Ελληνική Πολιτεία προκάλεσαν πολλές συναντήσεις με σκοπό τη συνεννόηση και εξομάλυνση, όλες όμως προσέκρουσαν στην αδιαλλαξία των κατεχόντων τη Μονή, οι οποίοι συνεχίζουν να τηρούν γενικά προκλητική στάση η οποία καμία σχέση με την έως τώρα αγιορείτικη παράδοση.

Το έτος 1999 τέθηκε επικεφαλής της ομάδας που κατέχει παράνομα την Ιερά Μονή ο Μεθόδιος κατά κόσμο Ματθαίος Παπαλαμπρακόπουλος, ο οποίος δεν έχει καν κανονική χειροτονία. Η εκλογή του ως «ηγουμένου» έγινε από αγνώστους και ποτέ δεν επικυρώθηκε ή αναγνωρίστηκε από την Ιερά Κοινότητα. Επί των ημερών του η δραστηριότητα προπαγάνδας προσωπικά κατά του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου και ο προσηλυτισμός κορυφώθηκαν.

Επιπρόσθετα, δεν επέτρεψαν στο εξής τον έλεγχο από τις αρμόδιες αρχές των κτιρίων και κειμηλίων που υπάρχουν στη Μονή ως και την άσκηση της εκ του ΚΧΑΟ Εποπτείας της Ιεράς Κοινότητας, με αποτέλεσμα να αγνοείται η τύχη σημαντικών κειμηλίων της μεγάλης κληρονομιάς του Αγ. Όρους, ενώ προέβαιναν στη διαχείριση των ακινήτων και κινητών της Μονής παρά την έλλειψη των προβλεπομένων από τον ΚΧΑΟ οργάνων (σχετ. τα αριθ. πρωτ. 6018/05 & 5374/07 έγγραφα της 10ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων και αριθ. πρωτ. 574/07 έγγραφο του ΥΜΑΘ/ΚΕΔΑΚ).

Γ’ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

Η Ιερά Κοινότητα, αφού διαπίστωσε επί σειρά ετών όλα τα ανωτέρω, κατέληξε στο ότι η κατάσταση πλέον είναι μη αναστρέψιμη και άκρως επικίνδυνη, τόσο από πνευματικής όσον και από πλευράς δημόσιας τάξης και ασφάλειας. Και αυτό διότι αποκόπηκε εδαφικά κυρίαρχη Ιερά Μονή και έπαυσε επ αυτής η εποπτεία των αγιορειτικών και άλλων κρατικών αρχών, ενώ δεν εξέλιπε και ο άμεσος κίνδυνος προκλήσεως ταραχών εριδόμενη στο σκανδαλισμό των αγιορειτών και των πιστών από την διαρκή προπαγάνδα, τον προσηλυτισμό και την ακραία προσβολή της αγιορειτικής ενότητας και παράδοσης. Έτσι με την αριθ. Φ.2/34/1957/5-18/11/02 απόφασή της κάλεσε προσωπικά όλους τους ενοίκους της Μονής σε ακρόαση για παροχή εξηγήσεων. Αυτοί όμως όχι μόνο δεν προσήλθαν προς παροχή εξηγήσεων αλλά, εκτός άλλων (επιστολές και δημοσιεύματα στον τύπο, κείμενα που διανεμήθηκαν εντός του Αγίου Όρους κλπ), έστειλαν πρόσκληση με την οποία ζητούσαν την ανάκληση της ως άνω αποφάσεως «ούτως ώστε να μην επέλθη διαταραχή» δηλ. διατύπωσαν ευθεία απειλή για πρόσκληση ταραχών. Μετά ταύτα το Οικουμενικό Πατριαρχείο, εξαντλώντας πλέον κάθε περιθώριο συνδιαλλαγής με τους παρανόμως κατέχοντες τη Μονή, με την με αριθμ. 1110/2002 Πράξη του Οικουμενικού Πατριάρχη και αφού έλαβε υπόψη του το ως άνω αναφερόμενο νομικό και πραγματικό πλαίσιο, κήρυξε τους απαρτίζοντες την ομάδα των παρανόμως κατεχόντων τη Μονή «σχισματικούς» και προέτρεψε την Ιερά Κοινότητα «… όπως ενεργήση, εν συνεργασία μετά των πολιετιακών εν Αγίω Όρει Αρχών, τα δέοντα δια την μετά διακρίσεως απέλασιν αυτών εξ αυτού και την επιστροφήν των τυχόν χορηγηθέντων αυτοίς εγγράφων, δι ων επιτρέπεται η είσοδος και παρανομή αυτών εν Αγίω Όρει».

Η Ιερά Κοινότητα, βασιζόμενη αφενός στις διαπιστώσεις της παραπάνω αποφάσεώς της και αφετέρου στην ως άνω Πατριαρχική Πράξη, εξέδωσε την αριθ. 2401/3-16/12/2002 απόφασή της, με την οποία αφού έλαβε υπόψη της τα πραγματικά και νομικά δεδομένα, επικαλέστηκε δε και την Πατριαρχική και Συνοδική Πράξη που τους κήρυσσε σχισματικούς, αποφάσισε την διάλυση της ομάδας, την απέλαση όλων των μελών της, κατονομάζοντάς τα ένα προς ένα, την απαγόρευση της εισόδους τους εφεξής στο Άγιο Όρος, την στέρηση απ’ αυτούς κάθε δικαιώματος σε σχέση με την Ι.Μ. Εσφιγμένου και το Άγιο Όρος ενώ ταυτόχρονα κάλεσε την Διοίκηση του Αγ. Όρους να εκτελέσει την ως άνω απόφαση.

Η Διοίκηση του Αγ. Όρους επέδωσε την απόφαση κατ αρχήν στον φερόμενο ως «ηγούμενο» Ματθαίο Παπαλαμπρακόπουλο συνεπιδίδοντας την δική της με αριθ. 4872/31/3/27-12-02, με την οποία τον κάλεσε να παραδώσει τη Μονή και να αναχωρήσει έως την 28-1-03, ενώ παράλληλα έδωσε εντολή στο ΑΤ Αγ. Όρους να εκτελέσει την απόφαση αυτή. Την ως άνω απόφαση επέδωσε στον κάθε ένα από όσους αυτή αφορά, μαζί με την αντίστοιχη για το καθένα απόφαση της ίδιας της Διοίκησης του Αγ. Όρους.

Κατά των αποφάσεων αυτών οι παράνομα κατέχοντες τη Μονή προσέφυγαν με αιτήσεις ακυρώσεώς τους στο Συμβούλιο της Επικρατείας ατομικά ο καθένας. Το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο απέρριψε τις αιτήσεις τους αμετάκλητα (αποφάσεις 736/2005 και 2281-2368/05 του Γ Τμήματος) και επομένως η απόφαση περί απελάσεώς των είναι πλέον αμετάκλητη και κατά συνέπεια άμεσα εκτελεστή.

Στη συνέχεια η Ιερά Κοινότητα με την απόφασή της με αριθ. 1440/2005 όρισε νέα αδελφότητα υπό τον Αρχιμανδρίτη Χρυσόστομο, που έκτοτε λειτουργεί, διοικεί τις υποθέσεις της Μονής και την εκπροσωπεί έναντι όλων. Δυστυχώς όμως η νέα αυτή νόμιμη αδελφότητα βρίσκεται προσωρινά εγκατεστημένη στις Καρυές, καθόσον η Μονή και το Αντιπροσωπείο της στις Καρυές τελούν υπό κατάληψη από τους υπό απέλαση σχισματικούς υπό τον Μεθόδιο (κατά κόσμο) Ματθαίο Παπαλαμπρακόπουλο. Για την κατάληψη υπάρχει ήδη μια καταδίκη από το Τριμελούς Πλημμελειοδικού Θεσ/νίκης (αποφ. αριθ. 12.456/2006).

Ε’ ΤΕΛΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ – ΕΙΣΗΓΟΥΜΕΝΗ ΛΥΣΗ

Από όλα τα παραπάνω προκύπτει χωρίς καμία αμφιβολία ότι η παραμονή της ομάδας Μεθοδίου στα κτίρια της Ι. Μονής Εσφιγμένου και γενικά στο Άγιο Όρος είναι νομικά απολύτως παράνομη και περαιτέρω εθνικά και εκκλησιαστικά επιζήμια και συγκεκριμένα:

1. Το νομικό αλλά και πολιτειακό ζήτημα:

Ενώ έχει αποφασιστεί από το Οικουμενικό Πατριαρχείο, την Ιερά Κοινότητα και την Ελληνική Πολιτεία η απέλαση των κατόχων της Μονής το δε Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε τις αιτήσεις ακυρώσεως των αποφάσεων και άρα αυτές ως αμετάκλητες πρέπει να εκτελεστούν, εντούτοις η Πολιτεία δεν προχωράει στην εκτέλεση των αποφάσεων με αποτέλεσμα να συντηρεί στο διηνεκές τα ακανθώδη προβλήματα με τη συνεχή και επί μακρόν μη εφαρμογή του Συντάγματος και των νόμων. Η λογική του «ας το κάνει ο επόμενος» ή «ο χρόνος θα θεραπεύσει το πρόβλημα» οδηγεί νομοτελειακά στη γιγάντωση των προβλημάτων με αποτέλεσμα να θεωρούνται πλέον αυτά σχεδόν άλυτα.

Να σημειωθεί ακόμη ότι περίπτωση εν προκειμένω καταπάτησης ατομικών δικαιωμάτων (όπως θέλει να εμφανίζεται) προφανώς δεν υφίσταται, δεδομένου ότι σε όλη την Ελληνική Επικράτεια δεν απαγορεύεται οι κατέχοντες την Μονή και όσοι έχουν τις ίδιες με αυτούς θρησκευτικές αντιλήψεις να υπερασπίζονται τις θρησκευτικές τους απόψεις και να τελούν ακωλύτως τα λειτουργικά τους καθήκοντα. Άλλωστε οι ίδιοι έχουν και Μονές και Εκκλησίες και Ιερά Σύνοδο και Επισκόπους και Αρχιεπίσκοπο. Η απαγόρευση αυτή υπάρχει μόνο εντός του Αγ. Όρους και επόμενα το όλο θέμα είναι αμιγώς θρησκευτικό-εκκλησιαστικό.

2. Το εκκλησιαστικό ζήτημα:

Εδώ και τρεις δεκαετίες το Οικουμενικό Πατριαρχείο και το Άγιο Όρος γνωρίζουν κατάσταση σχίσματος. Η κατάσταση αυτή δημιουργεί ιδιαίτερη επικινδυνότητα λόγω της εξαιρετικά ευαίσθητης φύσεως του Αγίου Όρους και κυρίως λόγω της καταστάσεως στην οποία τελεί σήμερα το Οικουμενικό Πατριαρχείο, του οποίου αμφισβητείται η ίδια η υπόσταση όχι μόνο από την χώρα της έδρας του αλλά και από το εσωτερικό της Ορθοδόξου Εκκλησίας (Ρωσία). Ο Οικουμενικός Πατριάρχης και όλη η Εκκλησιαστική Ιεραρχία εξυβρίζονται σκαιότατα καθημερινά μέσα στο ίδιο το Κέντρο της Ορθοδοξίας που είναι του Αγίου Όρους από μια μικρή ομάδα φανατικών ατόμων και το Ελληνικό Κράτος στέκεται σαν απλός θεατής.

3. Το εθνικό ζήτημα:

Ο κίνδυνος μιμητισμού και επεκτάσεως του φαινομένου αυτού στην ευαίσθητη περιοχή του Αγίου Όρους είναι όσο ποτέ άλλοτε ορατός. Η ανοχή στην ανεξέλεγκτη κατάσταση που υπάρχει σήμερα εντός των τειχών της Μονής προσφέρει την πλέον κατάλληλη ευκαιρία σε τυχόν βλέψεις τρίτων εις βάρος της ενότητας του Αγίου Όρους και των ελληνικών εθνικών συμφερόντων. Πως θα αντιδράσει η Πολιτεία π.χ. εάν τυχόν οι μοναχοί της Ι.Μ. Αγ. Παντελεήμονα (Ρώσικο) αποφασίσουν στο εξής να μνημονεύουν μόνο τον Πατριάρχη της Ρωσίας; Ή εάν άλλο σχισματικό παρακλάδι της Ορθόδοξης Χριστιανικής Εκκλησίας καταλάβει μια άλλη Μονή και ακολουθήσει την ίδια ως άνω τακτική; Εάν τότε η Πολιτεία αποφασίσει να επέμβει δυναμικά, προφανώς οι εν λόγω μοναχοί θα επικαλεστούν το «δεδικασμένο» της Ι.Μ. Εσφιγμένου.

Σε όλα αυτά πρέπει να προστεθούν και τα εξής: Οι καταληψίες της Μονής κατά την περίοδο της λήψεως των παραπάνω αποφάσεων δεν δίστασαν να απευθυνθούν στο Πατριαρχείο της Μόσχας, το οποίο μάλιστα παρενέβη υπέρ τους στο Οικουμενικό Πατριαρχείο διά του εκπροσώπου του Μητροπολίτου Σμολένσκ Κυρίλλου (επιστολή 225/28.1.2003). Οι ίδιοι ακόμη και σήμερα αναφερόμενοι στο Πατριαρχείο Μόσχας το αποκαλούν «Οικουμενικό Πατριαρχείο Μόσχας» (φύλλο προσφάτου εντύπου «Βοανεργές», σελ. 8Cool, ενώ από πλευράς του το Πατριαρχείο Μόσχας εμφανίζεται να υποθάλπει το υπέρ αυτών κλίμα ενώ μεταξύ των φανατικών ρώσων μοναχών ανθεί η συμπάθεια για τους «εσφιγμενίτες».

Η επιβολή λοιπόν της κρατικής βούλησης η οποία θα επιβεβαιώσει την Ελληνική Πολιτειακή κυριαρχία στο Άγιο Όρος και την πνευματική δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου επ αυτού αποτελεί πλέον μονόδρομο.

Επιβάλλεται η άμεση επέμβαση της δημόσιας δύναμης, η οποία μπορεί γρήγορα, αποτελεσματικά και χωρίς επιπλοκές να προβεί στην εκτέλεση της απόφασης περί απέλασης των παρανόμως κατεχόντων την Ι. Μονή.


Λύση για όλα τα προβλήματα υπάρχουν πάντα. Ζητούνται οι λύτες.

Με τιμή

Ο Διευθύνων
Την Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης

Βασίλειος Φλωρίδης
Εισαγγελέας Πρωτοδικών


Νομίζω ότι στο απόσπασμα :
«Η επιβολή λοιπόν της κρατικής βούλησης η οποία θα επιβεβαιώσει την Ελληνική Πολιτειακή κυριαρχία στο Άγιο Όρος και την πνευματική δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου επ αυτού αποτελεί πλέον μονόδρομο.

Επιβάλλεται η άμεση επέμβαση της δημόσιας δύναμης, η οποία μπορεί γρήγορα, αποτελεσματικά και χωρίς επιπλοκές να προβεί στην εκτέλεση της απόφασης περί απέλασης των παρανόμως κατεχόντων την Ι. Μονή.
»

λέγονται όλα.

Σκοπός είναι η,μέσω ΜΑΤ, επιβεβαίωση της «πνευματικής δικαιοδοσίας του Οικ.Πατριαρχείου».
Αυτό έχει ξαναγίνει πολλές φορές στο Αγιον Όρος.
Κορυφαία στιγμή ήταν η αποστολή από τον ουνίτη πατριάρχη Ιωάννη Βέκκο ένοπλης δύναμης για τον πειθαναγκασμό των αγιορειτών στην απόφαση της ψευδοσυνόδου της Λυών για ένωση με το Βατικανό,οπότε και υπήρξαν δεκάδες νεκροί μοναχοί μεταξύ των οποιων και ο πρωτεπιστάτης Κοσμάς Ζωγραφίτης.

Και βέβαια ζητείται να ξεκινήσει θρησκευτικός διωγμός σε μια χώρα που, επι εκσυγχρονισμού, παραχώρησε λιμάνια ,αεροδρόμια και χερσαίο έδαφος για να επιτεθεί το ΝΑΤΟ στη Γιουγκοσλαβία.

Πού ηταν τότε η εισαγγελική ευαισθησία για την εθνική κυριαρχία;;

Ας ελπίσουμε πως με την βοήθεια της δημοσιότητας η ,νεοταξίτικης έμπνευσης, επίθεση στην Εσφιγμένου δεν θα γίνει ποτέ .
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα

 
Μετάβαση στη:  
Μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης

Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες