Περιοδικό Πολιτικής Και Πολιτισμικής Παρέμβασης


Σε εποχές που βασιλεύει το ψέμα, η διάδοση της αλήθειας είναι πράξη επαναστατική
Ιουλιανά 1965: Σιδερώνουν τις αγωνιστικές Μνήμες...

< Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας | Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας > 
Συγγραφέας Μήνυμα
ΘΥΜΙΟΣ
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιούλ 16, 2014 10:21 am    Θέμα δημοσίευσης: Ιουλιανά 1965: Σιδερώνουν τις αγωνιστικές Μνήμες... Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Ιουλιανά 1965: Σιδερώνουν τις αγωνιστικές Μνήμες…



49 Χρόνια έχουν περάσει από τη λαϊκή έκρηξη των «Ιουλιανών» του 1965!!!

Αυτό που θα διαπιστώσει κανείς είναι ότι όλη αυτή η λαϊκή έκρηξη, όλα αυτά τα χρόνια, έχει θαφτεί: Από όλους και την «αριστερά»…

Στην καλύτερη περίπτωση να «αναλυθεί» δημοσιογραφικά, «κλειδωμένη» στα στενά πλαίσια των ανακτορικών πραξικοπημάτων και της κοινοβουλευτικής Αποστασίας…


Για το εκρηκτικό λαϊκό κίνημα των «Ιουλιανών», η μεγαλύτερη κοινωνική έκρηξη μετά την ΕΑΜική επανάσταση (1941-1944), ένας πρώιμος ελληνικός «Γαλλικός Μάης», σιγή ιχθύος…

Αυτή η σκανδαλώδης παρασιώπηση δεν είναι τυχαία. Στα «Ιουλιανά» εισβάλουν με ορμή στην πολιτική αρένα η λαϊκές μάζες: Ο ΔΡΟΜΟΣ είναι η ΤΟΜΗ και η πολιτική ΑΡΕΝΑ εκείνων των ημερών…

Ακριβώς, αυτό το επαναστατικό «στοιχείο» του Πεζοδρομίου θέλουν να αφανίσουν από την Ιστορία οι πολύχρωμες, σήμερα, καθεστωτικές δυνάμεις, και οι μεταλλαγμένες «αριστερές»…

Θέλουν να αφανίσουν τον κινητήριο μοχλό της Ιστορίας, τον αγώνα και το ΚΙΝΗΜΑ στο ΔΡΟΜΟ, διότι ο ΔΡΟΜΟΣ είναι σήμερα πολύ επίκαιρος και πολύ επικίνδυνος για τις κατοχικές δυνάμεις του 4ου Ράιχ…

Αλλά και ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ δρόμος
για την αναχαίτιση των δωσίλογων ανδρεικέλων, την εθνική και κοινωνική μας απελευθέρωση…

Τα «Ιουλιανά» δεν ήταν μια «δημοκρατική ανωμαλία», όπως την εμφανίζουν ΟΛΑ τα κόμματα και οι «παπαγάλοι» τους.

Τα βασιλικά πραξικοπήματα και οι αποστασίες ΚΑΘΟΡΙΣΤΗΚΑΝ από την εκρηκτική ΣΥΣΣΩΡΕΥΣΗ της λαϊκής ΟΡΓΗΣ και τις ΜΑΖΙΚΕΣ αγωνιστικές διαθέσεις του ελληνικού λαού και αποτέλεσαν, απλώς, την αφορμή.

Το αυθόρμητο λαϊκό ξέσπασμα μετά την «καθαίρεση» της κυβέρνησης του Γεωργίου Παπανδρέου, ήταν η συνισταμένη εκρηκτικών διεργασιών χρόνων.

Διεργασίες που αποτυπώθηκαν και εκλογικά το 1958, όταν η ΕΔΑ εκτινάχτηκε στο 24,4%...

Αυτή η θεματική άνοδος της ΕΔΑ πανικόβαλε το καθεστώς το οποίο, μέσω της Δεξιάς, εντατικοποίησε και πολλαπλασίασε τις διώξεις και την τρομοκρατία, το χαφιεδισμό και το «φακέλωμα» καθώς και την αντικομουνιστική υστερία…

ΟΛΑ αυτά συσσώρευαν πιεστικά και εκρηκτικά γιγάντια αποθέματα λαϊκής ΟΡΓΗΣ.

Εκείνη την εποχή
η Ελλάδα ζούσε αλλεπάλληλα κύματα μεγάλων και σκληρών απεργιών. Είχε διαμορφωθεί ένα παλιρροϊκό, ριζοσπαστικό κίνημα με καθημερινές συγκρούσεις (με τα όργανα καταστολής), στο ΔΡΟΜΟ.

Ένα ενδεικτικό παράδειγμα: Το Δεκέμβριο του 1960, οι οικοδόμοι κήρυξαν πανελλαδική απεργία με 200 χιλιάδες στο δρόμο…

Μετά από πολύωρες οδομαχίες
οι οικοδόμοι έτρεψαν σε φυγή τα «μηχανοκίνητα» της Αστυνομίας. Πάνω από 150 τραυματίες και 179 συλλήψεις ήταν ο απολογισμός…

Τα γεγονότα αυτά, όχι μόνο δεν πτόησαν κανέναν, αλλά πυροδότησαν μια σειρά σκληρών απεργιών και σε άλλους κλάδους, καθώς και τη φοιτητική νεολαία…

Ήταν αυτό το ρωμαλέο παλλαϊκό ΚΙΝΗΜΑ που έβαλε τέλος, το 1963, στην «εποχή» Καραμανλή: Συντριβή στις εκλογές και δραπέτευση, στο εξωτερικό, με ψεύτικο όνομα…

Σημείωση: Λίγο πριν είχε προηγηθεί η δολοφονία του Λαμπράκη από το δεξιό παρακράτος, μια δολοφονία που έριξε νέο λάδι στη φωτιά της λαϊκής ΟΡΓΗΣ…

Η Ένωση Κέντρου του Γεωργίου Παπανδρέου, ιδρύθηκε το 1961, ακριβώς για να αναχαιτίσει και να εκτονώσει την παλίρροια της λαϊκής οργής, τη διαρκώς διογκούμενη.

Ο «διμέτωπος» αγώνας του Γεωργίου Παπανδρέου
(εναντίον της «Δεξιάς» και της «Αριστεράς») δεν εξομάλυνε την κατάσταση: Ένα καθαρόαιμο αστικό κόμμα η ΕΚ, με στόχο να αποτελέσει το «ανάχωμα» της λαϊκής οργής, δεν μπορούσε να ικανοποιήσει ΚΑΝΕΝΑ αίτημα της κοινωνικής λαϊκής παλίρροιας.

Το ΚΙΝΗΜΑ «από τα κάτω» (ο ΔΡΟΜΟΣ) φούντωνε διαρκώς: Οι εργαζόμενοι άρχισαν να παίρνουν στα χέρια τους τα συνδικάτα. Οι απεργίες πλήθυναν και έβαλαν πολιτικά αιτήματα.

Στους χώρους της νεολαίας,
η «Δημοκρατική Νεολαία Λαμπράκη» απέκτησε τεράστια επιρροή. Ιδρύθηκε μετά τη δολοφονία του Λαμπράκη και σύντομα αριθμούσε 150.000 μέλη, ιδρύοντας «λέσχες» σε απίθανα μέρη, ακόμα και σε χωριά.

Το βασιλικό πραξικόπημα (15-7-65) αποτέλεσε τη μόνη διέξοδο στο καθεστώς.


Τα «Ιουλιανά», συνεπώς,
αποτελούν τη ΜΟΝΗ επιλογή του καθεστώτος και του παρακράτους του για να αναχαιτίσουν την ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ και πολιτική ΕΚΡΗΞΗ του ελληνικού λαού.

Το «Ιουλιανό» πραξικόπημα πέτυχε και οδήγησε μάλιστα στη δικτατορία της 21ης Απριλίου, διότι αυτή η λαϊκή έκρηξη δεν είχε πολιτική ηγεσία.

Η ΕΔΑ (η «αριστερά» της εποχής) δεν ήταν πραγματική πολιτική ηγεσία, δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στις αγωνιστικές και επαναστατικές ανάγκες αυτού του κινήματος.

Η ΜΟΝΗ επιδίωξη της ΕΔΑ ήταν να ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΕΙ από το καθεστώς, από τους λύκους, σαν μία ειρηνόφιλη και «υπεύθυνη» κοινοβουλευτική δύναμη του καθεστώτος…


Η ΕΔΑ ήταν ένα «αριστερό» κόμμα, ατελώς προσαρμοσμένο στο καθεστώς και κοινοβουλευτικό του δεκανίκι…

Σημείωση: Η Σημερινή «αριστερά» δεν είναι «ατελώς προσαρμοσμένη», αλλά ολοκληρωτικά προσαρμοσμένη στο καθεστώς του 4ου Ράιχ: «Γρανάζι» του καθεστωτικού παιχνιδιού…

Η ΕΔΑ, λοιπόν, δεν έδωσε ΚΑΜΙΑ κινηματική διέξοδο στο γιγάντιο κοινωνικό αναβρασμό της εποχής.

Η ΕΔΑ αποτέλεσε ανασχετικό παράγοντα των αγώνων στο ΔΡΟΜΟ. Δεν ανταποκρίθηκε στο ελάχιστο στις απαιτήσεις των «Ιουλιανών»: Την περίοδο εκείνη, περίοδος δύο μηνών περίπου, έγιναν 400 λαϊκές συγκεντρώσεις με εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι κατέβηκαν στο ΔΡΟΜΟ, αψηφώντας το ξύλο, την τρομοκρατία, τις συλλήψεις, τους τραυματισμούς και το ΘΑΝΑΤΟ…

Σημείωση: Να θυμίσουμε ότι τότε σκοτώθηκε και ο Πέτρουλας (Τετάρτη 21 Ιούλη): Διαδήλωση φοιτητών στα Προπύλαια με 300 τραυματίες…

Ο κοινωνικός αυτός σεισμός των «Ιουλιανών» βρέθηκε χωρίς πολιτική ηγεσία. Η ΕΔΑ ούτε την ανατροπή της Βασιλείας δεν έθεσε, πόσο μάλλον να θέσει άλλα ζητήματα ανατροπής…

Η ΕΔΑ …αγωνιζόταν για την «κοινοβουλευτική ομαλότητα»: Οι λαϊκές μάζες είχαν εξεγερθεί και κονιορτοποιούσαν την καθεστωτική «ομαλότητα» και η ΕΔΑ μοχθούσε για την επαναφορά της καθεστωτικής «ομαλότητας»!!!

Αυτός είναι και ένας από του βασικούς λόγους
που έχουν παρασιωπήσει τον κοινωνικό και πολιτικό σεισμό εκείνων των ημερών, που σβήνουν τις μνήμες αυτής της εκρηκτικής λαϊκή ΟΡΓΗΣ, τις μνήμες του ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟΥ και μένουν δημοσιογραφικά στο ανακτορικό πραξικόπημα και στις αποστασίες…

Οι ΜΝΗΜΕΣ του Πεζοδρομίου, η πραγματική αγωνιστική ιστορία, ΟΛΑ σβήνουν για να μην φανεί ο προδοτικός ρόλος της «αριστερής» ηγεσίας, αλλά και για να μην αναδειχτεί τούτο: Ότι μόνο με το ΔΡΟΜΟ, το αγωνιστικό Πεζοδρόμιο μπορεί να προχωρήσεις…

Ιδιαίτερα σήμερα σε ένα καθεστώς-ΑΠΟΙΚΙΑ του 4ου Ράιχ…

Αλλά τι να πει και η σημερινή «αριστερά» για το ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ των «Ιουλιανών»; Αυτή βρίσκεται πολύ πιο πίσω και από την ΕΔΑ της εποχής…

Πολύ πιο πίσω και από τον Ανδρέα της εποχής.

Διαβάστε ένα μικρό κείμενο που έχουμε γράψει εδώ:
http://www.resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?t=2341

Επίσης για τα «Ιουλιανά» και τις «ιουλιανές» τραγωδίες, διαβάστε και εδώ:
http://www.resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?t=7688




Η σύγκρουση Ανδρέα με τον πατέρα του

Ο Μητσοτάκης, για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα και το δικό του θλιβερό ρόλο της αποστασίας, επιχειρεί, με το δικό του ανεπανάληπτο, «μπαμπέσικο», αλλά και προβοκατόρικο τρόπο να «αξιοποιήσει» τη σύγκρουση Ανδρέα με τον πατέρα του. Πετάει ένα αναπόδεικτο δημαγωγικό τρικ, ότι δηλαδή ο Γεώργιος Παπανδρέου ήθελε να διαγράψει το γιο του, δίχως καμιά πολιτική εξήγηση. Γιατί ήθελε να τον διαγράψει, τι συνέβαινε τότε στην Ελληνική κοινωνία και στην Ένωση Κέντρου; Και ποιος ήταν με το μέρος του λαϊκού ξεσηκωμού κατά των αποστατών, ποιος ζητούσε ριζοσπαστικότερες λύσεις και ανασχετικά μετερίζια κατά της δικτατορίας που ερχόταν και που Ανδρέας την είχε προβλέψει τότε, στα γραφτά εκείνης της εποχής; Όλα αυτά τα ουσιώδη πολιτικά ζητήματα ο Μητσοτάκης τα παρασιωπά…
Πράγματι, το 1966-67 υπήρχε ρήξη πατέρα και γιου. Μια πραγματική πολιτική ρήξη, προϊόν των αριστερών κοινωνικών διαφοροποιήσεων. Εκείνη την εποχή πλατιά μικροαστικά στρώματα είχαν στραφεί προς τα αριστερά. Μια στροφή που τα ανακτορικά πραξικοπήματα και η αποστασία είχε προσδώσει εκρηκτική διάσταση.
Η απότομη και ορμητική αυτή μετατόπιση προς την Ένωση Κέντρου, οι μαχητικές διαθέσεις και αριστερές κατευθύνσεις των λαϊκών μαζών συγκρούονταν με την αστική φύση και το συντηρητισμό αυτού του κόμματος, την καθεστωτική πολιτική του γραμμή, που επιδίωκε όχι μόνο να φράξει το δρόμο της λαϊκής πολιτικής παλίρροιας, αλλά και να νοθεύσει το δημοκρατικό ριζοσπαστισμό των λαϊκών μαζών.
Αυτή η κατάσταση δημιούργησε και αριστερές ρωγμές μέσα στην Ε.Κ., ενθάρρυνε αντιπολιτευτικές αριστερές τάσεις στους κόλπους της και συνέβαλε εξαιρετικά στην προώθηση μιας πολιτικής επιλογής πάνω στη βάση του σοσιαλιστικού, μικροαστικού ριζοσπαστικού. Από κει ξεκινάει η ρίζα του ΠΑΣΟΚ!
Ο Ανδρέας, τότε, πιο πολύ αυθόρμητα παρά συνειδητά εξέφρασε αυτές τις πολιτικές διεργασίες. Αντανακλούσε και αναπαρήγαγε πολιτικά την ίδια ενστικτώδη κίνηση των εξαθλιωμένων μικροαστικών στρωμάτων προς τα αριστερά.
Αυτή η «κίνηση» είχε εκδηλωθεί και ανοικτά με την έκδοση του δεκαπενθήμερου περιοδικού «Νέοι Δρόμοι».
Χαρακτηριστικό δείγμα του νεφελώδους μικροαστικού σοσιαλισμού του Ανδρέα και των ριζοσπαστικών διαθέσεων των λαϊκών μαζών είναι το παρακάτω απόσπασμα από άρθρο του: «Ο λαός να αγρυπνά» (Νέοι Δρόμοι, Ιανουάριος 1967).

«Λέγεται συχνά, λέγεται με έμφαση, πως η λύση του σημερινού αδιεξόδου βρίσκεται στις εκλογές. Και είναι βέβαια η προσφυγή στη λαϊκή ετυμηγορία η απαραίτητη προϋπόθεση για την έξοδο από την κρίση, για την είσοδοι στην ομαλότητα. Για τη μεγάλη πλειοψηφία του λαού μας, όμως, για τη μεγάλη δημοκρατική παράταξη, το μεγάλο, το ανυποχώρητο αίτημα είναι επίσης η ριζική αλλαγή, η εθνική αναγέννηση…"

Και ακόμα στο ίδιο κείμενο:

«…Αλλά πρέπει να γίνει βίωμα και πίστη πως δεν αρκεί η ενότητα. Πως δεν αρκούν οι εκλογές. Πως δεν αρκεί η κυβέρνηση. Για να εξουσιάσει ο λαός, για να γίνει κυρίαρχος, πρέπει να συντρίψει το παρακράτος, πρέπει να διαπεράσει το δίκτυο δυνάμεως του κατεστημένου…»

Εδώ ο Ανδρέας θέτει ανοικτά τον αγώνα εναντίον του παρακράτους και του κατεστημένου που απεργάζονταν τη δικτατορία.
Ο Μητσοτάκης σαν υπηρέτης του κατεστημένου και άνθρωπος του παρακράτους παρασιωπά τα πάντα και κυρίως ότι ήταν αυτός που εξυπηρετούσε δουλικά τους παρακρατικούς σχεδιασμούς για την επιβολή της δικτατορίας. Κάνει, ως συνήθως, το μαύρο, άσπρο…

Επιστροφή στην κορυφή
Ροβεσπιέρος
Site Admin


Ένταξη: 13 Σεπ 2006
Δημοσιεύσεις: 2924

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιούλ 21, 2014 7:56 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
Ο μύθος του «Εθνάρχη» Καραμανλή



Οι μισές αλήθειες, συχνά, είναι χειρότερες από το ψέμα γιατί συγκαλύπτουν το ΟΛΟΝ της αλήθειας, τη διαλεκτική της Ιστορίας και αναδεικνύουν μόνο κάποια εξωτερικά συμπτώματα της πραγματικότητας.

Διαβάσαμε ένα πολύ καλό κείμενο για τον «Εθνάρχη», Κωνσταντίνο Καραμανλή: «Η νέα μεταπολίτευση και άλλα παραμύθια».

Δυστυχώς, αυτό το καλό κείμενο «διασπά» την ιστορική διαλεκτική και περιορίζεται στο σημερινό «σύμπτωμα»: Την «αγιοποίηση» του Καραμανλή από το Σαμαρά:


«Σε συνέντευξή του σήμερα στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, ο Σα(χλα)μαράς αναπτύσσει ένα παραμύθι αντάξιο αυτών που έγραφε η προγιαγιά του, η Πηνελόπη Δέλτα. Αντάξιο στην αλλοίωση της πραγματικότητας. Μας λέει ότι ο "εθνάρχης" Καραμανλής μετά από χρόνια στην εξορία στη Γαλλία, επέστρεψε στην Ελλάδα για να την "αναστήσει". "Ξεχνά" να μας πει ότι ο Καραμανλής επέλεξε να δραπετεύσει από την Ελλάδα, κρυπτόμενος με το όνομα Τριανταφυλλίδης, μετά τις εκλογές βίας και νοθείας που οργάνωσε και εκτέλεσε το 1961…».

Το κείμενο το διαβάσαμε εδώ:
http://greki-gr.blogspot.gr/2014/07/blog-post_6841.html


Το ρόλο και την ιστορία του «Εθνάρχη», όπως και το πώς δραπέτευσε τα έχουν ξεχάσει οι πάντες, εδώ και πολλά χρόνια, ΚΑΙ η «αριστερά».

Σύσσωμες, σχεδόν, οι πολιτικές δυνάμεις της χώρας έχουν «αγιοποιήσει» τον Καραμανλή, εδώ και πολλές δεκαετίες. Στην πρώτη γραμμή αυτής της «αγιοποίησης» ήταν οι «αριστερές» δυνάμεις, κυρίως αυτές ΚΚΕες, ΣΥΝ, ΣΥΡΙΖΑ…

Ο Σαμαράς απλώς πατάει πάνω σΆ αυτήν την ΚΑΘΟΛΙΚΗ «αγιοποίηση» του Καραμανλή…

Το δρόμο τον έστρωσαν και οι «αριστεροί». Μάλλον έχει ξεχάσει ο αρθρογράφος τα εγκώμια προς τον «Εθνάρχη» από τους «αριστερούς» της «ανανέωσης»...

Έχει ξεχάσει ότι η Ρεζάν, μέσα από τις στήλες της «Αυγής» είχε αποκαλέσει τον Καραμανλή «Θεό»!!!


Για το συμπλήρωμα και την ολοκλήρωση αυτού του καλού, αλλά «μισού» κειμένου, καθώς και για την αποκατάσταση ΟΛΟΚΛΗΡΗΣ της ιστορικής αλήθειας, θα αναδημοσιεύσουμε δύο παλιότερα κείμενά μας.

Βρίσκονται ΕΔΩ:
http://www.resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?p=29381#29381


Ο «εθνάρχης» Καραμανλής: Ο θεμελιωτής του ευρω-εγκλήματος



Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής (ο «εθνάρχης») είναι ο μοναδικός πολιτικός ο οποίος έχει μείνει στο απυρόβλητο, με μια εικόνα «αψεγάδιαστη».

Όλα τα καθεστωτικά κόμματα με τους «αριστερούς» ψάλτες, καθώς και τα πολύχρωμα ιερατεία της καθεστωτικής προπαγάνδας, δεν αγγίζουν καθόλου τον «εθνάρχη», σχετικά με τις σημερινές καταστροφικές συμφορές που ζει η χώρα και ο ελληνικός λαός.

Είναι τόσο σημαντικός πολιτικός για το ελληνικό καπιταλιστικό καθεστώς, που ήδη, ακόμα εν ζωή, η καθεστωτική προπαγάνδα φιλοτεχνούσε το πορτρέτο του. Μετά το θάνατό του αναπτύχθηκε μια μυθολογία εξωραϊσμού του, ακόμα και αγιοποίησής του.

Το ιστορικό σπείρωμα "κόβεται" στον Ανδρέα Παπανδρέου. Η αρχή του «κακού» είναι ο λαϊκισμός του Ανδρέα και η άνοδος του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία. Από εδώ, σύμφωνα με τα ποικίλα και πολύχρωμα προπαγανδιστικά Μαντεία, ξεκινάει η καταστροφή μας…

Η ιστορία για άλλη μια φορά γράφεται σύμφωνα με τις επιταγές των ισχυρών (των ληστών και δημίων των λαών), σύμφωνα με τα ιδεολογήματα της κυρίαρχης καθεστωτικής προπαγάνδας.

Έτσι, σύμφωνα με τις επιταγές των «νταβάδων» και της προπαγάνδας τους, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής είναι ο μέγας «εθνάρχης» ο οποίος αποκατέστησε τη «δημοκρατία»:
Τη «δημοκρατία» που βιώσαμε 38 χρόνια με τη σημερινή κατάληξη τής ευρωχουντικής «δημοκρατίας»…

Κατασκευάστηκε, λοιπόν, ο Καραμανλής «εθνάρχης», αυτός που έβαλε το θεμέλιο λίθο της ΕΘΝΙΚΗΣ ΜΑΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ, της μετατροπής μας σε αποικία των ευρω-ληστών και διεθνών δημίων μας…

Σήμερα, μόνο οι παντελώς τυφλοί και ανεγκέφαλοι δεν είναι σε θέση να δούνε και να αντιληφθούνε ότι η ένταξή μας στο «λάκκο των λεόντων» (ΕΟΚ στην αρχή, ΕΕ μετά) ΕΙΝΑΙ η θεμελιακή αιτία της καταστροφής μας και του εθνικού μας ολέθρου…

Το ΕΓΚΛΗΜΑ εναντίον της Ελλάδας και του λαού της, το ΕΓΚΛΗΜΑ εναντίον της ιστορικής και εθνικής μας υπόστασης συντελέστηκε το 1961: Τότε που ο «εθνάρχης» υπέγραψε την ένταξη της χώρας μας στην ΕΟΚ!!!

Τότε, βεβαίως, σύσσωμη (σχεδόν) η Αριστερά (δεν είχε ενσωματωθεί ακόμα) έλεγε εντελώς διαφορετικά πράγματα απΆ ό,τι λέει σήμερα που αποτελεί την «αριστερή» αιχμή του νεοταξικού δόρατος.

Αν και θα αναδημοσιεύσουμε παρακάτω κάποια αποκαλυπτικά κείμενα της Αριστεράς, εκείνη την εποχή, δεν μπορεί να αποφύγουμε τον πειρασμό να αναφέρουμε, από τώρα, ένα προφητικό κείμενο του καθηγητή και βουλευτή της ΕΔΑ, Νίκου Κιτσίκη:

«Το έγκλημα έγινε. Η Ελλάς έχασε κάθε ίχνος οικονομικής και πολιτικής ανεξαρτησίας. Παρεδόθη αλυσόδετη στα οικονομικά συμφέροντα που ρυθμίζουν την πολιτική του Δυτικού Κόσμου…».

Επισήμαινε ακόμα ότι: «θα καταπνιγεί η εγχώρια παραγωγή, βιομηχανική, βιοτεχνική και γεωργική…»

Και ότι: «Η Γερμανία αποβλέπει πάντα στην οικονομική ηγεμονία της Ευρώπης. Το πνεύμα του ΖΩΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ υπάρχει στη σημερινή νεοναζιστική Γερμανία πανίσχυρο. Το σύνθημα ΠΙΕΣΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΗ δεν έπαυσε ποτέ να κυριαρχεί στη δυτικογερμανική πολιτική, η οποία παραμένει η ίδια από την εποχή του Μπίσμαρκ…».

Ο «εθνάρχης», λοιπόν, ήταν εκείνος που έβαλε τα θεμέλια της μετάλλαξης της Ελλάδας σε προτεκτοράτο της ευρω-χούντας.

Για το μύθο ότι αποκατέστησε τη «Δημοκρατία», έναν μύθο που επί 38 χρόνια μας στουπώνουν το κρανίο, θα αναδημοσιεύσουμε το παρακάτω παλιό κείμενό μας, γραμμένο τον Απρίλιο του 1998:


Ο μύθος Καραμανλή

Ο μύθος είναι μια ταχυδακτυλουργική αναστροφή της πραγματικότητας: την αδειάζει από ιστορία, αφαιρεί το κοινωνικό νόημά της. Ο μύθος δεν αρνιέται τα πράγματα, απλώς τα εξαγνίζει, τα αθωώνει εξανεμίζοντας τα ιδεολογικά και πολιτικά τους συστατικά. Μετατρέπει τα πράγματα σε στατικές, φυσικές κατηγορίες εννοιών: σε αιωνιότητα. Γι αυτό ο μύθος είναι από-πολιτικοποιημένος λόγος. Ένας λόγος που δεν αγγίζει το σύνολο των ανθρωπίνων σχέσεων με την πραγματική, την κοινωνική τους δομή. Ο μύθος αδειάζει το πραγματικό, όπως λέει, ο Ρολάν Μπαρτ, με το τέχνασμα της σαφήνειας: «που είναι η σαφήνεια όχι της εξήγησης, αλλά της διαπίστωσης». Όταν διαπιστώνω χωρίς να εξηγώ, τότε όλα φαίνονται φυσικά, εύλογα...

«Περνώντας από την ιστορία στη φύση, ο μύθος εξοικονομεί κάτι: καταργεί το περίπλοκο των ανθρωπίνων πράξεων, τους δίνει την απλότητα των ουσιών, καταλύει κάθε διαλεκτική, κάθε αναδρομή πέρα από το άμεσα ορατό, οργανώνει έναν κόσμο χωρίς αντιφάσεις, αφού θα είναι δίχως βάθος, έναν κόσμο απροκάλυπτο, θεμελιώνει μια πετυχημένη σαφήνεια: τα πράγματα φαίνονται να σημειοδοτούν από μόνα τους» (Μπαρτ). Η εξουσία αποζητά ατελείωτα το μύθο. Η αστική τάξη είναι η μήτρα της μυθολογίας. «Ο μύθος βρίσκεται στα δεξιά: Εδώ είναι ουσιώδης: καλοθρεμμένος, γυαλιστερός, διαχυτικός, φλύαρος, εφευρίσκεται ασταμάτητα, τα πιάνει όλα...» (Μπαρτ).

Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά της αστικής μυθολογίας τα βρίσκουμε στο πρόσωπο του Καραμανλή. Μια μυθολογία επιμελώς καλλιεργημένη, πλούσια, πολύμορφη, ευλύγιστη, με όλους τους βαθμούς της «αξιοπρέπειας». Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής εξαγνίζεται, αθωώνεται! Η κοινωνική του υπόσταση και ο ιδεολογικός του κόσμος εξατμίζονται. Η πολιτική του ιστορία αποσπάται από την αντιφατική περιπλοκή της κοινωνικής δράσης: Απλοποιείται σε σχήματα διαπιστώσεων. Το έργο του συρρικνώνεται και αυτό στην απλότητα των θετικών «ουσιών»…

Έτσι το ιστορικό σύμβολο του ιστορικού κράτους της Δεξιάς (παρακράτος), ο βάναυσος χλευαστής της προόδου, των ανθρωπίνων αξιών και δημοκρατικών ελευθεριών, ο άγριος διώκτης των κοινωνικών κινημάτων και των ιδεών, εμφανίζεται και προβάλλεται, με τη «σαφήνεια της διαπίστωσης», ως θεμελιωτής της δημοκρατίας: Αυτός που επανέφερε μετά την πτώση της χούντας αναίμακτα τη δημοκρατία και νομιμοποίησε το ΚΚΕ. Εδώ κόβεται ιδιοτελώς το κοινωνικό κύκλωμα και σχηματοποιείται το αποτέλεσμα: καμιά εξήγηση, μόνο διαπίστωση…

Δολίως, έτσι, επικαλύπτεται τούτο: Δεν «επανέφερε» ο Καραμανλής τη δημοκρατία. Αντίθετα εκλήθη, μετά την κατάρρευση της δικτατορίας, να βάλει «φράγματα» και «σιδεριές» στη δημοκρατία. Να υπονομεύσει τις κοινωνικές προϋποθέσεις που είχαν δημιουργηθεί για μια ευρύτερη δημοκρατία. Ο ρόλος του, λοιπόν, δεν ήταν θετικός, αλλά ανασταλτικός στην ιστορική διαδικασία ανάπτυξης της δημοκρατίας. Δεν προώθησε την ανάπτυξη, αλλά την «καταστολή» και τη συρρίκνωση της δημοκρατίας.

Τέλος η νομιμοποίηση του ΚΚΕ ήταν απαίτηση των καιρών. Μια στρατηγική (πετυχημένη στην Ευρώπη) ενσωμάτωσης του ΚΚΕ στο κοινοβουλευτικό παιχνίδι. Σε συνθήκες εκρηκτικών επαναστατικών διεργασιών, που «¶κρα Αριστερά» σε Ευρώπη και Ελλάδα ήταν μαζικό φαινόμενο, το να κρατηθεί το ΚΚΕ στην παρανομία ήταν επιλογή καταστροφική για το αστικό καθεστώς. Η νομιμοποίηση του ΚΚΕ ήταν η ασφαλιστική δικλίδα. Χρησιμοποιήθηκε για την κοινοβουλευτική χειραγώγηση και ενσωμάτωση των κινημάτων…

Και όταν σήμερα κάποιοι «αριστεροί» ή «πρώην» υμνολογούν υστερικά την «καραμανλική δημοκρατία» επιβεβαιώνουν απλώς τη δική τους ενσωμάτωση. Ξεχνώντας φυσικά ότι η υστερία δεν είναι Ιστορία…

Απρίλιος 1998



_________________
«Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Ευρώπης μέσα
σε καπιταλιστικό καθεστώς, είτε είναι απραγματοποίητες,
είτε είναι αντιδραστικές»(Λένιν)
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος

 
Μετάβαση στη:  
Μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης

Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες